Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Hugo op nov 22, 2019, 21:47:27
Is het nog gelukt in Brest?
Ja, ik heb tickets kunnen kopen voor het uitvak. Die kaarten gingen bij PSG gewoon in de vrije verkoop. Stade Brest overigens zeker een aanrader.
FC Den Bosch
1.FC Köln

dinkelburg19

Ik zat te kijken naar 12 januari, Roda JC - MVV
Roda is voor mij alleen mogelijk als het op een zondag speelt, en dan ook nog is een derby ;) oftewel een hele goede reden om er heen te gaan, alleen is het niet makkelijk om aan kaarten te komen.

Natuurlijk zit hier een clubkaart restrictie op, heeft iemand advies om toch aan kaarten te komen?

Stel ik vraag een clubkaart aan willen ze dan een pasfoto of ID opgestuurd hebben?
Of andere ideeen.
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

Jef400

De Roda JC fans hier op het forum lief aankijken. Ondanks dat ze Duits Kallen zijn het in het echte leven prima mensen :)

Koning Kriel

Citaat van: dinkelburg19 op nov 25, 2019, 00:13:05
Ik zat te kijken naar 12 januari, Roda JC - MVV
Roda is voor mij alleen mogelijk als het op een zondag speelt, en dan ook nog is een derby ;) oftewel een hele goede reden om er heen te gaan, alleen is het niet makkelijk om aan kaarten te komen.

Natuurlijk zit hier een clubkaart restrictie op, heeft iemand advies om toch aan kaarten te komen?

Stel ik vraag een clubkaart aan willen ze dan een pasfoto of ID opgestuurd hebben?
Of andere ideeen.

MVV fans boycotten op dit moment wel de uitwedstrijden, geen idee of ze voor Roda uit een uitzondering maken (voetbal supporters zeggen veel principes te hebben maar dat valt vaak tegen). Maar dat kunnen de MVV supporters op het forum je vast vertellen.

Joost

Citaat van: dinkelburg19 op nov 25, 2019, 00:13:05
Ik zat te kijken naar 12 januari, Roda JC - MVV
Roda is voor mij alleen mogelijk als het op een zondag speelt, en dan ook nog is een derby ;) oftewel een hele goede reden om er heen te gaan, alleen is het niet makkelijk om aan kaarten te komen.

Natuurlijk zit hier een clubkaart restrictie op, heeft iemand advies om toch aan kaarten te komen?

Stel ik vraag een clubkaart aan willen ze dan een pasfoto of ID opgestuurd hebben?
Of andere ideeen.

Vraag het hier even na; https://www.facebook.com/SLORodaJC/

dinkelburg19

bedankt joost, zal dat is proberen.

heeft iemand ook ervaring met reizen met het OV naar duitse potjes?

ik heb zelf nu 2 gedaan, gladbach en bayer. en in december ga ik naar BVB.

alleen de wat verdere zoals bijvoorbeeld zou ik ook graag willen, alleen hoe zit het hier mee qua regels als je wedstrijdkaartje laat zien in de trein. aangezien dit nog best een stukje is vanuit station venlo/arnhem.
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

hgrm

Citaat van: dinkelburg19 op nov 25, 2019, 10:10:46
bedankt joost, zal dat is proberen.

heeft iemand ook ervaring met reizen met het OV naar duitse potjes?

ik heb zelf nu 2 gedaan, gladbach en bayer. en in december ga ik naar BVB.

alleen de wat verdere zoals bijvoorbeeld zou ik ook graag willen, alleen hoe zit het hier mee qua regels als je wedstrijdkaartje laat zien in de trein. aangezien dit nog best een stukje is vanuit station venlo/arnhem.

Duitsland is voor een groot deel opgedeeld in zogenaamde Verkehrsverbünde. Dat wil zeggen dat kaartjes binnen zo'n gebied geldig zijn voor alle vervoersmiddelen. Als een wedstrijdkaartje als treinkaartje gebruikt kan worden, is het doorgaans geldig voor het hele Verbund waarin de club ligt. Het is dan een kwestie van even uitzoeken waar de grens ligt.

Let op dat niet alle clubs in een Verkehrsverbund liggen waardoor soms alleen in het stadsgebied gereisd mag worden. En ook niet alle clubs hebben een overeenkomst; Bayern München is de bekendste die niet meedoet omdat OV-reizen ten koste van de omzet van de clubeigen parkeergarages gaan...
Verder gelden kaartjes niet in IC/ICE-treinen en is er meestal een tijdslimiet (3 uur voor en na de wedstrijd).

Dortmund ligt in het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr. Dat begint al bij Arnhem. Met je wedstrijdkaartje kun je dus vanaf Arnhem naar Dortmund gratis reizen. Neem wel de Abellio stoptrein naar Düsseldorf  en niet de ICE.
In Oberhausen (Regionalbahn) of Duisburg (S-bahn) kun je overstappen naar Dortmund. Vanaf het centrum van Dortmund gaat er een tram naar het stadion. Vanaf Dortmund-Hbf kun je ook met de trein (richting Soest of Iserlohn). Reken er wel op dat je na de wedstrijd een uurtje staat te wachten voordat je weg kunt.

