FC Bleid-Molenbeek & BX Brussels

Gestart door Breda, sep 03, 2012, 00:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

3434

#45
Grotendeels akkoord met hierboven. Brussel is geen voetbalstad (Antwerpen bijvoorbeeld is dat voor mij veel meer).

Het project RWDM zou kunnen slagen indien men in het stadion van Brussels speelt en iedereen aan hetzelfde zeel zou trekken. Aangezien Vermeersch toch niet weggaat zie ik dit echter nooit ofte nimmer gebeuren.

Iets dat zeer jammer is want van alle clubs in BXL vond ik 'le RWD de Molenbeek' de tofste.

Mooi stukje nostalgie: http://www.youtube.com/watch?v=d9ETQlAa5cI
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Brussel is een stad vol ambtenaren van de Europese Unie en ook veel Nieuwe Belgen. Geen ideale combinatie om voetbal echt te laten leven.

Hofsteden zijn veelal geen grote voetbalsteden. Kijk naar Berlijn dat geeneens een Bundesligaclub kan behouden, Parijs dat buiten PSG niets heeft en Den Haag dat toch ook maar beperkt warmloopt voor ADO.

Wie in Brussel een beetje kan voetballen komt volgens mij meestal bij een club net buiten de stad terecht. Denk aan Woluwe, Zaventem, Grimbergem, Diegem, Overijse, Ternat, Halle, Sterrebeek, Dilbeek.

rwdm

Om een antwoord te geven op jullie vraag of er plaats is voor twee Brusselse clubs , zeker! Mede doordat Anderlecht eerder een Belgische club is dan een Brusselse . De meeste Brusselaars vonden (vinden!) RWDM dan ook de enigste echte Brusselse club . Maar omdat er nu al 3 RWDM's bestaan om het zo te zeggen stelt het Brusselse voetbal niets meer voor. Vroeger ging ik altijd naar RWDM , daarna een tijdje naar Brussels , maar nu niet meer omdat ik de eindeloze beloften van Vermeersch kots beu ben . Het rwdm project in 4prov stelt niets voor, ben er 2x naar gaan kijken (toen ze nog in 2prov stonden) maar dat was van in begin een vogel voor de kat. Hopelijk staat er in het seizoen 2013-2014 een rwdm '47' in 2de . Maar waar en wet wie is de grote vraag..

Joost

Citaat van: Breda op jan 17, 2013, 20:06:09
WS Woluwe is wel degelijk een Brusselse club, gelegen in de Brusselse deelgemeente Sint-Lambrechts-Woluwe.
Sint-Pieters-Woluwe toch? In ieder geval een flink eind van het centrum af maar wel net binnen de ring.

rwdm

@Breda , waarom ik direct zag dat het project in 1ste prov geen succes zou hebben : Omdat RWDM eigenlijk geen club was , het was een echte legende ! De enigste echte Brusselse club na Anderlecht, dat meer Belgisch dan Brussels is . Dus een legende kan je niet vervangen door een club in 1 ste prov. Het feit dat ze nu al jaren in 4de staat geeft me dus geen ongelijk toch?

HRM1880

Citaat van: rwdm op jan 18, 2013, 22:12:01
@Breda , waarom ik direct zag dat het project in 1ste prov geen succes zou hebben : Omdat RWDM eigenlijk geen club was , het was een echte legende ! De enigste echte Brusselse club na Anderlecht, dat meer Belgisch dan Brussels is . Dus een legende kan je niet vervangen door een club in 1 ste prov. Het feit dat ze nu al jaren in 4de staat geeft me dus geen ongelijk toch?
Maar je kan ze wel vervangen door een club uit de provincie Luxemburg?

rwdm

Ja best mogelijk.. De club uit Luxemburg is verleden tijd, nu is het een Brusselse club enkel de naam moet nog veranderen , dan kunnen we opbouwen en promoveren naar 2de nationale dan is het project geslaagd .
@Breda : Ik ben niet de persoon om dit op het internet te gooien ;) wel kan ik meedelen dat hij er wel iets mee te maken heeft.

HRM1880

Citaat van: rwdm op jan 22, 2013, 21:20:59
Ja best mogelijk.. De club uit Luxemburg is verleden tijd, nu is het een Brusselse club enkel de naam moet nog veranderen , dan kunnen we opbouwen en promoveren naar 2de nationale dan is het project geslaagd .
@Breda : Ik ben niet de persoon om dit op het internet te gooien ;) wel kan ik meedelen dat hij er wel iets mee te maken heeft.
Dat is niet waar. Je speelt nog altijd onder de stamnummer van Bleid. De ploeg die zich Beerschot meent te noemen, is eigenlijk ook gewoon Germinal Ekeren dat van naam veranderd is.

cafebac

Hoe zit het eigenlijk met de taal bij RWDM? Ik zie dat de website enkel in het Frans beschikbaar is, wordt er op de Kleine Heizel ook Nederlands gesproken op de tribunes?

rwdm

Je suis Brusselaire eh ket , we spreken zowel Frans als nederlands wij noemen dat Brussels dus...

HRM1880

En als waanzinnig grote fan van dialecten vind ik dat dan ook een geweldig taaltje.

rwdm

Ja wij ook , maar momenteel spelen we in Laken waar je jammer genoeg meer Allochtonen talen hoort dan de "onze" .
Hebben jullie nog andere leuke voetbalvelden liggen in die omgeving?
Deze heb ik al bezocht.
- De Singel Kfc Strombeek (is in der tijd samen gegaan met RWDM , Strombeek speelde toen top in 2de klasse!
- Prinsenbos Grimbergen ( een Derdeklassers die meedoet voor eindronde ticket )
- Heizel ( Ons Belgie!! )
- EdmondMachtend stadion ( was er 17 jaar vast toeschouwer . )
- Het astridpark
- Fallon ( Ws Woluwe , ben er 4x naar gaan kijken , toen ze nog in 3de stonden heb ze daar kampioen zien worden)
- Dudenpark ( Union! )
- Diegem Sport ( weet de naam niet)
Ben echt gefascineerd door oude verlaten stadions van vergane glorie's !

3434

Het stadion van Diegem heet gewoon Gemeentelijk Sportstadion.  Het mooiste stadion dat ik bezocht heb in BXL is dat van Union, Grimbergen vond ik echt niks.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

rwdm

In Grimbergen is er echt niets van sfeer zeker toen ze nog in 4de stonden . Maar dat  is een beetje veranderd , nu ze de top in 3de staan , komt er toch gemiddeld 600-750 man op af. Meer dan in het Edmond Machtendstadion :)

rwdm

RWDM dreigt 6 punten te verliezen door fout ingeschreven speler.