14/02/09 Werder Bremen - Borussia Mönchengladbach

Gestart door Houseman, feb 16, 2009, 10:20:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Houseman

Aus Holland? Ihr seit verrückt?


Weserstadion, 41.332 zuschauer, ausverkauft

Wedstrijd kut
Sfeer kut
Temperatuur kut
Bier gut


...werd in de loop van de dag de gevleugelde uitspraak. Werder Bremen gaat sportief niet zo lekker dit seizoen en dat was aan de wedstrijd en het publiek af te zien. Gelatenheid onder de supporters in het stadion. Slechts een klein groepje ultras met de standaard melodietjes probeerde er nog wat van te maken, maar de akoestiek in het stadion is zo slecht dat je zelfs in hetzelfde staanvak er nauwelijks iets van hoort. Het uitverkochte uitvak aan de overkant was af en toe zeer sfeervol alleen verdronk het volume ook daar in het grote open stadion.

Deze licht negatieve introductie is overigens onterecht. Bremen is als stad behoorlijk mooi met een oud centrum, en ook de wandeling naar het stadion langs de rivier de Weser is prachtig, zeker als het zonnetje schijnt zoals afgelopen zaterdag. Dat het ondertussen wel -2 is merk je pas als je in het stadion op het koude beton in de schaduw staat. Het Weserstadion is recent gerenoveerd en het is nog niet helemaal voltooid, met is nog bezig met de overkappingen. Als ik wikipedia mag geloven was men van plan om er een derde ring bij te bouwen, echter kreeg men de financien daarvoor niet rond. Gezien de toeschouwersaantallen is een uitbreiding op zich wel op zijn plaats. Het is al een aantal jaren erg lastig om aan kaarten te komen, en ook voor deze wedstrijd was het in de vrije verkoop niet mogelijk voor ons ausländer om aan kaarten te komen. Uiteindelijk via E-bay het dubbele voor een staanplaats betaald. Anders komt het er nooit van.


De wandeling langs de rivier de Weser, met op de achtergrond het stadion.


Aan de netten om de dakconstructie heen is te zien dat men nog aan het renoveren is.


De ultras probeerden er nog iets van te maken. Tevergeefs.

Zoals gezegd: het voetbal viel niet mee, tussen de nummer 11 en 18. Werder ploeterde de hele wedstrijd zonder uitgespeelde kansen, de Borussen verdedigden en kwamen er af en toe gevaarlijk uit. Nadat wij de rust verlengden totaan de 60e minuut werd het vanaf de 70e minuut wat aantrekkelijker. Rosenberg kreeg een aantal grote kansen, maar doelman Bailly was een te groot obstakel. In de 77e minuut was het dan toch raak, doelpunt Pizarro. Echter zowat vanaf de aftrap kon Gladbach wat terugdoen. Bradley werkte een afzwaaiende bal met zijn borst in het doel. Ondanks nog wat grote kansen bleeft het bij deze stand.


De eindstand. Doelpuntje van Michael Bradley meegepakt.


De avond valt over het Weserstadion.


Volle kroegen, en volle trams na de wedstrijd.

Gelukkig is zoals zo vaak in Duitsland het voetbal slechts bijzaak. Uren voor de wedstrijd is het in de stad al gezellig met rondwandelende voetbalfans, zowel Werder als Gladbachfans. Ook na de wedstrijd is het in de omgeving van het stadion erg gezellig bij de diverse kroegjes. Supporters in het stadion zijn niet te beroerd om je de weg te wijzen naar de gezelligste bars. En ook in de kroegen veel aanspraak, hoewel men ons met onze hagelnieuwe groen-wit-zwarte Bremensjaals in eerste instantie aanzag voor Gladbachfans. "Schwarz auf ein Bremenschal?? Unglaublich!" "Nein, wir kommen aus Holland!" "Aus Holland, Ihr seit verrückte Fussballfans?" 'Eeeh... ja."


AthleticHolanda

Leuk verslag, Werder wil ik ook al lang bezoeken maar het komt er steeds niet van, o.m. doordat het inderdaad niet makkelijk is om aan kaartjes te komen.

Citaat van: Houseman op feb 16, 2009, 10:20:28Bremen is als stad behoorlijk mooi met een oud centrum, en ook de wandeling naar het stadion langs de rivier de Weser is prachtig, zeker als het zonnetje schijnt zoals afgelopen zaterdag.

Vond dat ook allebei prachtig, alleen een beetje jammer dat ik toen op weg was naar platz 11...

Hugo

Het blijft leuk dat Werder Bremen en ze bakken er inderdaad niks van dit seizoen. Heb je nog wat meningen daarover gehoord van de fans? Zijn ze bijvoorbeeld nog wat blij met Schaaf en Allofs?

En die verbouwing van het stadion daar snap ik weinig van. Dat nieuwe dak aan de lange zijde, komt daar nog een 3e ring onder?

Houseman

Ze missen vooral extra klasse op het veld. Er is geen echte superspeler meer (Diego deed niet mee zaterdag). En dan kom je gelijk tekort.

Die verbouwing snap ik inderdaad ook niet echt, op internet werd ik ook niet veel wijzer, hoewel ik ook niet uitgebreid gezocht heb. Op wiki stond dat vanwege stijgende staalprijzen de derde ring te duur werd.

hgrm

De staalprijs is ingezakt als een plumpudding. Maar er zullen nu, gezien de gebakkenluchtcrisis, waarschijnlijk geen investoren meer te vinden zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen