Eerste divisie 2009/10

Gestart door TeeZee, aug 07, 2009, 22:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Drie gedachten

* Kijkt het schaap beschamend?
* Is dat nou een vinkje in het logo?
* Krijgt het schaap een medaille omgehangen?

hgrm

Is de hoorn een logaritmische spiraal?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Lek11

CiteerThuishaven AGOVV heet Fly Brazil Desko Stadion

Het Nederlandse betaald voetbal voetbal is weer een opmerkelijke stadionnaam rijker. De thuishaven van AGOVV gaat de komende seizoenen door het leven als het Fly Brazil Desko Stadion, meldt Omroep Gelderland. Sponsors Fly Brazil en Desko hebben de naam van het voormalig Berg en Bos samen gekocht.

Mede dankzij beide sponsors richt AGOVV ook een spelersfonds op, waarmee het de selectie de komende seizoenen verder hoopt te versterken. De Apeldoornse club mikt er op om in 2013, als het honderd jaar bestaat, een gooi naar de titel te doen.

TeeZee

Dit is zo'n naam die al snel ingeburgerd raakt en over 100 jaar nog steeds gebruikt wordt. Kan niet anders.


Joost

FC Omniworld heet volgend jaar AFC Almere City.

Ik vind het nogal knap dat ze een naam hebben verzonnen die NOG slechter is.

hgrm

Ik kijk al uit naar de derby met FC Almere Outside United of Almere Forest
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op mrt 19, 2010, 20:54:33
Ik kijk al uit naar de derby met FC Almere Outside United of Almere Forest

Vergeet  ook de derbies met West Almere Albion en East Almeerlingshire niet.

ðe waan

En Pampus Penguins v Harbour Town

Lek11

Citeer'Steek die naam maar in je reet'

De hard kern van FC Omniworld heeft gisteravond op niet mis te verstane wijze kenbaar gemaakt wat zij vinden van de nieuwe naam van hun club: AFC Almere City. In de tweede helft rolde het 'Steek die naam maar in je reet' veelvuldig van de tribune.

Na afloop van de met 0-1 verloren thuiswedstrijd tegen FC Oss stonden zo'n vijftig fans voor de deur van de businessclub om verhaal te halen. ,,Wij zijn heel ontevreden'', zei Charles Versnick, voorzitter van supportersvereniging Polder Pride. ,,Het lijkt meer op de naam van een winkelcentrum dan op die van een voetbalclub. Bovendien bestaat Almere uit Haven, Stad, Buiten en Poort en niet alleen uit Stad.''

De fans balen dat zij geen stem hebben gehad in de naamkeus. ,,Dit heb ik meerdere keren bij de club aangegeven, maar hier is niets mee gedaan'', aldus Versnick.

,,De club heeft vorig jaar bovendien een prijsvraag uitgeschreven. Hier kwam de naam Zwarte Schapen het meest in naar voren, maar ook hier is niets mee gedaan.''

René ter Borgh, voorzitter van de raad van commissarissen, kan de onvrede wel begrijpen. ,,Na vijf jaar trouwe steun zit de naam FC Omniworld in je hart. Dan doet het pijn wanneer daar iets anders voor in de plaats komt.'' Toch zette Ter Borgh ook vraagtekens bij het protest. ,,We zijn het er over eens dat FC Omniworld geen goede naam was. En we hebben ook rekening met de fans gehouden. In het logo komt het zwarte schaap terug, de clubkleuren verwijzen hiernaar en de afkorting AFC A heeft een link met Ajax, waar veel van deze jongens ook fan van zijn.''

In de reacties:

CiteerAFC gaat aangepast worden, na goed overleg met Ter Borgh. de club had niet verwacht dat dit zo door ons fans werd opgepikt.

CiteerHet is een schande en ze hadden naar ons moeten luisteren. De geruchten gaan dat AFC ingetrokken gaat worden.. nou is dit het minste wat ze kunnen doen. Mocht dit niet gebeuren ben ik er van overtuigd dat dit ten koste zal gaan van bijna alle fanatieke supporters.

King Nothing

Je gaat je naam toch niet linken aan een andere club "omdat  veel van onze jongens ook Ajax-fan zijn"

Typische uitspraak van iemand die vanuit de zakenwereld komt en "wel even" een voetbalclub gaat runnen als hobby.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Joost

Citaat van: King Nothing op mrt 20, 2010, 17:00:13
Je gaat je naam toch niet linken aan een andere club "omdat  veel van onze jongens ook Ajax-fan zijn"

Typische uitspraak van iemand die vanuit de zakenwereld komt en "wel even" een voetbalclub gaat runnen als hobby.
Er zijn natuurlijk ook al veel namen vergeven. SV Almere, FC Almere, Forza Almere.

Sportclub Almere had mij mooi geleken.

hgrm

Zwarte Schapen Almere is ook niet onaardig.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Almereford United leek mij wel aardig. AFC Almere City slaat nergens op, vooral dat City is erg. Maar het kan altijd erger. In mijn woonplaats bestaat er een amateurvereniging met de naam Real Zoetermeer.

Joost

Citaat van: TeeZee op mrt 20, 2010, 17:26:39
Almereford United leek mij wel aardig. AFC Almere City slaat nergens op, vooral dat City is erg. Maar het kan altijd erger. In mijn woonplaats bestaat er een amateurvereniging met de naam Real Zoetermeer.
Op de een of andere manier klinkt dat alleen leuk als het Amerikaans is. Houston Dynamos, Real Salt Lake.