Hoofdmenu

CL 2010/2011

Gestart door TeeZee, jul 28, 2010, 22:58:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Joost op aug 05, 2010, 16:04:40
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. AZ voetbalde vorig seizoen prima in haar poule maar miste een killersinstinct om door te drukken. Tegen Pireaus en Standard hadden ze eigenlijk moeten winnen en dan waren ze doorgegaan naar de knock-out.

Het ligt natuurlijk altijd aan de loting maar ik denk niet dat Twente en Ajax vooraf al volstrekt kansloos zijn.

Als, als dat is nou net het probleem met het Nederlandse voetbal. Net niet, het missen van het killersinstinct en het niet scherp verdedigen, ook in de blessuretijd, is ook een gebrek aan kwaliteit.

AZ stond uiteindelijk gewoon laatste in de zwakste poule die er vorig jaar was in de Champions League een betere loting hadden ze toen echt niet kunnen krijgen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op aug 05, 2010, 16:29:24
Als, als dat is nou net het probleem met het Nederlandse voetbal. Net niet, het missen van het killersinstinct en het niet scherp verdedigen, ook in de blessuretijd, is ook een gebrek aan kwaliteit.

AZ stond uiteindelijk gewoon laatste in de zwakste poule die er vorig jaar was in de Champions League een betere loting hadden ze toen echt niet kunnen krijgen

FC Twente is juist met een killersmentaliteit kampioen geworden.

spons

Citaat van: Joost op aug 05, 2010, 16:33:58
FC Twente is juist met een killersmentaliteit kampioen geworden.

Ja in de Nederlandse competitie, Ajax kreeg ook maar 20 doelpunten tegen in de eredivisie en gisteren 3 tegen een ploegje dat niet eens tot de europese middenmoot gerekend mag worden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Lek11

Dinamo Kiev is dus de volgende tegenstander. Samen met Sampdoria de zwaarste tegenstander die Ajax kon loten helaas. Dit is een goede krachtmeting voor Ajax. Na PAOK heb ik er niet zoveel vertrouwen in maar we gaan het zien.

HJanneman

En tevens de grote onbekende, ook al doen ze ieder jaar mee in Europees verband, en hebben ze een aantal bekende spelers..

Stadionhopper

Citaat van: HJanneman op aug 08, 2010, 10:14:27
En tevens de grote onbekende, ook al doen ze ieder jaar mee in Europees verband, en hebben ze een aantal bekende spelers..

Als je Dinamo Kiev de grote onbekende noemt heb je de afgelopen jaren lopen te slapen volgens mij.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Flandria

Citaat van: Stadionhopper op aug 08, 2010, 11:56:57
Als je Dinamo Kiev de grote onbekende noemt heb je de afgelopen jaren lopen te slapen volgens mij.

De naam Dinamo Kiev is natuurlijk overbekend maar feit is dat je van de competitie in Ukraine weinig nieuws ontvangt,bijna nooit geen beelden ziet en bijgevolg dus weinig info hebt van de actuele kern.
In die zin is het dus wel de grote onbekende omdat je moeilijk kan inschatten hoe sterk ze dit seizoen zijn.
Bon,in Gent weten ze het nu wél...

Stadionhopper

Citaat van: Flandria op aug 08, 2010, 15:15:45
De naam Dinamo Kiev is natuurlijk overbekend maar feit is dat je van de competitie in Ukraine weinig nieuws ontvangt,bijna nooit geen beelden ziet en bijgevolg dus weinig info hebt van de actuele kern.
In die zin is het dus wel de grote onbekende omdat je moeilijk kan inschatten hoe sterk ze dit seizoen zijn.
Bon,in Gent weten ze het nu wél...

Ziet iemand wel de beelden van Sporting Lissabon, Rapid Wien, CSKA Moskou? In Oekraïne weet je dat er 2 grootmachten zijn, Shakhtar Donetsk en Dinamo Kiev. Met het aantrekken van Shevshenko zijn ze er sterker op geworden. Ook voor Milevski op het middenveld dient uitgekeken te worden.

Dinamo Kiev speelt elk jaar europees voetbal en ze komen ook nog vaak ver. Voor mij absoluut een van de bekendere elftallen uit het oostblok.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

georgesv

#23
Ik heb de match Kiev-Gent grotendeels via stream kunnen zien , en Gent-Kiev was ik in het stadion.
1ste match was Kiev duidelijk te sterk, al kon Gent lang de 1-0 houden, en de schade beperken, naar het einde toe ging Kiev erop en erover tot 3-0. Kiev creerde erg veel kansen, duidelijk was dat ze de match serieus namen en niet als een op voorhand walk-over aanzagen. Het is een sterk geheel, die volgens mij zo de CL poules inkan.
goed verslag van 5 min. Dynamo Kiev [3-0] AA Gent * Динамо (Киев) - Гент ОБЗОР 
Na de 1-0 wel een goal van Gent onterecht afgekeurd, met 1-1 heb je toch een ander verhaal.
De 2de match wou Gent er nog het beste van maken, begonnen niet slecht, bij een vroege 1-0 was er immers nog een waterkansje. De wil was er, maar Kiev kwam nooit echt in de problemen, probeerden de match rustig te controleren. Kiev was minder dan de eerste match maar algauw was het prijs, na een halfuur 0-1 . De match was dan al gespeeld, tweede helft was voor de statistieken 0-2, 1-2, 1-3 .

TeeZee

Goede uitgangspositie voor Ajax, maar ik denk dat ze toch balen.

Lek11

#25
Citaat van: TeeZee op aug 17, 2010, 23:40:20
Goede uitgangspositie voor Ajax, maar ik denk dat ze toch balen.

Jammer dat ze de 0-1 voorsprong niet konden behouden. Vooraf had je voor een 1-1 getekend maar achteraf is het toch wat zuur.

2001-2002
Celtic - Ajax 0-1
Ajax - Celtic 1-3

2006-2007
FC Kopenhagen - Ajax 1-2
Ajax - FC Kopenhagen 0-2

Het kan dus nog steeds alle kanten op.

MartijNFR

Werd het in de return geen 0-2 voor Kopenhagen? Dat meen ik mij namelijk te herinneren.
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

Lek11

Citaat van: MartijNFR op aug 18, 2010, 21:00:09
Werd het in de return geen 0-2 voor Kopenhagen? Dat meen ik mij namelijk te herinneren.

0-2 bedoelde ik uiteraard..

Joost

En de confrontatie was eerst in Amsterdam meen ik mij te herinneren.

Stadionhopper

Citaat van: Joost op aug 20, 2010, 21:58:30
En de confrontatie was eerst in Amsterdam meen ik mij te herinneren.

Veel mensen vergeten volgens mij dat Ajax 2x is uitgeschakeld door FC Kopenhagen. In 2001 werd het 0-0 en 0-1 voor FC Kopenhagen waar de confrontatie eerst in Amsterdam plaatsvond. Dit betrof een wedstrijd voor de UEFA Cup.

De tweede keer (de CL wedstrijd van 2006 uit dit topic) was het eerst Kopenhagen - Ajax 1-2 en de terugwedstrijd Ajax - FC Kopenhagen 0-2.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper