Week 48 / 24 - 30 november

Gestart door Houseman, nov 18, 2008, 14:04:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maroboduus

Citaat van: Ici c est Paris op dec 01, 2008, 01:00:18
Bij ons in het vak werd er vrijwel voortdurend gezongen, bij Ajax alleen na de goal even en als ze een grote kans kregen.

Het uitvak zat dus op basis van die gratis tickets eindelijk weer eens vol? Verbaasd me trouwens wel dat je in één zin de woorden "gezellig" én "Arena" schrijft.

Ici c est Paris

Citaat van: Maroboduus op dec 01, 2008, 11:54:59
Het uitvak zat dus op basis van die gratis tickets eindelijk weer eens vol? Verbaasd me trouwens wel dat je in één zin de woorden "gezellig" én "Arena" schrijft.

Vol? Nee, dat zie ik niet zo gauw meer gebeuren en al helemaal niet in de Arena.

HJanneman

Ik vind een dagje Amsterdam altijd erg gezellig, anders, maar ik beperk mezelf dan ook niet tot Duivendrecht, maar ga eerst gezellig de kroegjes induiken en voel me dan nog steeds wel een beetje een provinciaalse toerist, en ik ben dan ook even helemaal weg.
Daarna op weg naar het stadion in volgepropte wit-rood-witte metro's(met dit weer dan ff niet, dat beperkt zich nu vaak tot wit-rood-wit vanaf de nek) en vervolgens bij het uitstappen van de metro vind ik de ArenA nog altijd iets imponerends hebben.
Ik heb de Meer ook nooit meegemaakt, dus kan moeilijk heimwee hebben naar dat stadion.
Ik kan genieten van kinderen die als 'godenzonen' aan de arm van hun vader over het stadionplein lopen en een kroket uit de muur trekken bij de Febo, om vervolgens de roltrappen op te gaan(wat toch best uniek is, gezellig is dan weer wat anders).

Maar ook ik zou liever de minder commerciële tijd meegemaakt hebben om tegen hekken aan te kijken op staan-zuid, om tijdens de rust de blaas te legen in pisbakken vol betonrot, etc.etc. (maar daar is deze hobby dan weer goed voor, ter compensatie).

Verder vind ik de sfeer juist een opkomend ding in de ArenA, want dat heeft toch een stijgende lijn ingezet, er is zelfs steeds meer cohesie tussen F-side en Vak 410.

Ici c est Paris

Citaat van: HJanneman op dec 01, 2008, 15:26:20
Ik vind een dagje Amsterdam altijd erg gezellig, anders, maar ik beperk mezelf dan ook niet tot Duivendrecht, maar ga eerst gezellig de kroegjes induiken en voel me dan nog steeds wel een beetje een provinciaalse toerist, en ik ben dan ook even helemaal weg.
Daarna op weg naar het stadion in volgepropte wit-rood-witte metro's(met dit weer dan ff niet, dat beperkt zich nu vaak tot wit-rood-wit vanaf de nek) en vervolgens bij het uitstappen van de metro vind ik de ArenA nog altijd iets imponerends hebben.
Ik heb de Meer ook nooit meegemaakt, dus kan moeilijk heimwee hebben naar dat stadion.
Ik kan genieten van kinderen die als 'godenzonen' aan de arm van hun vader over het stadionplein lopen en een kroket uit de muur trekken bij de Febo, om vervolgens de roltrappen op te gaan(wat toch best uniek is, gezellig is dan weer wat anders).

Maar ook ik zou liever de minder commerciële tijd meegemaakt hebben om tegen hekken aan te kijken op staan-zuid, om tijdens de rust de blaas te legen in pisbakken vol betonrot, etc.etc. (maar daar is deze hobby dan weer goed voor, ter compensatie).

Verder vind ik de sfeer juist een opkomend ding in de ArenA, want dat heeft toch een stijgende lijn ingezet, er is zelfs steeds meer cohesie tussen F-side en Vak 410.

