Eigenaar van een voetbalclub?

Gestart door Daniel, aug 14, 2009, 12:23:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel

(Ik weet niet of A) hier al een topic over is, ik kan er geen vinden en B) of je hier uberhaupt op dit forum over mag hebben, zo niet dan heb ik niks gezegd en verwijder dan meteen.

Ik heb mijzelf aangemeld bij Members United, als aspirant lid (dit om te kijken in hoeverre een dergelijk plan in Nederland realiseerbaar is) om eigenaar te worden van een voetbalclub van Nederland, naar Engels idee (Ebbsfleet United). Idee hierachter is om de voetbalgames werkelijkheid te laten worden. Je koopt je voor 50 euro in per seizoen en krijgt dan zeggenschap over spelersbeleid en dergelijke.

Wat is jullie mening over dit (in Nederland nieuwe) fenomeen en zouden jullie overwegen om hier aan mee te doen, zo ja waarom wel en waarom niet? Ik denk dat het een nieuwe dimensie kan worden in het Nederlandse voetbal, met de invoering van de Topklasse zijn er genoeg verenigingen die z'on initiatief zouden steunen?
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

hgrm

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant lijkt het me een goede zaak dat de macht in het voetbal verschuift naar supporters in plaats van naar kapitalisten die het voetbal als een cash cow zien. Maar of dit dan de goede manier is? De dagelijkse leiding moet toch in handen zijn van professionals en het technisch beleid al helemaal. Bovendien vraag ik me af wat voor binding de leden van zo'n website hebben met een club. Het lijkt me beter dat supportersverenigingen ofzo meer invloed krijgen in het beleid van de clubs.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik vond en vind het een verdomd slecht plan. Dat blijkt inmiddels ook uit fiasco dat Ebbsfleet United aan het worden is.