Hoofdmenu

Portugal

Gestart door Terranova, jan 11, 2013, 10:31:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Toen ik in Lissabon was voor de halve finale van AZ in de UEFA-Cup (2005) heb ik ook een stadiontour bij Benfica gedaan. Was leuk, maar wel dankzij de beveiligingsmedewerker die mee liep en het verhaal in het Engels kon vertalen. Veel Portugezen spreken weinig meer over de grens dan een beetje Spaans.

Verder zou ik zeggen: neem de tijd om de stad te bekijken. Zeker de moeite waard. De kabeltrams en de openbare liften die tegen de hellingen omhoog gaan zijn ook leuk om te bekijken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: GiertjeNL op nov 05, 2014, 18:29:20
Vandaag vliegtickets richting Portugal geboekt, voor de Sinterklaastijd.

Vrijdag: Benfica - Belenenses
Zaterdag: Rio Ave - Gil Vicente
Zondag: SC Braga - Vitoria Guimaraes

Gewoon tickets aan het stadion kopen of moet ik toch beter gaan mailen?

Verder nog tips?

Gewoon kaarten aan het stadion kopen zal geen enkel probleem zijn.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Vaig

Citaat van: GiertjeNL op nov 05, 2014, 18:29:20


Vrijdag: Benfica - Belenenses


Ik heb laatst van iemand gehoord dat hij aan de kassa stond en pech had wat betreft kaarten. Weet niet of dit pure pech is of structureel.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

spons

Citaat van: Vaig op nov 06, 2014, 09:13:34
Ik heb laatst van iemand gehoord dat hij aan de kassa stond en pech had wat betreft kaarten. Weet niet of dit pure pech is of structureel.

Lijkt me sterk ik kon enkele jaren terug zelfs voor de topper Benfica - Porto gewoon kort voor de wedstrijd kaarten aan de kassa kopen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

headout

Citaat van: Vaig op nov 06, 2014, 09:13:34
Ik heb laatst van iemand gehoord dat hij aan de kassa stond en pech had wat betreft kaarten. Weet niet of dit pure pech is of structureel.
In het voorjaar in Lissabon geweest, en het was destijds niet mogelijk kaarten te kopen aan de Benfica kassa's.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Vaig

Citaat van: headout op nov 07, 2014, 10:24:47
In het voorjaar in Lissabon geweest, en het was destijds niet mogelijk kaarten te kopen aan de Benfica kassa's.
Kijk, ik wist even niet meer van wie ik het had haha!
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

GiertjeNL

De plannen zijn een beetje gewijzigd... Benfica is verplaatst naar de zaterdag dus hebben we al vervanging een retourtje Porto voor Boavista - Sporting CP iemand een idee of ik de kaarten gewoon op de wedstrijd dag kan kopen?

HRM1880

Om mijn frustratie even te ventileren. Wanneer gaan ze eindelijk beslissen hoe laat en welke dag Sporting Lissabon-Benfica gespeeld zal worden?

AthleticHolanda

Citaat van: HRM1880 op jan 27, 2015, 22:26:04
Om mijn frustratie even te ventileren. Wanneer gaan ze eindelijk beslissen hoe laat en welke dag Sporting Lissabon-Benfica gespeeld zal worden?

In Portugal meestal pas 10 tot 6 dagen van tevoren is mijn ervaring.

AthleticHolanda

Beter gezegd, als je geluk hebt nog voor de komende speelronde, en anders maandag pas.

Wat staat nog meer op de planning?

HRM1880

Citaat van: AthleticHolanda op jan 27, 2015, 22:38:13
Beter gezegd, als je geluk hebt nog voor de komende speelronde, en anders maandag pas.

Wat staat nog meer op de planning?
Ja dat van die 6 tot 10 dagen had ik al gehoord.