Tja,voor ons is een dagje Amsterdam op weg naar Utrecht Centraal, op weg naar het stadion onder begeleiding van ME en honden en vervolgens bij het uitstappen krijg ik weinig mee van het imponerende van het uitvak, omdat we door 180 tunnels en gangen heen moeten. Dan zie je de wedstrijd achter een net, word je na afloop nog even vastgehouden in het stadion en rij je vervolgens terug via Hilversum.

Ideaal is anders maar het weerhoudt mij er gelukkig nog steeds niet van om toch een hele leuke dag te hebben.


Wat de sfeer betreft: Het begon goed aan hun kant maar na de goal zijn ze lang stil geweest.

Stadionhopper

Het is toch algemeen bekend dat er geen sfeer hangt in de Arena. Als het ff tegenzit met de ploeg komt de helft van de supporters na rust niet meer opdagen, heb dit daadwerkelijk meegemaakt. Vind je het gek dat elke supportersgroep naar de supporters van de tegenstander zo vaak Ajaxpubliek roept?

Persoonlijk vind ik het aanzicht van een pisbak van, neem m beet, De Adelaarshorst imponerender dan de betonblok van Duivendrecht.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Ik vind de ArenA niet lelijk, zeker van buiten niet. Maar het is geen voetbalstadion. Alleen al die tankgracht.....Zelfs op de voorste rij zit je voor je gevoel een eind van het veld. Dan nog liever een atletiekbaan.
Over het 020-publiek kan ik niet oordelen. Nog nooit een thuiswedstrijd bezocht en van plan dat zo te houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HJanneman

Citaat van: Dennis1981 op dec 01, 2008, 19:12:30
Vind je het gek dat elke supportersgroep naar de supporters van de tegenstander zo vaak Ajaxpubliek roept?

Volgens mij bedoel je Thialf-publiek, iets waar 'het Heerenveen van de grote drie' zich ook aardig mee kan meten, maargoed, het is altijd fijn als er nog een andere club is die het nog net iets minder doet, zodat je de sfeer in het philips-stadion kan verantwoorden.

Stadionhopper

Citaat van: HJanneman op dec 01, 2008, 22:16:59
Volgens mij bedoel je Thialf-publiek, iets waar 'het Heerenveen van de grote drie' zich ook aardig mee kan meten, maargoed, het is altijd fijn als er nog een andere club is die het nog net iets minder doet, zodat je de sfeer in het philips-stadion kan verantwoorden.

In Eindhoven blijven ze de volle 90 minuten tenminste zitten. Bij Ajax roepen ze de supporters op via de grote schermen om dat te doen. Maar schijnbaar is het waar omdat je zo snel op je teentjes getrapt bent. Voor mij is trouwens deze discussie gesloten omdat het een agenda topic is.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Kom je er weer goed mee weg, nee, gekheid..ik heb alleen maar aangegeven dat ik vind dat er een stijgende lijn zit in de sfeer binnen de ArenA: doordat Vak410 verhuisd is richting de F-side is er meer cohesie gekomen tussen beide groepen en beginnen steeds meer andere vakken op zuid dit ook op te pakken en dan ga jij beginnen over iets anders en een heel andere groep 'supporters', zo kennen we er ook nog wel een paar over jouw clubje..

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op dec 01, 2008, 16:03:30
Tja,voor ons is een dagje Amsterdam op weg naar Utrecht Centraal, op weg naar het stadion onder begeleiding van ME en honden en vervolgens bij het uitstappen krijg ik weinig mee van het imponerende van het uitvak, omdat we door 180 tunnels en gangen heen moeten. Dan zie je de wedstrijd achter een net, word je na afloop nog even vastgehouden in het stadion en rij je vervolgens terug via Hilversum.

Ideaal is anders maar het weerhoudt mij er gelukkig nog steeds niet van om toch een hele leuke dag te hebben.


