Week 7: maandag 11 februari t/m zondag 17 februari

Gestart door rogo_breda, jan 10, 2019, 19:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

San Paolo

Citaat van: Cyclebob op feb 13, 2019, 21:40:24
16-2 La Habana -Matanzas

Geweldig! Paar jaar terug in Cuba geweest, helaas geen wedstrijdje kunnen zien. Prachtig land overigens! Probeer vooral ook van de toeristische paden af te gaan (zoals in elk land overigens).

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅


Hugo

Citaat van: casper.eniesee op feb 13, 2019, 10:17:27
Sowieso vind niemand die ik ken die beloften van toegevoegde waarde.. maar dan nog altijd beter op het sportpark. En zeker als je naar AZ moet, dat scheelt je vanaf het zuiden gewoon een klein half uur enkele reis.

Nou ik kan wel wat positiefs bedenken hoor. Met name Jong Ajax en Jong PSV hebben het sportieve niveau in de 1e Divisie duidelijk verhoogd, dat valt niet te ontkennen.

Het argument van de magere publieke belangstelling rondom de Jong teams is ook niet sterk. Dat er bij de thuiswedstrijden weinig publiek is weliswaar een feit, maar zo zijn er nog wel een paar teams te vinden, van wat ik hoor trekken clubs als Helmond of Oss ook amper 1000 man publiek.

En als ik naar het uitpubliek bij ons in Leeuwarden kijk, als ik dan een Helmond Sport zie langskomen met krap 25 man en een dramatisch slechte trommelaar.... geef mij dan maar een Jong Team zonder meegereisde fans.


Jef400

Helmond Sport had ik vorig jaar met officieel 833 man gevinckt. Gevoelsmatig waren er 300 ;-)

Mokum1900

13/2  Ajax - Real Madrid
15/2 Fc Eindhoven - jong ajax ( hierna alleen de herdgang, sportcomplex van jong az en ado, om Nederland betaald voetbal te voltooien )
16/2 Leuven - Westerlo
16/2 misschien savonds nog een potje in de eerste klasse
17/2 Ajax - Nac Breda


leuk programmatje
Waar je ook gaat ik volg je overal

Joost

Citaat van: Hugo op feb 14, 2019, 11:30:49
Nou ik kan wel wat positiefs bedenken hoor. Met name Jong Ajax en Jong PSV hebben het sportieve niveau in de 1e Divisie duidelijk verhoogd, dat valt niet te ontkennen.

Het argument van de magere publieke belangstelling rondom de Jong teams is ook niet sterk. Dat er bij de thuiswedstrijden weinig publiek is weliswaar een feit, maar zo zijn er nog wel een paar teams te vinden, van wat ik hoor trekken clubs als Helmond of Oss ook amper 1000 man publiek.

En als ik naar het uitpubliek bij ons in Leeuwarden kijk, als ik dan een Helmond Sport zie langskomen met krap 25 man en een dramatisch slechte trommelaar.... geef mij dan maar een Jong Team zonder meegereisde fans.

Bij TOP Oss v Roda waren er officieel 2831, ik kwam niet verder dan ongeveer 1200.

Sportief zijn Jong Ajax en Jong PSV inderdaad prima maar Jong AZ en Utrecht voegen dan weer helemaal niets toe aan de Eerste Divisie. Al moet je je ook afvragen of het doel van de instroom wel geslaagd is. Na ruim 5 seizoenen is het aantal spelers dat is doorgestroomd naar een basisplaats bij het eerste team op de vingers van 1, hooguit 2 hand te tellen.

Het aanpassen van de eisen met enkel echte jeugdspelers is in ieder geval wel een flinke verbetering geweest. Het enige dat er echt nog beter kan is het afschaffen van maandagduels. Ik zie echt niet in waarom wedstrijden van een Jong Team als uitzondering op maandag moeten plaatsvinden. De reglementen staan ook toe dat een speler op vrijdag meedoet bij het beloftenteam en later dat weekend ook op de bank van het eerste mag zitten.

Zo'n wedstrijd op maandagavond voelt toch altijd als mosterd na de maaltijd.

Van pogo tot popo

13-2 Ajax - Real
15-2 Eindhoven - Jong Ajax
16-2 AZ - VVV
17-2 Ajax - NAC

De publiekswissel

Citaat van: Joost op feb 15, 2019, 11:05:19
Ik zie echt niet in waarom wedstrijden van een Jong Team als uitzondering op maandag moeten plaatsvinden. De reglementen staan ook toe dat een speler op vrijdag meedoet bij het beloftenteam en later dat weekend ook op de bank van het eerste mag zitten.

Ik ben het met je eens, maar als je op de zaterdag 90 minuten op de bank heb gezeten bij het eerste, dan kan je op maandag gerust meespelen. Als je op vrijdag met het jong team moet meespelen, neem je die speler minder snel mee op zaterdag of zondag ivm belasting etc... Dat is de beweegreden vanuit de topclubs.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Joost

Citaat van: De publiekswissel op feb 15, 2019, 11:19:01
Ik ben het met je eens, maar als je op de zaterdag 90 minuten op de bank heb gezeten bij het eerste, dan kan je op maandag gerust meespelen. Als je op vrijdag met het jong team moet meespelen, neem je die speler minder snel mee op zaterdag of zondag ivm belasting etc... Dat is de beweegreden vanuit de topclubs.

Als dat je beweegredenen zijn dan moet zo'n speler op maandagavond in een reservecompetitie spelen en niet in de Eerste Divisie.

Semper Fidelis

Citaat van: Joost op feb 15, 2019, 11:05:19
Bij TOP Oss v Roda waren er officieel 2831, ik kwam niet verder dan ongeveer 1200.

Sportief zijn Jong Ajax en Jong PSV inderdaad prima maar Jong AZ en Utrecht voegen dan weer helemaal niets toe aan de Eerste Divisie. Al moet je je ook afvragen of het doel van de instroom wel geslaagd is. Na ruim 5 seizoenen is het aantal spelers dat is doorgestroomd naar een basisplaats bij het eerste team op de vingers van 1, hooguit 2 hand te tellen.

Het aanpassen van de eisen met enkel echte jeugdspelers is in ieder geval wel een flinke verbetering geweest. Het enige dat er echt nog beter kan is het afschaffen van maandagduels. Ik zie echt niet in waarom wedstrijden van een Jong Team als uitzondering op maandag moeten plaatsvinden. De reglementen staan ook toe dat een speler op vrijdag meedoet bij het beloftenteam en later dat weekend ook op de bank van het eerste mag zitten.

Zo'n wedstrijd op maandagavond voelt toch altijd als mosterd na de maaltijd.

Het is dan ook niet voor niets dat er steeds meer clubs in Duitsland stoppen met hun belofteteam in de reguliere competitie. Ik denk zelf dat het effectiever is door je team in de beloftencompetitie te stoppen en daarnaast oefenwedstrijden te spelen tegen (buitenlandse) teams. Zo kun je ook de spelers die door regels niet in de reguliere competitie met het belofteteam mee zouden mogen doen, toch speeltijd geven.

watergatehopper

#41
Citaat van: Hugo op feb 14, 2019, 11:30:49
Nou ik kan wel wat positiefs bedenken hoor. Met name Jong Ajax en Jong PSV hebben het sportieve niveau in de 1e Divisie duidelijk verhoogd, dat valt niet te ontkennen.

Het argument van de magere publieke belangstelling rondom de Jong teams is ook niet sterk. Dat er bij de thuiswedstrijden weinig publiek is weliswaar een feit, maar zo zijn er nog wel een paar teams te vinden, van wat ik hoor trekken clubs als Helmond of Oss ook amper 1000 man publiek.

En als ik naar het uitpubliek bij ons in Leeuwarden kijk, als ik dan een Helmond Sport zie langskomen met krap 25 man en een dramatisch slechte trommelaar.... geef mij dan maar een Jong Team zonder meegereisde fans.

Bij aankomst in Helmond zei een steward dat hij honderd man verwachtte. Er waren er amper 500 schat ik zo in. Het was wel echt heel koud zoals ik je een dag later in Oudenaarde vertelde. Maar afgaande op de opmerking van de steward denk ik dat het eerder regel dan uitzondering is. Door Cambuur was de wedstrijd ook slecht bezocht. Mannetje of 25.

Ik ben overigens wel tegen de beloften. Stal de betere spelers lekker bij een eerste divisionist als ze in die competitie moeten gaan rijpen. Anders gewoon weer een jong competitie op maandagavond net als vroeger. Dat Ten Hag en van Bommel nu aanpassingen willen qua leeftijdsgrens en aantal spelers is puur eigen belang en totaal respectloos naar de KKD.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Bier und Bratwurst

Het ene stadion is het andere niet!


Van pogo tot popo

Op het laatste moment Lisse - SJC toegevoegd.