Ik ben dus aan het wachten wat er nog op de planning komt. In en rond Lissabon worden er vijf wedstrijden gespeeld in de hoogste drie reeksen. Als ik dan ook nog eens lager ga kijken moet er toch het een en ander mogelijk zijn. Land wel pas zaterdagochtend dus een eventuele vrijdagwedstrijd valt al af.

Defender

Wij gaan Benfica - Porto doen het laatste weekend van april (voorzien de 26e).

waarop hoeven we te letten of te voorzien ?
Buiten die trams en liften nog iets speciaals te zien ?


There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

spons

Citaat van: Defender op feb 12, 2015, 16:30:12
Wij gaan Benfica - Porto doen het laatste weekend van april (voorzien de 26e).

waarop hoeven we te letten of te voorzien ?
Buiten die trams en liften nog iets speciaals te zien ?

Teveel om op te noemen. Lissabon is echt een fantastische stad kan je gerust een dag of 3 voor uittrekken om op je gemak te bekijken.

Ik ben er nu een keer of 6 geweest maar vind het iedere keer weer een feest
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Fishy

#28
Beetje zelfde soort vragen, mijn schema:

15-01 Sporting Lissabon - Tondela (hier heb ik een kaartje voor)
16-01 Estoril - Benfica (gemaild, maar nog niets gehoord, vorig jaar 7500 toeschouwers op 8000)
17-01 Sporting Lissabon II - Mafra (verwacht hier zonder kaartje naar toe te kunnen)
18-01 Nog geen wedstrijd in Lissabon/omgeving gevonden
19-01 Portimonense - Sporting Lissabon (indien ik van tevoren kaartje kan bemachtigen, 3-4 uur trein) anders Oriental - Benfica
20-01 Nog geen wedstrijd in Lissabon/omgeving gevonden

Iemand nog tips? Jammer dat zowel Benfica als Belenenses niet thuis speelt, maar beide stadions heb ik al bezocht. Misschien nog een keer toer door Estádio da Luz.

Jeje

Citaat van: Defender op feb 12, 2015, 16:30:12
Wij gaan Benfica - Porto doen het laatste weekend van april (voorzien de 26e).

waarop hoeven we te letten of te voorzien ?
Buiten die trams en liften nog iets speciaals te zien ?

Ik weet niet waar jullie appartementen precies zijn, maar ik had er 1 op 5 minuten lopen van Station Cais do Sodré ( een van de grootste metro/trein stations). Tegenover dit station zit ook een gebouw met allerlei eettentjes, en waar je dan in het midden gezamenlijk kunt eten. Iedereen kan dus kiezen wat hij wil en je kunt toch gezamenlijk eten. Vooral de toetjes waren daar erg lekker ( en redelijk goedkoop)

Belem is sowieso een bezoekje waard :) De pastel de Belem zijn bij veel winkels niet te eten ( vond ik) Maar de echte Pastel de Belem die je daar kon kopen bij het winkeltje ( wel 20 minuten in de rij staan) waren echt heerlijk. Verder kun je als je uitstapt binnen 5 minuten het stadion van Belenenses bereiken. Je kunt gewoon naar binnen lopen ( mocht je de precieze route beschrijving willen weten PM maar even want 1 kant van het stadion is maar open.) Vanuit het stadion heb je een prachtig uitzicht.

Mocht je een dagje strand doen: ( wat ik niet zou aanraden als je maar een paar dagen hebt)

Cascais en Estoril hebben de mooiste stranden. Vanaf Cais do Sodre rechtstreekste verbinding ongeveer 40 minuten. In Estoril zijn de bedjes goedkoper maar is verder vrij weinig te beleven ( ik ben nog wel naar het stadion van Estoril gelopen maar dat is niet echt aan te raden, 20 minuten bergop stoempen, maar bij Cascais heb je het voordeel dat je Wi-Fi hebt en het gebied eromheen heeft nog een klein centrum en een winkelcentrum ( niet te veel van voorstellen maar je bent er wel een uurtje zoet)