Wat de sfeer betreft: Het begon goed aan hun kant maar na de goal zijn ze lang stil geweest.
Een dagje Amsterdam. Dat betekend verplicht extra betalen voor kaartjes en een bus die op een ultradure parkeerplaats moet worden gezet. Vervolgens mezelf afvragen waarom het een verplichte combi is terwijl de uitfans tussen het Ajaxpubliek door moeten lopen. In de rij staan omdat er maar 2 scanners aan zijn. Anderhalf uur traplopen. Plaatsnemen in een vak met glas en net. Na afloop door datzelfde Ajaxpubliek weer teruglopen, in de file staan en bedenken dat je de dag op vele manieren veel beter had kunnen besteden.

TeeZee

Ik vind supporters die voortijdig weggaan, omdat een wedstrijd niet verloopt zoals ze van tevoren gehoopt hadden, RONDUIT GEWELDIG. Ik heb ooit eens intens genoten van Man City-supporters die en masse Maine Road verlieten toen de Spurs op 1-3 kwamen. Ik heb me gek gelachen toen diezelfde supporters van gekheid niet wisten hoe snel ze terug moesten komen toen het 2-3 werd.

Nee, ik ben dol op die aanstellers. Het beste is nog als de tegenpartij "cheerios" gaat zingen, begeleid met een soepel wuivend handgebaar. Ajaxpubliek anytime.

Amsterdam is trouwens een leuke stad, veel leuks te zien. Je moet er alleen niet naar voetbal willen.

hgrm

Citaat van: TeeZee op dec 01, 2008, 23:10:55
Ik vind supporters die voortijdig weggaan, omdat een wedstrijd niet verloopt zoals ze van tevoren gehoopt hadden, RONDUIT GEWELDIG. Ik heb ooit eens intens genoten van Man City-supporters die en masse Maine Road verlieten toen de Spurs op 1-3 kwamen. Ik heb me gek gelachen toen diezelfde supporters van gekheid niet wisten hoe snel ze terug moesten komen toen het 2-3 werd.

Dat soort droeftoeters hebben de stadionramp in Moskou veroorzaakt.

Citeer
Nee, ik ben dol op die aanstellers. Het beste is nog als de tegenpartij "cheerios" gaat zingen, begeleid met een soepel wuivend handgebaar. Ajaxpubliek anytime.

Ik snap er niks van. Je hebt voor 90 minuten betaald, dus je neemt met minder geen genoegen, daar ben je Hollander voor. Tenzij je natuurlijk niks betaald hebt, wat bij een groot deel van het Arenapubliek het geval zal zijn.

Citeer
Amsterdam is trouwens een leuke stad, veel leuks te zien. Je moet er alleen niet naar voetbal willen.

Zonder die doordringende pis- en wietlucht die er hang zou het misschien wel leuk zijn. Maar nu is het leukste aan Amsterdam de trein naar Hilversum.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Citaat van: hgrm op dec 01, 2008, 23:20:11
Ik snap er niks van. Je hebt voor 90 minuten betaald, dus je neemt met minder geen genoegen, daar ben je Hollander voor. Tenzij je natuurlijk niks betaald hebt, wat bij een groot deel van het Arenapubliek het geval zal zijn.

Ik betaal vrijwel nooit wat voor een thuiswedstrijd van FC Utrecht, maar dan nog pieker ik er niet over om eerder weg te gaan.

spons

Citaat van: Dennis1981 op dec 01, 2008, 22:26:05
In Eindhoven blijven ze de volle 90 minuten tenminste zitten.

Ik ben ooit eens van verbazing achterovergevallen en dat was toen ik in het lampjes stadion was voor de halve finale europacup 1 in 1988 tussen PSV en Real Madrid, het was ongemeen spannend en zelfs toen gingen er mensen een paar minuten voor tijd weg omdat ze de drukte wilden ontlopen en op tijd thuis wilden zijn.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Mensen die eerder weggaan zijn er bij alle clubs of we het nu over Ajax, Feyenoord, PSV of Harkemase Boys hebben.