Alemannia Aachen-FSV Mainz'05

Gestart door Vaig, okt 21, 2008, 12:24:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vaig

Alemannia Aachen-FSV Mainz'05 2-0
Stadion Tivoli, Aachen
Zuschauer: 18.907

Wonende op slechts een klein half uurtje van Aachen, besloot ik dat het nu wel eens tijd werd om een wedstrijd te gaan bezoeken van Aachens trots, Alemannia. In de wetenschap dat dit het laatste seizoen op Tivoli is, moest dit snel gebeuren. Ruim van te voren had ik al 3 kaarten besteld voor de wedstrijd tegen FSV Mainz'05. De wedstrijd zou gespeeld worden op zondag  19 oktober, maar de Duitse bond besloot echter anders en de wedstrijd werd verplaatst naar maandag 20 oktober. Hierdoor konden mijn twee reisgenoten niet mee en  had ik pas op het laatste moment de andere twee kaarten aan de man gebracht. Enig nadeel: mijn nieuwe reisgenoten waren niet bepaald voetbalfanaten.

Na enige vragen aan Joost, besloten we ruim op tijd thuis te vertrekken. Na het probleemloos vinden van een parkeerplekje, liepen we ruim een uur voor aanvang richting het stadion. De gezellige drukte viel me meteen al op, zeker als je bedenkt dat dit mijn eerste wedstrijd op Duits grondgebied is. We besloten meteen maar door te lopen naar de fanshop, waar ik een vaantje kocht van 100 jaar Tivoli. Het begon mij langzamerhand goed te kriebelen en we besloten onze tribune op te zoeken. Na het kopen van een lekker potje bier, zochten we een mooi plekje in ons vak. We zaten recht achter het doel, in een vak waar aardig wat sfeer was. Het fanatieke blok S bevindt zich aan de lange zijde en het vak waar wij ons bevonden, werd menigmaal aangestoken door de meer fanatiekere aanhang.

Precies 1 minuut te laat begon de wedstrijd. Bij Alemannia de nodige bekende namen, nog uit de Bundesliga tijd van een aantal jaar geleden. Bij Mainz, voor mij minder bekende namen. Alleen doelman Dino Wache klonk mij bekend in de oren. Het spel golfde in de eerste helft lekker op en neer. Alemannia wisselde de mooiste combinaties af, met enkele misverstanden. Na 25 minuten kwam er een voorzet vanaf links, die van richting veranderde en via de paal en doelman Wache enigszins gelukkig voor de voeten van Nemeth viel. Deze kon de bal in het vrije doel schuiven en Aachen leidde met 1-0. Omdat ik wel eens bij Roda geweest ben, wist ik wat er toen ging volgen. Het welbekende Danke, Bitte Bitte schalde door het stadion. Een geweldig moment!
Alemannia ging vanaf dan op weg naar de 2-0. Deze viel na 40 minuten. Een voorzet vanaf rechts werd door Benjamin Auer prima tegendraads ingekopt en Alemannia kon met een veilige marge gaan rusten. Na een overheerlijke curryworst, kon de tweede helft beginnen. Het werd, mede door de harde wind, een uiterst vermakelijke helft. Beide teams kregen volop kansen. Mainz had meerdere keren de aansluitingstreffer op de voet, maar Alemannia kon ook zomaar uitlopen naar 3-0. Na 90 minuten was er wonder boven wonder niet meer gescoord en houdt het de ongeslagen thuisstatus vast. Mainz blijft 2e achter koploper Kaiserslautern. Het publiek werd bedankt met het inmiddels bekend Hoempapa lied.

Mijn eerste buitenland-trip zit erop.Ik heb van de entourage en van de gehele wedstrijd geweldig genoten. Zelfs mijn mede reisgenoten moesten bekennen dat ze een super avond hadden gehad. Dit smaakt absoluut naar meer!
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Joost

Leuk verslag. Sfeer was gisteren weer eens goed al werd die ook geholpen door de wind. Ik heb vooral genoten van Lewis Holtby. 18 jaar pas maar nu al zo goed.

Vaig

Citaat van: Joost op okt 21, 2008, 15:40:27
Leuk verslag. Sfeer was gisteren weer eens goed al werd die ook geholpen door de wind. Ik heb vooral genoten van Lewis Holtby. 18 jaar pas maar nu al zo goed.
Dat was die donkere jongen centraal achterin neem ik aan? Hij speelde inderdaad erg goed, al maakte hij wel nog bijna een eigen goal, door een misverstand met de doelman.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Joost

Citaat van: Vaig op okt 21, 2008, 15:51:24
Dat was die donkere jongen centraal achterin neem ik aan? Hij speelde inderdaad erg goed, al maakte hij wel nog bijna een eigen goal, door een misverstand met de doelman.

Haha nee, dat is Olajengbesi. De nieuwe Regilio Vrede / Moses Sichone.

Holtby was een van de aanvallende middenvelders, nummertje 18.

Vaig

Citaat van: Joost op okt 21, 2008, 16:30:35
Haha nee, dat is Olajengbesi. De nieuwe Regilio Vrede / Moses Sichone.

Holtby was een van de aanvallende middenvelders, nummertje 18.
Haha oke dan, dan is hij me niet specifiek opgevallen..
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Bossche Bol

Wat foto's van gisteravond:

Het in aanbouw zijnde nieuwe stadion van Alemannia (naast het huidige):


De fanshop:


De ingang naar de Noordtribune (Würselener Wall):


Opkomst van beide elftallen:




Alemannia viert de 2-0 van Benny Auer:


Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Stadionhopper

Doet het geen pijn voor Alemannia Aachen dat het nieuwe stadion gebouwd wordt door de voorzitter van MSV Duisburg, meneer Hellmich?
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Dennis1981 op okt 21, 2008, 18:33:42
Doet het geen pijn voor Alemannia Aachen dat het nieuwe stadion gebouwd wordt door de voorzitter van MSV Duisburg, meneer Hellmich?
Is dat relevant? Zijn bedrijf heeft wel meer stadions gebouwd. Ik zie het probleem niet.

