De elementen en het groundhoppen

Gestart door TeeZee, jul 20, 2008, 14:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Vanwege mijn beroep is het niet meer dan logisch dat ik een weergerelateerd groundhoptopic open.

Mijn favoriete groundhopweer: geheel bewolkt, graadje of 8 in de plus. Af en toe wat licht gespetter. Stevig briesje. Nevelig. Tijdens de wedstrijd intensiferende neerslag, het veld moet veranderen in een modderpoel. Af en toe een fikse windvlaag. Na afloop doorbrekende zon en afnemende wind, als mooi contrast. De afgelopen dagen hadden we dit weertype vrij vaak en ik had meteen zin in een trip naar Engeland.

Licht winters weer met een paar vlokken sneeuw geeft ook een speciaal tintje, al is dit niet alleen bij groundhoppen het geval.

Met stralend weer tijdens het voetbal heb ik helemaal niks. Het heeft wel als voordeel dat dan de mooiste foto's te maken zijn, maar een echte voetbalsfeer vind ik het niet hebben. De term zomeravondvoetbal is niet voor niets uitgevonden.

Stadionhopper

Citaat van: Denniz1974 op jul 20, 2008, 14:19:00
circa 15 graden, droog, licht bewolkt. Dat is voor mij ideaal om een wedstrijd te bezoeken.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

graadje of 20 à 25 en zon. Of een mooie avond, afkoelend na een zinderende zomerdag. Ik heb het gevoel dat ik volgende week nog wel aan m'n trekken ga komen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

reemstercarp


Joost

Alles heeft zijn charme, al vind ik stromende regen minder gezellig.

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Ik vind dit toch ook nog van andere factoren afhangen, bij Charleroi-Standard had het wat mij betreft mogen gieten en stormen, terwijl ik bij pakweg een wedstrijd in Spanje geen wolkje wil zien.

hgrm

Of het mag gieten en stromen hangt bij mij af van:
1) de afstand in minuten tot auto, bushalte (met abri) of station minus de straal in dm van m'n paraplu.
2) de kwaliteit van het dak van de tribune
3) de hoek waaronder de regen valt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Maroboduus

Misschien ook leuk om wat te verhalen over de meest extreme hopping belevenissen - vanuit een meteorologisch oogpunt gezien dan.

Zo was mijn koudste wedstrijd ooit die tussen SV Wacker Burghausen en 1. FC Dynamo Dresden in de 2. Bundesliga. Burghausen ligt op een steenworp van de Oostenrijkse grens, diep in het Beierse land verscholen. De wedstrijd werd op een maandagavond in februari gespeeld en moest hoe dan ook afgewerkt worden, omdat de commerciele zender DSF de wedstrijd 'live' zou brengen. Een luxe die in Burghausen ook in de 2. Liga-tijden weinig voor kwam. In Burghausen zelf lag een pak sneeuw, het veld had men echter sneeuwvrij gekregen. Daaronder verscheen een keihard bevroren mat die niet groen, zelfs niet bruin, maar eerder grijs was. Bij een temperatuur van om en nabij de 10 graden onder nul won de thuisclub met 2-1. Na de wedstrijd heb ik een week ziek thuis gelegen. Toch was het een mooie ervaring.