www.FootballFans.eu

Gestart door Footballfrans, feb 06, 2010, 13:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KRCM1904

Verrassend komt dit nieuws inderdaad niet.  Het is al mooi dat we van de huidige situatie op de hoogte worden gebracht.
De meeste leden van Footballfans hopen blijkbaar nog op een oplossing.
Om voor een oplossing te kunnen meewerken, moeten we wel eerst een idee hebben hoeveel de jaarlijkse kosten zijn om de site online te houden.  Is er iemand daar al van op de hoogte?

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

Van de Facebookpagina van Footballfans.eu

Thanks for the heart-warming reactions and your involvement in trying to survive. Your ideas are appreciated.
Here is some more explanation on the decision to stop with FootballFans.
We have been working on this site for 7 years now. In these years, we put in a lot of energy, time and money. We did that because we believed in the site and were convinced it would grow. That would justify the effort and money as it would hopefully result in a site that would run break even. However, the growth has not been there for years. We have around 10,500 registered users of which 8,200 are activated. In the last few years only a few hundreds of new users enrolled, so there is no growth at all, neither in users or pageviews.
For 7 years, money has gone in this website. The costs of the statistics and the hosting are substantial every month. Besides that, we need some money for the technical maintenance of the site. And then we should take into consideration that we haven't paid anything to any of the volunteers. Further we did not have the money to upgrade the site or make a decent App even though you have been asking for this a lot. When we started with advertisements, we did an analysis and hoped for certain revenues but the revenues do not even cover 2% of the costs.
In the last quarter of 2015, we concluded that this situation was not sustainable. Therefore, we approached more or less all media companies involved in the football market but in vain. This was a long and not always pleasant process of calling, waiting, not being called back, etc. and in the end ... they were not interested. The reasons? Various but the most important ones, the user group is too small, the site is not appealing enough for the mass of football fans and technically it is difficult to integrate the site as they want to use standard tools, with low maintenance costs. This inquiry cost the first 10 months of our time in 2016.
Looking at the suggested the options we believe they are not viable.
User payments; given our user base and the statistics of FootballFans this will not bring in enough money.
Crowdfunding; we received an encouraging email about an initiative resulting in crowdfunding of a likewise sports site in the US. However, the time it would take and the estimated money it would bring in will not even be sufficient to cover the costs in this period. The site eventually managed to survive because a big company became their main sponsor, bearing their costs.
We hope you have some more understanding that we have been putting money in this site for a long time and tried a lot but it will not be sustainable for us. We understand you may not like the outcome and neither do we but for us it comes to an end.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

FCT1980

Nachtmerrie dit.
Hou al mijn bezochte wedstrijden en stadions bij op deze website.
Heeft iemand een alternatief, mocht het echt stoppen? Overigens wil ik ook zeker wel een bijdrage doen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

KRCM1904

Met bovenvermelde verklaring van footballfans.eu heb ik het wel een beetje moeilijk.  Ik heb de indruk dat de beslissing al definitief is en dat binnen een maand de stekker er definitief uitgetrokken wordt, ook al gaven ze eerst aan dat een mogelijke oplossing nog altijd welkom was.  Ik denk dat de gebruikers van de site de laatste jaren net het tegengestelde vaststelden, dan wat het doel was voor de medewerkers van de site.  Als gebruiker had ik de indruk dat de website een beetje aan zijn top zat.  Het uploaden ging niet altijd even vlot, vragen werden steeds later en later beantwoord,...  Ik had de indruk dat het allemaal wat te veel werd voor de medewerkers.  Daarom heb ik het nu moeilijk met de verklaring van het feit dat er niet genoeg groei was aan nieuwe gebruikers.  Ik heb eigenlijk bewust niet teveel reclame gemaakt, zodat het niet een site werd voor de doorsnee voetbalfan, maar wel voor de diehard groundhoppers.  Ik vind het dus jammer dat mijn gevoel niet het verlengde was van de ambitie van de website-medewerkers.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Hugo

Citaat van: FCT1980 op nov 17, 2016, 21:28:32
Nachtmerrie dit.
Hou al mijn bezochte wedstrijden en stadions bij op deze website.
Heeft iemand een alternatief, mocht het echt stoppen? Overigens wil ik ook zeker wel een bijdrage doen.

Datadump naar Excel?

FCT1980

Citaat van: Hugo op nov 17, 2016, 22:00:48
Datadump naar Excel?

Ja dat kan inderdaad altijd maar zo mooi weergegeven als op deze website lukt natuurlijk niet in Excel.
Vond het ook leuk om af en toe in de pauze even de match locater enz te bekijken. En je programma aanpassen als er weer wat leuks tussendoor kwam. Bala er echt van.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: KRCM1904 op nov 17, 2016, 21:33:03
Met bovenvermelde verklaring van footballfans.eu heb ik het wel een beetje moeilijk.  Ik heb de indruk dat de beslissing al definitief is en dat binnen een maand de stekker er definitief uitgetrokken wordt, ook al gaven ze eerst aan dat een mogelijke oplossing nog altijd welkom was.  Ik denk dat de gebruikers van de site de laatste jaren net het tegengestelde vaststelden, dan wat het doel was voor de medewerkers van de site.  Als gebruiker had ik de indruk dat de website een beetje aan zijn top zat.  Het uploaden ging niet altijd even vlot, vragen werden steeds later en later beantwoord,...  Ik had de indruk dat het allemaal wat te veel werd voor de medewerkers.  Daarom heb ik het nu moeilijk met de verklaring van het feit dat er niet genoeg groei was aan nieuwe gebruikers.  Ik heb eigenlijk bewust niet teveel reclame gemaakt, zodat het niet een site werd voor de doorsnee voetbalfan, maar wel voor de diehard groundhoppers.  Ik vind het dus jammer dat mijn gevoel niet het verlengde was van de ambitie van de website-medewerkers.
En ik heb weer een beetje moeite met jou reactie. Ik neem diep mijn pet af voor Footballfans, voor zowel de site als de communicatie. Er zijn maar weinig 'bedrijven' dat zo open zijn in hun communicatie over het 'hoe en waarom'. Natuurlijk werd het teveel voor de medewerkers, maar elk initiatief heeft behoefte aan groei en dat geldt zeker voor de digitale wereld. Groundhopping is een 'niche markt', wat (blijkbaar) niet interessant genoeg is voor het grote voetbal publiek en daarom is het ook weer logisch dat commerciƫle partijen achter blijven. Niets dan lof voor de mensen achter de schermen.

Jehoentelaar

Ik heb zelf nooit echt iets gedaan op/met deze website, maar is de Quick Match Locator ook van hen? Want die gebruikte ik op zich nog wel vrij regelmatig, ook om even gauw wat voor voetbal liefhebbende vrienden op te zoeken.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Wesley10__

Citaat van: Jehoentelaar op nov 18, 2016, 15:59:18
Ik heb zelf nooit echt iets gedaan op/met deze website, maar is de Quick Match Locator ook van hen? Want die gebruikte ik op zich nog wel vrij regelmatig, ook om even gauw wat voor voetbal liefhebbende vrienden op te zoeken.

Het zou fijn zijn als die inderdaad op een of andere manier bewaard kan blijven. Werkt een stuk makkelijker dan de 'Wedstrijden in de buurt' van de Groundhopper app.

Joost

De site maakt voor de wedstrijdgegevens gebruik van Soccerway. Volgens mij is de QML niets meer dan een combinatie tussen de database van Soccerway met Google Maps.

Het einde van Footballfans.eu zal ook het einde van die link betekenen.

FCT1980

Als ze nu gewoon eens die foto's allemaal niet doen en gewoon alleen de wedstrijden, quick match locator enz behouden blijft dan heb je veel minder opslagruimte nodig. Of alleen leden die betalen foto's laten plaatsen maar dan wel in beperkte aantallen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

KRCM1904

Citaat van: Nort op nov 18, 2016, 10:08:14
En ik heb weer een beetje moeite met jou reactie. Ik neem diep mijn pet af voor Footballfans, voor zowel de site als de communicatie. Er zijn maar weinig 'bedrijven' dat zo open zijn in hun communicatie over het 'hoe en waarom'. Natuurlijk werd het teveel voor de medewerkers, maar elk initiatief heeft behoefte aan groei en dat geldt zeker voor de digitale wereld. Groundhopping is een 'niche markt', wat (blijkbaar) niet interessant genoeg is voor het grote voetbal publiek en daarom is het ook weer logisch dat commerciƫle partijen achter blijven. Niets dan lof voor de mensen achter de schermen.

Sinds gisteren zie ik Footballfans.eu ook als een 'bedrijf', voordien heb ik het altijd willen aanzien als een 'community' van en voor de voetbalfans.  Daarom mag u inderdaad deze conclusie over mij maken.
Aan de vele ontgoochelende reacties van de gebruikers van de site te zien, merk ik toch dat dit als een donderslag bij heldere hemel komt, dus zo open zal die communicatie altijd wel niet geweest zijn.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

rogo_breda

Citaat van: FCT1980 op nov 18, 2016, 18:38:42
Als ze nu gewoon eens die foto's allemaal niet doen en gewoon alleen de wedstrijden, quick match locator enz behouden blijft dan heb je veel minder opslagruimte nodig. Of alleen leden die betalen foto's laten plaatsen maar dan wel in beperkte aantallen.
Dat is nog niet zo'n slecht idee. Alleen helaas lijkt het inderdaad op dat de beslissing genomen is en niet meer terug te draaien is.

Nort

Citaat van: KRCM1904 op nov 18, 2016, 19:38:31
Sinds gisteren zie ik Footballfans.eu ook als een 'bedrijf', voordien heb ik het altijd willen aanzien als een 'community' van en voor de voetbalfans.  Daarom mag u inderdaad deze conclusie over mij maken.
Aan de vele ontgoochelende reacties van de gebruikers van de site te zien, merk ik toch dat dit als een donderslag bij heldere hemel komt, dus zo open zal die communicatie altijd wel niet geweest zijn.
Jij hebt Footballfans altijd al benaderd vanuit een professioneel oogpunt en 'eiste' een reactie binnen een paar dagen en anders zou meneer wel even zijn foto's van de site halen... Natuurlijk zijn de gebruikers teleurgesteld, maar ik heb nog geen zure reactie gelezen dat men de oprichters iets verwijt, iet wat jij continu doet.

Berend11

Is er nog een update over hoe en wat? Ik denk (en lees) dat er genoeg gebruikers zijn die een bijdrage willen leveren.