Maroboduus

CiteerMijn eerste buitenland-trip zit erop.Ik heb van de entourage en van de gehele wedstrijd geweldig genoten. Zelfs mijn mede reisgenoten moesten bekennen dat ze een super avond hadden gehad. Dit smaakt absoluut naar meer!

Leuk om te lezen! Bij Alemannia zit je natuurlijk altijd goed. Over het algemeen is de sfeer op de Tivoli bovenmodaal, ook voor Duitse begrippen. Op de televisie had ik ook de indruk dat de sfeer goed was. Jammer natuurlijk dat Mainz aan het begin van de match het overwicht niet in doelpunten om kon zetten. Zolang de Alemannen Mainz niet aan het eind van het seizoen onnodig pijn doen zoals vorig jaar geschiedde, vind ik alles best!

CiteerDe wedstrijd zou gespeeld worden op zondag  19 oktober, maar de Duitse bond besloot echter anders en de wedstrijd werd verplaatst naar maandag 20 oktober.

Nog even een tip: De DFB zet de data van de wedstrijden altijd pas enkele weken van tevoren vast. Het is dus niet waar dat de wedstrijd tussen Aachen en Mainz eerst op de zondag gepland stond en toen is verzet naar de maandag. Op het moment dat de DFB de definitieve data nog niet bekend heeft gemaakt wordt in diverse media vaak gemakshalve aangegeven dat de wedstrijden in de 1. Bundesliga op zaterdag en die in de 2. Bundesliga op zondag gespeelt worden. In werkelijkheid betekend dat echter dat dergelijke duels net zo makkelijk op vrijdag om 18 uur, of zoals in dit geval op maandag om 20.15 uur gespeeld kunnen worden. Normaal gesproken publiceerd de DFB tegelijkertijd de data voor 5 a 6 speeldagen. Op dit moment zijn echter al alle wedstrijden tot en met de winterstop vastgelegd. Het is altijd handig om een site als deze http://www.dfb.de/index.php?id=502191 te raadplegen alvorens je tickets besteld, of je moet natuurlijk erg flexibel zijn. Op maandagavond vinden normaal gesproken overigens altijd de interessantere duels plaats, aangezien de Duitse free-TV zender DSF de rechten heeft voor één 2. Bundesliga wedstrijd op dit tijdstip. Als je op voorhand dus kaarten voor Oberhausen-Koblenz koopt - om maar wat te noemen - hoef je niet bang te zijn dat deze wedstrijd op de mandaag gespeeld gaat worden.

Joost

Ik vond al dat er veel kansen waren. Volgens de statistieken had Alemannia 17 doelpogingen en Mainz 21.

KB

Late reactie, maar ben zelf hier ook aanwezig geweest met een groep Rodafans.

Heb afgelopen week een Dauerkarte gepakt bij Aachen voor de rest van het seizoen in Block M, dit door een stadionverbod bij Roda JC voor de rest van het seizoen helaas.

Pieros

Citaat van: KB op dec 11, 2008, 05:03:44
Late reactie, maar ben zelf hier ook aanwezig geweest met een groep Rodafans.

Heb afgelopen week een Dauerkarte gepakt bij Aachen voor de rest van het seizoen in Block M, dit door een stadionverbod bij Roda JC voor de rest van het seizoen helaas.

Dan zijn wij hier natuurlijk erg nieuwsgierig naar het waarom van dat verbod?

Joost

Citaat van: Pieros op dec 11, 2008, 08:16:08
Dan zijn wij hier natuurlijk erg nieuwsgierig naar het waarom van dat verbod?
Als ik denk dat ik weet wie KB is, is dat niet voor herhaling vatbaar.

KB

Citaat van: Joost op dec 11, 2008, 08:58:33
Als ik denk dat ik weet wie KB is, is dat niet voor herhaling vatbaar.

Jep Joost, ik ben het inderdaad ;).

Maar goed, in Volendam heb ik flink wat klappen ontvangen nadat we de kroeg uit kwamen zonder reden van meerdere man die o.a. door bleven schoppen toen ik op de grond lag. Ik daardoor opgefokt en heb ik op alles lopen schelden wat Volendam was, helaas zaten daar stewards bij en heb ik daarom de rest van het seizoen een stadionverbod, maar de reden waarom ik kwaad was hadden ze vervolgens een broertje dood aan bij Roda JC terwijl we gewoon voor gezellige uitwedstrijd gingen.

Ici c est Paris

Citaat van: KB op dec 11, 2008, 17:07:06
Jep Joost, ik ben het inderdaad ;).

Maar goed, in Volendam heb ik flink wat klappen ontvangen nadat we de kroeg uit kwamen zonder reden van meerdere man die o.a. door bleven schoppen toen ik op de grond lag. Ik daardoor opgefokt en heb ik op alles lopen schelden wat Volendam was, helaas zaten daar stewards bij en heb ik daarom de rest van het seizoen een stadionverbod, maar de reden waarom ik kwaad was hadden ze vervolgens een broertje dood aan bij Roda JC terwijl we gewoon voor gezellige uitwedstrijd gingen.

Dat verhaal heb ik gehoord ja, ook van Volendamse zijde. Erg jammer dat het is gebeurd, in de eerste plaats natuurlijk voor jou, maar baal er zelf ook stevig van, want ik hoorde nu al verhalen over dat bij met de combi naar Volendam moesten..