WWS 2008 / Speelronde 14

Gestart door Maroboduus, sep 30, 2008, 14:36:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

TeeZee v Daffy 3:0 (Daffy stuurde geen team in)
Hjanneman v Dennis1981 -1:7
Maroboduus v Ici c est Paris 2:0 (Ici c est Paris stuurde geen team in)
hgrm v Joost 0:3 (hgrm stuurde geen team in)

Erg jammer dat zovelen geen team instuurden en hun sportieve plicht niet wilden vervullen. Toevallig zijn het de onderste drie die door het mooie weer vergaten om voor de laatste keer een team op te geven.

EINDSTAND
1. Dennis1981 28 / 90 : 45 / +45
2. Maroboduus 27 / 59 : 40 / +19
3. Hjanneman 27 / 59 : 49 / +10
4. TeeZee 27 / 42 : 41 / +1
5. Joost 21 / 74 : 65 / +9
6. Ici c est Paris 19 / 35 : 37 / -2
7. hgrm 12 / 20 : 37 / -17
8. Daffy 6 / 38 : 75 / -37

Een ongekend spannende eindstand, waarbij de top-4 elkaar nauwelijks iets ontloopt. Toch mag geconcludeerd worden dat Dennis1981 de verdiende winnaar is. Kijk maar naar zijn doelsaldo, dat is verreweg het beste van allemaal. Ook speelde hij het aantrekkelijkste voetbal (haalt teiltje).

Het was best vermakelijk, maar als er in de toekomst ooit nog een competitie gespeeld gaat worden mag er wel een en ander veranderd worden. Enkele goede suggesties zijn al genoemd, ook moet er een betere regelgeving m.b.t. het aanwijzen van een club en wat er moet gebeuren bij afgelastingen.

Stadionhopper

Na een moeizame competitiestart ben ik verassend de winnaar geworden. Had nooit verwacht dat iemand Hjanneman nog in kon halen. Het was een spannende competitie, het puntenverschil is nihil.

Sportief van Hjanneman om mij als eerste te feliciteren, mijn dank daarvoor!
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Citaat van: Dennis1981 op okt 12, 2008, 22:40:36
Het was een spannende competitie, het puntenverschil is nihil.

Hebben we dan allemaal naast onze (voor buitenstaanders soms niet te bevatten) hobby/passie, ook nog een beetje verstand van het spelletje?

Enneuh, graag gedaan!

Ben ik nu samen met TeeZee en Maroboduus veroordeeld tot de play-offs?

Stadionhopper

Krijg ik dan nu ook bij mijn profiel onder mijn naam te staan: Winnaar WWS 2008 ? :-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

TeeZee

Citaat van: Dennis1981 op okt 14, 2008, 10:39:51
Krijg ik dan nu ook bij mijn profiel onder mijn naam te staan: Winnaar WWS 2008 ? :-)
Ik dacht dat je dat zelf kon invullen in je eigen profiel, maar als dat niet kan zal ik het t.z.t. voor je doen.

Joost

Gefeliciteerd Dennis.

Voor een volgende competitie kunnen regels inderdaad stricter.

Een voorstel, wanneer er wederom 8 personen meedoen en er dus 14 speelrondes zijn kunnen we 14 divisies uitkiezen waaruit iedereen een team kiest. Zo voorkom je discussie over wat profs/amateurs zijn.

Stadionhopper

Citaat van: Joost op okt 17, 2008, 15:32:13
Gefeliciteerd Dennis.

Voor een volgende competitie kunnen regels inderdaad stricter.

Een voorstel, wanneer er wederom 8 personen meedoen en er dus 14 speelrondes zijn kunnen we 14 divisies uitkiezen waaruit iedereen een team kiest. Zo voorkom je discussie over wat profs/amateurs zijn.

Dank je wel Joost!
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Natuurlijk hierbij ook nog even mijn verlate felicitaties aan Dennis! Sta er erg van te kijken dat is alsnog als tweede ben geƫindigd. Maar goed, dit was dus de apertura, wanneer gaan we met de clausura van start? Of wachten we daarmee nog even tot de donkere dagen voor/na kerstmis, zodat we die dagen ook wat om handen hebben?

Ben het met de andere forumleden eens dat we de regels wel iets aan kunnen scherpen. Misschien een aardig idee om enkel wedstrijd uit de 2 hoogste speelklassen van de verschillende landen toe te staan? Dat maakt het niet alleen overzichtelijker voor spelleider TeeZee, maar is eveneens een stuk uitdagender voor de deelnemers. Ik heb zelf met mijn laatste drie wedstrijden bewezen dat het nogal gemakkelijk is om een obscure Oberliga te vinden waarin een ploeg mee speelt die kwalitatief eigenlijk helemaal niet op dat niveau mee kan. Ik hogere divisie's is zoiets nagenoeg ondenkbaar. Misschien dat Dennis zich in een volgende editie dan alsnog zal schamen voor het feit dat hij nu de eindzege middels een pot in de Damen-Bundesliga heeft behaald:-))

Joost

Citaat van: Maroboduus op okt 22, 2008, 18:24:17
Natuurlijk hierbij ook nog even mijn verlate felicitaties aan Dennis! Sta er erg van te kijken dat is alsnog als tweede ben geƫindigd. Maar goed, dit was dus de apertura, wanneer gaan we met de clausura van start? Of wachten we daarmee nog even tot de donkere dagen voor/na kerstmis, zodat we die dagen ook wat om handen hebben?

Ben het met de andere forumleden eens dat we de regels wel iets aan kunnen scherpen. Misschien een aardig idee om enkel wedstrijd uit de 2 hoogste speelklassen van de verschillende landen toe te staan? Dat maakt het niet alleen overzichtelijker voor spelleider TeeZee, maar is eveneens een stuk uitdagender voor de deelnemers. Ik heb zelf met mijn laatste drie wedstrijden bewezen dat het nogal gemakkelijk is om een obscure Oberliga te vinden waarin een ploeg mee speelt die kwalitatief eigenlijk helemaal niet op dat niveau mee kan. Ik hogere divisie's is zoiets nagenoeg ondenkbaar. Misschien dat Dennis zich in een volgende editie dan alsnog zal schamen voor het feit dat hij nu de eindzege middels een pot in de Damen-Bundesliga heeft behaald:-))

De hoogste twee klassen is niet afdoende denk ik. In Engeland of Duitsland zijn er bijvoorbeeld meer profdivisies en tevens zijn er genoeg maffe landjes te vinden waar je makkelijk een wedstrijd uit de tweede divisie kan vinden van het kaliber Frauenbundesliga.

Tot de feestdagen zijn nog 8 weken, te kort om nog een speelronde te organiseren denk ik.

Joost

Gaat de nieuwe speelronde binnenkort starten?

TeeZee

Citaat van: Joost op jan 19, 2009, 12:40:55
Gaat de nieuwe speelronde binnenkort starten?
Ik heb er geen tijd voor om wekelijks dit bij te houden, het is dus aan iemand anders om wat te bedenken.