Hoofdmenu

Frankrijk

Gestart door Tom Bodde, apr 13, 2008, 12:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

KRCM1904

Vandaag mijn jaarlijkse traditie voortgezet om een wedstrijd van Boulogne tijdens de Coupe de France bij te wonen.
In de 6de ronde speelden ze vandaag uit bij AS Étaples.  Naar Franse normen is dat een wedstrijdje bij de buren, waardoor het Stade François Guilluy aardig was volgelopen.  Voor een wedstrijd in dit stadium van de Coupe de France vond ik de sfeer best meevallen. De wedstrijd zelf was fel, veel inzet en scherpe duels, maar zeker niet hoogstaand.  Daarvoor gebeurde er te weinig in het 16-meter gebied.  Spannend was het wel, want zowel na 90' als na 120' stond de 0-0 nog steeds op het bord.  Via strafschoppen wist Boulogne zich uiteindelijk met 2-4 te plaatsen voor de volgende ronde.

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Jef400

Op welk niveau speelt Etaples?

KRCM1904

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Hugo

De nieuwe tribune bij Duinkerken is (eindelijk) gereed, 2252 zitjes voor het plebs en 138 voor de VIPS. Je mag het lelijk vinden, saai is een beledigende mening.



Joost

Het heeft wel wat.

Jef400

Dertien in een dozijn is het zeker niet. Ook grappig dat ze door dat gebouw links ervoor gekozen hebben de tribunes aan de zijkanten schuin te laten verlopen. Anders had je onherroepelijk minder zicht op het veld gehad.

Nort


watergatehopper

Ik las op de app van de NOS dat er in Frankrijk binnenkort weer publiek welkom is bij wedstrijden. Tot een maximum van 5.000 supporters mogen worden toegelaten. De vraag die bij mij gelijk opkwam was: welke competities worden er dan uitgespeeld? Als dit ook het derde niveau is zou ik graag eens naar Red Star gaan. Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

ALenstra

Ik dacht dat de competities in Frankrijk voortijdig beeindigd waren. Dus gaat het om een nieuw seizoen.

watergatehopper

Citaat van: ALenstra op jun 20, 2020, 21:28:48
Ik dacht dat de competities in Frankrijk voortijdig beeindigd waren. Dus gaat het om een nieuw seizoen.

Oh ja natuurlijk! Gaat alleen om de bekerfinales. Vanaf 11 juli is tot een max van 5k. Nieuwe seizoen is vanaf 22 augustus.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Wesley10__

Iemand een idee wanneer de data/tijden van speelronde 5 (11-12 september) bekend worden gemaakt?

Freekos79

Citaat van: Wesley10__ op aug 18, 2021, 15:47:26
Iemand een idee wanneer de data/tijden van speelronde 5 (11-12 september) bekend worden gemaakt?

Dat zou weleens na de loting van de Europese toernooien kunnen zijn eind augustus.
Volgende wedstrijd: ?

ALenstra

In Frankrijk worden de tijden vaak pas 2-3 weken van te voren bekend gemaakt.

dinkelburg19

Ik ga hopelijk 16 en 17 oktober me eerste Franse wedstrijden meemaken,
Heb Lyon - Monaco en Marseille - lorient op het oog,

Ik wil dit weekend gaan boeken (vlucht en kaarten) kan alleen nog niet Marseille boeken maar moet goed komen denk ik zo ver ik zie.

Maar heeft er iemand tips waar je op moet letten qua frankrijk met kaarten kopen bijvoorbeeld, en tips voor de wedstrijd zijn altijd welkom (eet tentjes, kroegen etc.)

Alvast bedankt
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

Olav

Beide wedstrijden moet lukken met de tickets, je zal ze gewoon online kunnen kopen. Stadion van Marseille gemakkelijk te bereiken met de metro. In Marseille is het niet moeilijk om iets leuks te vinden, bv. aan de Vieux Port, straat Quai de Rive Neuve en de parallelstraten daarachter. In Lyon ben ik nooit geweest.