The Beautiful History

Gestart door Han, sep 03, 2010, 00:39:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

De samenstelling van 'het boek' heeft mij evenveel tijd als voldoening verschaft. Ik durf het wel een magnum opus te noemen.

Éen van de hoofdstukken die ik tot persoonlijk hoogtepunt reken qua desk & field research betreft Bradford City.

Buitengewoon inspirerend en een waar genot om het 'terug' te lezen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op sep 15, 2010, 23:36:51Éen van de hoofdstukken die ik tot persoonlijk hoogtepunt reken qua desk & field research betreft Bradford City.
Daar mag je dieper op ingaan!

Joost

Bij Bolton Wanderers staat dit bij de shirts:

"Bolton's club colour history is colourful indeed. The first "costume" was red and black, followed by red and white quarters, giving way to salmon pink jerseys, only to be replaced by white shirts covered with red spots in 1884."

Ik dacht dat 'quarters' een shirt was zoals het huidige Bristol Rovers shirt of dat van Wycombe Wanders. Met vier kwarten in ieder geval. In het bijgevoegde plaatje staat echter een shirts met 'halves' identiek aan het Feyenoord tenue.


Han

Citaat van: TeeZee op sep 16, 2010, 08:29:48
Daar mag je dieper op ingaan!

Een hoogtepunt in de zin van de prachtig gedocumenteerde histtorie die aan de club verbonden blijkt te zijn. Vrijwel elk aspect en verklaring is een hoogtepunt; zie bv de omschrijving van het eerste emblee, de coat of arms van Bradford, nu te lezen onder Bradford (PA)


Citaat van: Joost op sep 16, 2010, 13:39:23
Bij Bolton Wanderers staat dit bij de shirts:

"Bolton's club colour history is colourful indeed. The first "costume" was red and black, followed by red and white quarters, giving way to salmon pink jerseys, only to be replaced by white shirts covered with red spots in 1884."

Ik dacht dat 'quarters' een shirt was zoals het huidige Bristol Rovers shirt of dat van Wycombe Wanders. Met vier kwarten in ieder geval. In het bijgevoegde plaatje staat echter een shirts met 'halves' identiek aan het Feyenoord tenue.

Ik ga er spoorslags vanuit dat de bijbehorende illustratie in dit geval misleidend blijkt te zijn; het waren namelijk degelijk 'halves'.

Bedankt voor de waakzaamheid...
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: Han op sep 17, 2010, 16:48:44
Een hoogtepunt in de zin van de prachtig gedocumenteerde histtorie die aan de club verbonden blijkt te zijn; niet in de zin van een anecdote. Vrijwel elk aspect en verklaring is een hoogtepunt; van de bijnamen, van de clubkleuren, van de crest; zie bv de omschrijving van het eerste embleem, de coat of arms van Bradford, nu te lezen onder Bradford (PA)


Ik ga er spoorslags vanuit dat de bijbehorende illustratie in dit geval misleidend blijkt te zijn; het waren namelijk degelijk 'halves'.

Bedankt voor de waakzaamheid...
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op sep 17, 2010, 16:48:44
Een hoogtepunt in de zin van de prachtig gedocumenteerde histtorie die aan de club verbonden blijkt te zijn. Vrijwel elk aspect en verklaring is een hoogtepunt; zie bv de omschrijving van het eerste emblee, de coat of arms van Bradford, nu te lezen onder Bradford (PA)


Ik ga er spoorslags vanuit dat de bijbehorende illustratie in dit geval misleidend blijkt te zijn; het waren namelijk degelijk 'halves'.

Bedankt voor de waakzaamheid...

Maar als het halves waren dan is toch juist het plaatje juist?

Ik heb eventjes in Bob Bickertons Football Colours gekeken en heel opvallend staat daar in de tekst ook quarters en staan er halves op het tekeningetje. Ik smap er niets meer van.

Han

Joost heeft het bij het rechte eind. Mijn tekst klopt; het zijn 'quarters' en de illustratie is misleidend, namelijk 'halves'.

Inmiddels is Brentford toegevoegd.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Nu compleet tot en met Brighton & Hove Albion.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Ik bespeur enige nieuwsgierigheid via Cheese & Union...

Inmiddels compleet tot en met Bristol City.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Heel even slightly off-topic. Ik vond een pin badge met een voor mij onbekend logo. Het zal van een Engelse club zijn. Het is een stadswapenachtig logo, met bovenin een rode molen en onderin op de banner het woord "progress". Ik ben totaal vergeten welke club dit is.

Joost

Citaat van: TeeZee op sep 24, 2010, 18:43:30
Heel even slightly off-topic. Ik vond een pin badge met een voor mij onbekend logo. Het zal van een Engelse club zijn. Het is een stadswapenachtig logo, met bovenin een rode molen en onderin op de banner het woord "progress". Ik ben totaal vergeten welke club dit is.

Blackpool.

hgrm

Citaat van: TeeZee op sep 24, 2010, 18:43:30
Heel even slightly off-topic. Ik vond een pin badge met een voor mij onbekend logo. Het zal van een Engelse club zijn. Het is een stadswapenachtig logo, met bovenin een rode molen en onderin op de banner het woord "progress". Ik ben totaal vergeten welke club dit is.

Dat is geen club-badge, dat is de badge van de stad Blackpool. Met dank aan Aat Karel verkregen tijdens een bezoekje aan de city hall van Blackpool. Ik moet er ook nog ergens één hebben...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op sep 24, 2010, 19:59:27
Dat is geen club-badge, dat is de badge van de stad Blackpool. Met dank aan Aat Karel verkregen tijdens een bezoekje aan de city hall van Blackpool. Ik moet er ook nog ergens één hebben...
Aha, nu snap ik ook waarom die badge in een doosje zat en ik niet wist van welke voetbalclub!!

Han

Ik voegde Bristol Rovers toe.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed