Het grote muziek-topic

Gestart door Peenvogel, mei 26, 2010, 11:11:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peenvogel

Citaat van: Niels_Zitterd op mei 26, 2010, 15:18:34
Het reeds eerder genoemde Iron Maiden, Judas Priest, Testament, Slayer en meer werk in de hardere richting komt regelmatig uit de speakers.

Slayerrrrrrrrrrrrrrrrr! Toen ik een jaartje of 16 was was ik helemaal idolaat van Tom Araya en zijn mannen. Slayer ook best vaak zien optreden (ook na mijn metalperiode ben ik nog vrij vaak naar festiavals als Graspop Metal Meeting in Belgie geweest, voor old times sake en de punk/hardcore bandjes die er optraden). Het valt me op dat je een band als Testament noemt. Was toch altijd een buitenbeentje van de grote metalbands.

Ik heb Testament begin jaren '90 nog met Slayer, Megadeth en Suicidal Tendencies zien spelen in de Groenoordhallen in Leiden. Toen ik een aantal jaren geleden al mijn metalcd's verkocht (ik luisterde er al jaren niet meer naar) zijn er wel een aantal klassiekers achtergebleven zoals Reign in Blood van Slayer, Killers van Maiden e.d. Soms is het nog wel lekker om Angel of Death door de speakers te laten knallen.

Hugo

Citaat van: Peenvogel op mei 27, 2010, 09:02:48
... Het valt me op dat je een band als Testament noemt. Was toch altijd een buitenbeentje van de grote metalbands.

Ik heb Testament begin jaren '90 nog met Slayer, Megadeth en Suicidal Tendencies zien spelen in de Groenoordhallen in Leiden. Toen ik een aantal jaren geleden al mijn metalcd's verkocht (ik luisterde er al jaren niet meer naar) zijn er wel een aantal klassiekers achtergebleven zoals Reign in Blood van Slayer, Killers van Maiden e.d. Soms is het nog wel lekker om Angel of Death door de speakers te laten knallen.

Testament mag ik graag horen, maar de ene keer dat ik ze live zag was het helaas erg matig.

Niels_Zitterd

Citaat van: Peenvogel op mei 27, 2010, 09:02:48
Het valt me op dat je een band als Testament noemt. Was toch altijd een buitenbeentje van de grote metalbands.

Ik heb Testament de eerste keer live gezien in, ik meen 1998. Daar werd ik zo omver geblazen door de muziek en de energie die daarbij vrij kwam, dat is me altijd bijgebleven. Verder is Testament een van de weinige bands die ook nu nog steeds prima albums afleveren. Iets wat van veel 'grote' bands niet gezegd kan worden.

Verder zegt mij, hoe bekend een band is vrij weinig. Zolang de muziek maar goed in het gehoor ligt.
Daarom ga ik ook altijd graag naar Festivals zoals Summer Breeze en Wacken. Daar komen buiten een paar bekende bands heel veel kleinere bands en daar zit altijd wel weer een verassing tussen.
Hoewel ik naar Wacken de laatste 2 jaar niet meer ben geweest omdat het te massaal is geworden.

King Nothing

Citaat van: Niels_Zitterd op mei 26, 2010, 19:30:49
Het is thrash metal en geen trash metal anders wordt er wel heel grif toegegeven dat het troep metal is :-)
Je bent in ieder geval niet de enige die een potje beuken op een gitaar kan waarderen.
Zelf ben ik erg gecharmeerd de Bay-Area stroming.

Van Metallica mag ik aannemen dat het vooral de eerdere albums betreft?
Als je van Sabaton houdt dan kan ik je Iced Earth ook wel aanbevelen voor zover je hier nog niet bekend mee bent.
Oud werk van Metallica inderdaad, al kan ik op sommige dagen de Load/ReLoad en Death M. wel waarderen.
Iced Earth ken ik, paar keer geluisterd maar da's niet een band waar ik warm voor loop.

Oh ja, ik las Rowwen Heze, die ben ik glad vergeten... 'k Heb ze 3x live mogen aanschouwen, tweemaal in een theater en de laatste keer in een kroeg (de 12 Kroegen-tour). Heerlijke muziek.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Gert

Ik heb gepuberd in de jaren '80 en ben dus zwaar beïnvloed door de new wave van die tijd (Cure, Simple Minds, Echo & the Bunnymen, The Smiths en uiteraard U2). Nog steeds ben ik fan van U2, ik probeer van iedere tour een concert mee te pikken. Datzelfde geldt voor R.E.M.. Verder ook de nodige cd's van Coldplay en Snow Patrol in de auto.

Goede Nederlandstalige muziek is voor mij synoniem aan de helaas ter ziele gegane Tröckener Kecks. Alleen al om het nummer "Een dag zo mooi". Zwijmelen over al die dagen met (oude) liefdes, geweldig.

Peenvogel

Citaat van: Gert op mei 27, 2010, 22:40:35


Goede Nederlandstalige muziek is voor mij synoniem aan de helaas ter ziele gegane Tröckener Kecks. Alleen al om het nummer "Een dag zo mooi". Zwijmelen over al die dagen met (oude) liefdes, geweldig.

Ik heb hier nog het singletje liggen van 'Naar de top' met halverwege het nummer commentaar van Rik de Saedeleer.

Marko

Ik hou ook van het harde werk, nog een graadje erger dan King Nothing. Morgen ga ik naar Tivoli naar deze band luisteren, om een beetje een indruk te geven: Wolves in the Throne Room - Crystal Ammunition (part 1)

King Nothing

Ook Wâldrock-ganger dan?
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Peenvogel

Een van de bekendste skanummers Liquidator van Harry J Allstars hoor je de laatste tijd bij Chelsea.

The Liquidator - Harry J All Stars

Het origineel

Chelsea FC Vs. Burnley The Liquidator

En op Stamford Bridge vlak voor de aftrap.

georgesv

ik ben een groot muziekliefhebber met brede smaak, maar het meest hou ik van reggae/ska/dancehall en aanverwanten. (de oude ska dan, genre skatalites, prince buster, etc)
ik ben ook een hele periode erg into hiphop geweest (de meer oldskool hiphop genre bdp, gangstarr, public enemy run dmc etc) , en ik deed al honderden optredens. vroeger meer dan nu :-)
Deze week nog naar Goran Bregovic geweest, volgende week naar de Pixies. 
ik was superfan ook van Urban Dance Squad, de Peppers in hun beginjaren, en groepen als Primus en Living Colour etc etc

Veel festivals gedaan, nu ga ik enkel nog jaarlijks naar Summerjam Keulen.


Marko

Citaat van: King Nothing op mei 28, 2010, 17:06:03
Ook Wâldrock-ganger dan?

Niet meer, ik ga dit jaar naar Wacken.

Joost

Rammstein was echt geweldig gisteren. De muziek zou ik binnen 2 minuten afzetten op mijn iPod maar met die mannen op het podium is het zeer de moeite waard.

Niels_Zitterd

Gisteren naar Iced Earth geweest in Uden. De band stond eerder dit jaar nog op een podium voor 50.000 man en gisteren in een uitverkochte zaal, 600 man :-)
Een vet strak concert gezien waarmee ze terug gingen naar hun roots. De set van bijna 2.5 uur was dan ook voorbij voordat ik het in de gaten had.

Koning Kriel

Afgelopen zondag naar Lenny Kravitz geweest in het sportpaleis Antwerpen. Was helemaal geweldig! Het was meteen de eerste keer dat ik in het sportpaleis was.

jona93

Vooral liedjes van dj tiesto
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12