Tenslotte: een papieren ticket geeft direct recht op vrij vervoer, maar een E-ticket meestal niet. Daarvoor moet je een apart E-vervoersbewijs downloaden. Dat wijst zichzelf verder wel op de website.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

dinkelburg19

oke en hoe zit dit dan met een club als eintracht frankfurt? ik zit dus te twijfelen of ik een ICE boek vanaf utrecht centraal. (ICE van UTR - Frankfurt, is zo apart. je betaal ongeveer 40 euro voor een enkeltje wat evenduur is als je naar berlijn wil.)

of ik pak het normale OV. en dan koop ik gewoon trein kaartjes totdat ik in de veilig zone zit en vanaf daar reis je gratis naar eintracht frankfurt.

en over dortmund, kan ik dit ook via venlo doen? of moet dat via arnhem.
en via 9292 staat vaak dat die vervalt tussen arnhem en dusseldorf alleen als ik naar ns.nl ga zegt die dat die wel rijd. daarom koos ik altijd venlo omdat ik wist dat die wel sowiezo reed.
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

Joost

Citaat van: dinkelburg19 op nov 25, 2019, 10:10:46
bedankt joost, zal dat is proberen.

heeft iemand ook ervaring met reizen met het OV naar duitse potjes?

ik heb zelf nu 2 gedaan, gladbach en bayer. en in december ga ik naar BVB.

alleen de wat verdere zoals bijvoorbeeld zou ik ook graag willen, alleen hoe zit het hier mee qua regels als je wedstrijdkaartje laat zien in de trein. aangezien dit nog best een stukje is vanuit station venlo/arnhem.

Naast de opmerkingen van Hgrm kun je ook letten op kortingskaartjes voor het andere stuk van de reis. Er zijn vaak kortingen mogelijk als je met meerdere personen reist of vroeg boekt.

Kijk ook eens hier; https://www.bahn.de/p/view/service/fahrplaene/streckennetz.shtml
Daar staan de kaarten inclusief per provincie, je kunt dan ook al zien in welk vervoersgebied je bestemming ligt.

Als je naar een verdere bestemming reist dan zul je waarschijnlijk wel treinkaartjes kopen tot aan je bestemming, bijvoorbeeld Hannover. Over de controles bij de bussen of trams vanaf station naar stadion hoef je je dan echt geen zorgen te maken als je enkel een e-ticket hebt.

Joost

Citaat van: dinkelburg19 op nov 25, 2019, 11:27:20
oke en hoe zit dit dan met een club als eintracht frankfurt? ik zit dus te twijfelen of ik een ICE boek vanaf utrecht centraal. (ICE van UTR - Frankfurt, is zo apart. je betaal ongeveer 40 euro voor een enkeltje wat evenduur is als je naar berlijn wil.)

of ik pak het normale OV. en dan koop ik gewoon trein kaartjes totdat ik in de veilig zone zit en vanaf daar reis je gratis naar eintracht frankfurt.

en over dortmund, kan ik dit ook via venlo doen? of moet dat via arnhem.
en via 9292 staat vaak dat die vervalt tussen arnhem en dusseldorf alleen als ik naar ns.nl ga zegt die dat die wel rijd. daarom koos ik altijd venlo omdat ik wist dat die wel sowiezo reed.

Welke route je neemt is vooral aan jezelf. Er zijn maar twee verschillende soorten treinen; de ICE en de rest. Voor de ICE moet je een speciaal kaartje kopen die meestal duurder zijn. Maar het tientje dat je voor bijvoorbeeld Utrecht-Frankfurt meer betaald voor de ICE merk je wel in de reistijd; 5:59 om 3:16.


Koning Kriel

Let wel ook op dat je echte kaartjes hebt. E-tickets gelden vaak niet als vervoersbewijs!

hgrm

Citaat van: dinkelburg19 op nov 25, 2019, 11:27:20
oke en hoe zit dit dan met een club als eintracht frankfurt? ik zit dus te twijfelen of ik een ICE boek vanaf utrecht centraal. (ICE van UTR - Frankfurt, is zo apart. je betaal ongeveer 40 euro voor een enkeltje wat evenduur is als je naar berlijn wil.)

of ik pak het normale OV. en dan koop ik gewoon trein kaartjes totdat ik in de veilig zone zit en vanaf daar reis je gratis naar eintracht frankfurt.

en over dortmund, kan ik dit ook via venlo doen? of moet dat via arnhem.
en via 9292 staat vaak dat die vervalt tussen arnhem en dusseldorf alleen als ik naar ns.nl ga zegt die dat die wel rijd. daarom koos ik altijd venlo omdat ik wist dat die wel sowiezo reed.

Het VRR-tarief geldt ook vanaf Venlo, dus dat is inderdaad ook een optie.

Wat Frankfurt betreft: ik denk niet dat het voor veel goedkoper dan die 40 euro lukt. Frankfurt heeft een vrij klein gebied er omheen waar je je ticket kunt gebruiken en omdat de reis door minstens twee bondsstaten gaat, kom je ook niet weg met één goedkoop kaartje zoals een NRW-ticket. Bovendien ben je dan een halve dag onderweg in stoptreinen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Koning Kriel op nov 25, 2019, 11:53:24
Let wel ook op dat je echte kaartjes hebt. E-tickets gelden vaak niet als vervoersbewijs!

Als je je E-ticket registreert kun je doorgaans een E-treinkaartje uitprinten. Het vergt wel even wat uitzoekwerk en een paar extra handelingen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

dinkelburg19

ik doe nooit met e-tickets haha. altijd Hardcopy.

maar Fortuna dusseldorf en Bayer leverkusen ging ook prima vanuit venlo met de wedstrijdkaartjes.

maar mooi om te horen dat BVB ook zo kan.

maar eintracht frankfurt dus gewoon via ICE bestellen? https://www.nsinternational.nl/ via hier?
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

ALenstra