The FA Cup starts here... 2008

Gestart door TeeZee, okt 15, 2007, 20:35:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Gisteren werd het restant van de derde ronde gespeeld en alleen Arsenal wist te winnen:
Burnley 0-2 Arsenal
Derby 2-2 Sheff Wed
Fulham 2-2 Bristol Rovers
Luton 1-1 Liverpool
Stoke 0-0 Newcastle

Vier upsetjes op 1 dag, nou nou. Zou de wedstrijd van Luton bekokstoofd zijn, dat Liverpool Luton aan broodnodige extra recette probeert te helpen? Misschien bestaat Luton Town FC over een aantal uurtjes niet eens meer!

Sportweek.nl komt met dit interessante lijstje:
Meeste achtereenvolgende deelnames 4e ronde FA Cup
Manchester United 1985-heden (23)
Ipswich Town 1971-1986 (16)
Arsenal 1997-heden (12)
Tottenham Hotspur 1952-1962 (11)
Burnley 1956-1966 (11)
Sheffield United 1958-1968 (11)
Chelsea 1963-1973 (11)
Liverpool 1967-1977 (11)
Watford 1980-1990 (11)

Persoonlijk vind ik de statistiek van Man Utd niet kloppen, daar ze in 1999/2000 niet meededen aan de FA Cup.

Joost

Daarnaast gold niet ieder jaar dezelfde opzet van de FA Cup.

TeeZee

De replays van gisteravond:

Bury 2-1 Norwich
Liverpool 5-0 Luton
Millwall 2-1 Walsall
Reading 0-1 Tottenham
West Brom 2-2 Charlton (West Brom win 4-3 on penalties)

Ik heb zin in een inhoudsloze kreet: BURY!!!!!!!!!!!!!!!

hgrm

Ik zou ook wel wat willen roepen, maar ik twijfel nog tussen HAAAAAVANT en WAAAAAAAATERLOOVILLE.

Even serieus:

Al 10 Prem-clubs in 4e ronde, met nog 2 in de replay
Champ: 10 + 1 replay
L1: 4 + 2 replay
L2: 4 + 1 replay
NL: 1

Veel PL-clubs uitgeschakeld, als je het mij vraagt.

De paringen in de volgende ronde leveren het volgende op:
7 maal niet-PL tegen niet-PL
3 maal PL tegen PL
4 maal PL tegen niet-PL
2 hangt nog af van de replay

Dus minstens 7 clubs van onder de PL in R5, dat vind ik heel erg veel. Het is een goed FA-cup jaar!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Havant and W 4-2 Swansea
Hereford 1-0 Tranmere
Man City 1-0 West Ham
Newcastle 4-1 Stoke

Wat een dag. Havant and Waterlooville (zoals hgrm al blij verkondigde) door naar R4. Kevin Keegan terug als trainer in de Premier League.

Havant and Waterlooville maakt zich nu op voor de mooiste dag uit de geschiedenis van de club, het gaat aantreden tegen Liverpool. Op Anfield Road. Dat moet de mooiste pot van R4 worden dunkt me.

Gert

Zo'n club is meteen ook voor jaren uit de financiële zorgen, wat is bekervoetbal toch leuk!

hgrm

Uiteindelijk zal ManU, Chelsea of Liverpool toch wel weer winnen, maar het blijft leuk als kleine clubs ver komen en mogen blijven dromen van een stunt.
Wat dat betreft mogen we in de KNVB-beker ook niet klagen dit jaar!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

#22
Na de replay's de eindbalans van round 3

11 Prem-clubs in 4e ronde, (één replay-er uitgeschakeld)
Champ: 10
L1: 5
L2: 5
NL: 1

Veel PL-clubs uitgeschakeld. Bijna de helft in één ronde!

De paringen in de 4e ronde leveren het volgende op:
8 maal niet-PL tegen niet-PL
3 maal PL tegen PL
5 maal PL tegen niet-PL

Er worden dus minstens 3 PL-clubs uitgeschakeld, en er gaan minstens 8 niet-PL clubs door.
En Plymouth (vs. Pompey), Preston (vs. Derby) en Sheff Utd (vs. Man City) zouden wel eens voor een stuntje kunnen zorgen. Het wordt nog leuk...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

'Helaas' is P. Argyle aan het leeglopen en moeten ze vrezen niet te degraderen.

TeeZee

Barnet 1-1 Swindon (Barnet win 2-0 on penalties)
Bristol Rovers 0-0 Fulham (Bristol Rovers win 5-3 on penalties)
Sheff Wed 1-1 Derby (Derby win 4-2 on penalties)

(Op de NL-teletekst stond dat Wednesday v Derby 0-0 geworden was)

TeeZee

CiteerOatway to sacrifice Anfield place 

Havant & Waterlooville player-coach Charlie Oatway will sacrifice his place in the team to give the Hawks' youngsters a day in the spotlight.
The 34-year-old midfielder has played a key part in the Hawks' FA Cup run which culminates in their fourth-round tie against Liverpool on Saturday.

"It will be fantastic for those boys and I'll get my pat on the back by seeing their smiles," Oatway said.

He added: "I've already been fortunate to play in front of big crowds."
-bbc.co.uk

TeeZee

Zometeen Abide With Me. De FA Cup Final van een van meest legendarische FA Cupseizoenen ooit. Portsmouth tegen Cardif City.

Ik hou van het Engels voetbal.

Han

Ik heb de FA Cup Final niet kunnen zien vanwege woon/werkverkeer.

Na de dertienjarige wurggreep van 'the big four' en daardoor alle 'appetite' verloren te hebben dacht ik het plezier terug gevonden te hebben door deze verrassende finale.

Ik heb de uitslag vernomen en ik kan er nauwelijks nog koud of warm van worden. Misschien moet dit in 'schaamteloze bekentenissen' met dien verstande dat ik me er niet voor schaam.

De laatste echte opwinding dateert van het seizoen dat Chesterfield tegen Middlesbrough een finaleplaats werd ontnomen. Goede tweede is een zondagmiddag halve finales met Liverpool vs Crystal Palace (3-4) op Villa Park en Oldham Athletic vs Manchester United op Maine Road (3-3)
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

#28
Citaat van: Han op mei 18, 2008, 12:27:05Ik heb de uitslag vernomen en ik kan er nauwelijks nog koud of warm van worden. Misschien moet dit in 'schaamteloze bekentenissen' met dien verstande dat ik me er niet voor schaam.
Ik vond het echt een leuke finale waarbij Cardiff City prima partij bood. Het is dat Kanu met uitschuifbenen bij Pompey speelde... Ik heb weer genoten van drie uur lang voorbeschouwen op de Beeb met veel leuke beelden. Abide With Me. God save the Queen en het Welshe volkslied... Een moeilijk lopende ernstig zieke Bobby Robson die door de beide trainers aan de beide basisopstellingen wordt voorgesteld... Het is onmogelijk dat dat je koud laat. De oogleden bewogen met een frequentie van meer dan 2 hertz. Mijn buik was een vlindertuin.