Hoofdmenu

Enquete

Gestart door Defender, feb 21, 2016, 11:30:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Defender

Ik vond bij eens van onze supportersclubs van Anderlecht een enquete van iemand die een eindwerk doet rondom voetbalstadions.
https://limesurvey.vives.be/surveystudent/index.php/survey/index/sid/236539/newtest/Y/lang/nl

Als je ze invult en nadenkt kan je als groundhopper best ook eens vergelijken..
Zoals persoonlijk vind ik catering heel goed in Duitsland en minder in Engeland.
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Freekos79

Citaat van: Defender op feb 21, 2016, 11:30:04
Ik vond bij eens van onze supportersclubs van Anderlecht een enquete van iemand die een eindwerk doet rondom voetbalstadions.
https://limesurvey.vives.be/surveystudent/index.php/survey/index/sid/236539/newtest/Y/lang/nl

Als je ze invult en nadenkt kan je als groundhopper best ook eens vergelijken..
Zoals persoonlijk vind ik catering heel goed in Duitsland en minder in Engeland.

Ingevuld.
Volgende wedstrijd: ?

Jeje


Defender

De persoon zal tevreden zijn aangezien wij 'kenners' zijn :)
wat vinden jullie over sommige zaken ?
Zijn er ploegen dat je echt kan zeggen top comfort of catering of juist niet ?
randanimatie bij bepaalde clubs of landen ?
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Joost

Citaat van: Defender op feb 21, 2016, 15:44:52
De persoon zal tevreden zijn aangezien wij 'kenners' zijn :)
wat vinden jullie over sommige zaken ?
Zijn er ploegen dat je echt kan zeggen top comfort of catering of juist niet ?
randanimatie bij bepaalde clubs of landen ?

In België vind ik het heel vaak hetzelfde. Je hebt er een hamburgerkraam en je kunt er drank krijgen.
In lagere klassen dan ook nog cup-a-soup. Wat me dan altijd opvalt is dat een Mars, SNickers of zakje chips 1 bon kost, net zoveel als een glas cola of pils.

Randanimatie vind ik totaal overbodig.

Defender

Ik vind die penaltycups of trappen naar iets zoals ze in Engeland doen ook totaal zinloos..
Maar de randanimatie van supporters, zoals tifo's of sfeeracties apprecieer ik wel
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Jeje

Bij Ajax heb je altijd in de rust een stuk of 10 kinderen van 6-14 jaar die penaltys nemen. Ik vind het altijd wel grappig om naar te kijken en daarnaast hebben die kinderen een onvergetelijke ervaring. Ik vind het dus wel degelijk nut hebben :)

Joost

Bij Roda komt er een immense krat het veld op en van beide kanten mag iemand proberen de bal in de krat te mikken.

Nort

Vorig seizoen had je bij Milwall de ´aquabubble´ race. Daarbij streden twee supporters tegen elkaar in een ´aquabubble´ wie als eerste aan de overkant was.

wekke

Citaat van: Defender op feb 21, 2016, 15:44:52
De persoon zal tevreden zijn aangezien wij 'kenners' zijn :)
wat vinden jullie over sommige zaken ?
Zijn er ploegen dat je echt kan zeggen top comfort of catering of juist niet ?
randanimatie bij bepaalde clubs of landen ?

Ik zou in zo'n enquete mischien nog enkele punten verder uiteen zetten. Zeker hygiëne en toiletfaciliteiten zijn bij enorm veel clubs een hekelpunt. Ik las een tijdje terug de enquete van 'Fan' over de Belgische eerste klasse stadions en toen ik bij sommigen de commentaren las in verband met de hygiëne dan viel ik bijna van mijn stoel. Het werd veel beter voorgesteld dan dat het daadwerkelijk het geval is.

Shepherd

Rand-entertainment vind ik compleet zinloos en overbodig. Elke keer dezelfde tifo werkt ook niet sfeerverhogend meer. Even een riedeltje afdraaien, klaar. Voetballen.
Net als het verplichte bedankrondje van spelers na een wedstrijd. Niet doen, hou op.

Het komt een beetje over alsof ik last van Ph-waarde 'accuzuur' heb maar ik vind het gewoon kolder. Vermaak jezelf even een kwartiertje, is dat zo lastig?

hgrm

Het probleem is dat er weinig mensen zijn zoals wij die gewoon een leuke pot voetbal willen zien zonder gedoe. Of het nu AH'78-BVV'31 op een knollenveld in de stromende regen of Champion's League vanuit een pluche stoel met verwarming is.

Het gros van de toeschouwers op de hogere niveau's is te verdelen in twee groepen.

Enerzijds de clubaanhangers die misschien wel meer komen om ergens bij te horen en ergens identiteit aan te ontlenen. Wat dat betreft spreekt het verhaal over de vlaggen en doeken van Rapid Wien boekdelen. Blijkbaar is het erbij horen belangrijker dan je club te zien spelen en te ondersteunen tijdens de wedstrijd.

Anderzijds heb je het event-publiek dat vanaf minuut 1 tot en met minuut 90 bezig gehouden moet worden. Mascottes, muziek, entertainment voor en na, sms-spelletjes, kidsclubs en wat er al niet meer te verzinnen is. Dat er tussendoor ook nog een wedstrijd gespeeld wordt, schijnt bijzaak.


Voetbal in de pure vorm: 22 spelers, een bal en een veld, zul je op het hoogste niveau niet meer tegenkomen. De reden is simpelweg omdat het gros van het publiek daar geen genoegen meer mee neemt. Dat wij er vaak anders tegenaan kijken, is wat dat betreft ons probleem.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Robbie

Cheerleaders of een miss verkiezing in de pauze kan ik altijd wel waarderen. Verder is normaal behandeld worden door stewards bij sommige NL-se clubs nog een groot aandachtspunt.

Jef400

Citaat van: Shepherd op feb 21, 2016, 21:57:29
Rand-entertainment vind ik compleet zinloos en overbodig. Elke keer dezelfde tifo werkt ook niet sfeerverhogend meer. Even een riedeltje afdraaien, klaar. Voetballen.
Net als het verplichte bedankrondje van spelers na een wedstrijd. Niet doen, hou op.

Het komt een beetje over alsof ik last van Ph-waarde 'accuzuur' heb maar ik vind het gewoon kolder. Vermaak jezelf even een kwartiertje, is dat zo lastig?
Dat bedankrondje is vooral van therapeutische waarde wanneer de thuisclub een dramatische wedstrijd heeft gespeeld en ze naar je tribune toe komen. Kun je ze lekker collectief voor van alles en nog wat uitmaken. Echt, in het vervoer terug naar huis ben ik alle agressie dan kwijt ;-)

spons

Citaat van: Joost op feb 21, 2016, 20:33:42
Bij Roda komt er een immense krat het veld op en van beide kanten mag iemand proberen de bal in de krat te mikken.

Maar dat is volgens mij meer voor de promotie van de sponsor bedoeld dan als entertainment voor het publiek

Muziek voor de wedstrijd en in de rust vind ik prima, de rest hoeft voor mij niet.

Bij Feyenoord heb je voor de wedstrijd altijd een interviewtje tussen de stadionspeaker en de mascotte van de dag, echt vreselijk
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen