Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

20-01-2012 HYC Fintro - HYS The Hague 1-9



Aangezien er door de weersomstandigheden geen voetbalwedstrijden op mijn planning stonden, was het tijd om nog eens een kijkje te gaan nemen bij HYC Herentals.

De Herentalse Ijshockey Club, regerent Belgisch landskampioen, speelt sinds dit seizoen mee in de Nederlandse competitie. De club bengelt momenteel in de onderste regionen van het klassement en mag zo ondervinden dat het niveau bij onze noorderburen hoger ligt dan in België.

HYC speelt zijn thuiswedstrijden in het BLOSO centrum van Herentals. De ijsbaan van Herentals is pas sinds een jaar of twee overdekt met een tentconstructie. Voordien speelde het steeds in openlucht.

In de wedstrijd van vanavond tegen de competitieleiders uit Den Haag botste HYC op een erg efficiënte tegenstrever. Ondanks dat het spelbeeld en de kansenverhouding in de eerste 2 periodes tussen beide teams tamelijk gelijk opgaand waren, leidde HYS Den Haag met 1-4. In de 3e periode werd Herentals gewoonweg van het ijs geveegd. De doelman van HYC stond als het ware in een schiettent met een zware 1-9 eindstand tot gevolg.


Rob Goris is een ex-speler van HYC en voormalig kapitein van het Belgische nationale team. In 2009 beëindigde hij, na de Bekerfinale tussen HYC en White Caps Turnhout, per direct zijn carrière om zich zo te kunnen richten op het wielrennen. In 2010 tekende hij reeds zijn eerste profcontract. Afgelopen zomer overleed Rob Goris aan een hartaanval.




AthleticHolanda

Wat een klein stadionnetje!

Vorig jaar speelde Herentals toch ook al mee in Nederland? Samen met een andere Belgische club, ik dacht Turnhout (?). Of was dat een andere Belgische club?

wekke

Citaat van: AthleticHolanda op jan 20, 2013, 22:59:42
Wat een klein stadionnetje!

Vorig jaar speelde Herentals toch ook al mee in Nederland? Samen met een andere Belgische club, ik dacht Turnhout (?). Of was dat een andere Belgische club?

Het kan zijn dat ik me van jaar vergis, maar ik dacht dat dat vorig jaar was toen ik de kampioenswedstrijd van Herentals zag. Nu goed, ik ben niet zo thuis in de sport. Mijn interesse beperkt zich tot 1 a 2 wedstrijden per seizoen.

Joost

Citaat van: wekke op jan 20, 2013, 23:07:34
Het kan zijn dat ik me van jaar vergis, maar ik dacht dat dat vorig jaar was toen ik de kampioenswedstrijd van Herentals zag. Nu goed, ik ben niet zo thuis in de sport. Mijn interesse beperkt zich tot 1 a 2 wedstrijden per seizoen.

Sinds enkele jaren speelt een enkele ploeg uit Belgie mee in de Nederlandse Eredivisie. Dit seizoen alleen Herentals. Eerder ook Leuven en Turnhout.

In het begin geen echt succes omdat de Belgische teams echt zwakker waren. Herentals doet het dit seizoen niet onaardig maar dat komt eigenlijk omdat ze het volledige Belgische team onder contact hebben.

Het tweede team van Herentals speelt in de hoogste Belgische klasse.


wekke

#199
FC Den Bosch - Stadion De Vliert - Eerste Divisie



29-01-2013 FC Den Bosch - AZ Alkmaar 0-5 , Kwartfinale KNVB Beker



Toen ik vorige week merkte dat FC Den Bosch - AZ werd gespeeld op mijn vrije dag, kon ik dat niet aan me voorbij laten gaan. Ik contacteerde de club en kreeg dezelfde dag nog de bevestiging van mijn twee kaartjes voor de hoofdtribune. Behulpzame mensen daar op het secretariaat van de club. Omstreeks kwart voor 6 vanavond reden we richting 's Hertogenbosch en na een rit van 1u15 kwamen we aan bij het stadion. Parkeren aan De Vliert was een makkie en dus waren we mooi op tijd aan het stadion. Nog snel een wedstrijd-sjaal kopen en onze tickets afhalen alvorens het stadion te betreden.

Op papier zou deze wedstrijd een makkie moeten worden voor de Alkmaarders. De bezoekers waren sterk gestart in het nieuwe jaar met ruime overwinningen tegen Vitesse en VVV Venlo, terwijl thuisclub Den Bosch nog geen echte wedstrijd in de benen had. Toch hoopten we op een echte cupmatch waarin de underdog aan het langste eind trekt. Niets zo mooi als een ultieme bekerstunt.



In het goed gevulde, maar verre van uitverkochte, stadion werd al snel duidelijk dat onze wens op een stunt te hoog gegrepen was. Vanaf de eerste minuut zag je duidelijk het klasse verschil. Den Bosch was niet bij machte om AZ onder druk te zetten, integendeel. De thuisploeg werd haast overlopen en kon al snel de ruimtes niet meer belopen. Al na 5 minuten kwamen de bezoekers op een logische 0-1 voorsprong. Een hoekschop werd door de thuisdefensie slecht ontzet en Elm kon binnenduwen. AZ ging niet op zijn lauweren rusten en bleef Den Bosch onder druk zetten. Het werd helemaal makkelijk toen Den Bosch AZ ook nog eens een handje ging helpen. Na een duel ging een speler van Den Bosch theatraal liggen. Elm ging aan de haal met de bal, wachtte eventjens op de reactie van de scheidsrechter, maar mocht gewoon verder spelen. Bij Den Bosch keken ze ernaar en Gudmundsson kon binnentrappen. Na de 0-2 kwam de thuisploeg dan toch even opzetten, maar verkwanselde een tweetal kansen. AZ nam het heft weer in hande en combineerde naar hartelust. De 0-3 was dan ook een heerlijke goal na een prachtcombinatie tussen Altidore, Henriksen en Beerdens waarna Maher binnentrapte. Het thuispubliek begon te morren en liet zich van zijn slechtste kant zien door oerwoudgeluiden richting Altidore te maken. Nog in de eerste helft maakte diezelfde Altidore de malaise van Den Bosch compleet. De Bock beging een duidelijke trekfout op de Amerikaan. Gevolg: rood voor De Bock en Altidore die de strafschop feilloos omzette. De donkere spits haalde uit naar de M-side voor hun racistische gezangen en voor de tweede maal moest de stadionspeaker de woelige "supporters" aanmalen tot tolerantie en respect.



Ook tijdens de rust wilde de thuisclub zijn publiek nog eens duidelijk maken dat dergelijke taferelen niet thuishoren in een voetbalstadion. In een emotionele toespraak riep directeur Bijvelds nogmaals op tot respect. Zijn woorden waren nog niet koud of de "supporters", al is marginalen misschien wel een beter woord voor dit soort volk, lieten zich weer van hun slechtste kant zien. Ditmaal beklom menig leeghoofd de hekken en trachtten ze het uitvak te bekogelen met ijsballen. Eén van die ballen belandde vol in het gezicht van een fotograaf. Chapeau trouwens voor de bezoekende supporters die zich op geen enkel moment verlaagden tot een dergelijk niveau. Ohjah, er werd ook nog gevoetbald. Nu ja voor eventjens toch. AZ tikte Den Bosch helemaal tureluurs. Joey Brock kon het duidelijk niet meer aanzien en torpedeerde de benen van Marcellis. Terrecht rood, Den Bosch nog met 9 spelers én de aanhang die zich wederom misdroeg. Ditmaal waren Marcellis en de grensrechter het doelwit van menig ijsbal. Ref Wiedemeijer had er genoeg van en staakte de wedstrijd. De spelers en stadionspeaker trachtte hun publiek nogmaals te kalmeren en ook enkele medesupporters hadden er duidelijk genoeg van waardoor er wat schermutselingen waren. Na tien minuten kon er weer gevoetbald worden. AZ legde het tempo van de wedstrijd zeer laag, maar bleef wel op zoek gaan naar goals. De bezoekers kregen nog genoeg kansen om de uitslag vernederend te maken. Toch vond enkel Maher nog het doel waardoor het bij slechts 0-5 bleef.




cafebac

Heb je toch nog spektakel gehad ondanks het ontbreken van een echte cupwedstrijd.
Tsja FC Den Bosch... In de Eerste Divisie is het doorgaans wel vrij rustig maar mochten ze weer eens promoveren zal het er wel weer met regelmaat bal zijn op en rond de tribunes.

wekke

Citaat van: cafebac op jan 30, 2013, 16:36:44
Heb je toch nog spektakel gehad ondanks het ontbreken van een echte cupwedstrijd.
Tsja FC Den Bosch... In de Eerste Divisie is het doorgaans wel vrij rustig maar mochten ze weer eens promoveren zal het er wel weer met regelmaat bal zijn op en rond de tribunes.

De supporters die naast ons op de hoofdtribune zaten, vertelden dat het quasi elke thuiswedstrijd van dat was. Nu ja, ik hou wel van wat provocerend gedrag, maar niet als het gaat om racisme of het gooien van projectielen zoals gisteren het geval was.

wekke

Diegem Sport - Gemeentelijk Sportstadion - 3e Klasse B



02-02-2013 Diegem Sport - CS Verviers 1-4 - 3e Klasse B



Afgaande op de stand verwachte ik een overwinning voor Diegem Sport, maar daar zou de Brusselse club nooit aanstalte op kunnen maken. Al na 5 minuten kwamen de bezoekers op voorsprong met een lucky goal. Een gekraakt schot werd door een Diegemse verdediger in eigen doel gewerkt. Diegem was niet bij machte om gepast te reageren en de bezoekers voetbalden enkele mooie kansen bij elkaar. Na 37 minuten verdubbelde spits Doombouya de score nadat hij een gemeten voorzet binnenkopte. Ook in het restant van de eerste helft en in de ganse tweede helft kon Diegem de bezoekers niet verontrusten. Verviers speelde vanuit een ijzersterke organisatie en counterde snel en vinnig. Toch kreeg Diegem weer hoop nadat Vangrunderbeek een vrije trap schitterend via de paal binnenkrulde. Een stormloop naar de gelijkmaker bleef uit en Verviers gooide op 5 minuten tijd de wedstrijd helemaal op slot. Op het uur gooide kapitein Saccio de bal voor doel. Doombouya controleerde de bal op de borst, liet hem 1 keer stuiten en trapte dan verschroeiend binnen, 1-3. Vier minuten later werd diezelfde Doombouya diep gestuurd. De zwarte parel van Verviers hield een verdediger af en trapte overhoeks zijn derde van de namiddag tegen de touwen. Match gespeeld en beide teams lieten nog enkele mooie kansen onbenut. Mooie overwinning voor een sterk Verviers.






AthleticHolanda

Diegem op zaterdagmiddag is wel apart, doen ze dat vaker? Enig idee waarom?
En waren er ook nog supporters uit Verviers?

Leuke foto's weer.

wekke

Ik heb niet gevraagd wat de reden van deze zaterdagmiddag wedstrijd was. Ik volg wel wekelijks alle programma's van de nationale wedstrijden en het was de eerste keer dat ik Diegem op dit uur geprogrammeerd zag. Ook Kelmis , La Calamine, staat een van de komende weken op zaterdagmiddag geposteerd. Ik schat dat de helft van de toeschouwers op de zittribune supporters van Verviers waren. Het gejuich bij hun goals was ook veel luider en intenser dan bij die van Diegem. De overwinning deed duidelijk deugd.

Het was tevens de bedoeling om na Diegem-Verviers door te rijden naar KRC Mechelen - Berchem, maar dat is in laatste instantie veranderd. In de plek kwam het oersaaie Westerlo-Heist.

wekke

Net gekeken en La Calamine - La Louviere Centre van komend weekend is de eerstvolgende zaterdagnamiddag wedstrijd in derde klasse B.

rwdm

@Wekke!

Knappe foto's man!

Heel veel leesplezier aan dit topic gehad! Bedankt!

wekke

Citaat van: rwdm op feb 03, 2013, 21:03:43
@Wekke!

Knappe foto's man!

Heel veel leesplezier aan dit topic gehad! Bedankt!

Dankje!

wekke

Lommel United - De Gestelse Dijk / Soevereinstadion - Tweede Klasse



09-02-2013 Lommel United - KV Oostende 1-4, Tweede Klasse



De wedstrijd begon goed aan een leuk tempo en al snelde volgden enkele kansjes voor beiden teams. Lommel-speler Gaesthofs teste de vingers van Oostende doelman Kudimbana en aan de overkant stuitte Moreels op keeper Thoelen. Gaandeweg de eerste helft werden de kansen schaarser en werd er voornamelijk gebikkeld op het middenveld. Op het halfuur werd Oostende-speler Moreels diepgestuurd. Keeper Thoelen kon zijn schot nog keren, maar Dissa was goed gevolgd en lobde het leer over de doelman in het lege doel, 0-1. Lommel United was even aangeslagen en toen het weer beter in de partij kwam, sloeg KV Oostende genadeloos toe. Depoitre kopte een vrije trap in de verste hoek binnen. 0-2 voor de leider in eerste klasse. Vlak voor het rustsignaal kreeg de thuisploeg via Debauve nog een mooie kans op de aansluitingstreffer, maar Kudimbana redde knap.

In de tweede helft viel de sneeuw met bakken uit de lucht en dat deed de partij duidelijk geen goed. Het spel werd slechter en Lommel kon nauwelijks de KVO defensie bedreigen. Integendeel, het was de kustploeg dat eerst via Depoitre nog eens kwam dreigen. Even later verscheen De Schutter alleen voor Lommel doelman Thoelen, hij deed zijn naam alle eer aan en poeierde de bal knap in doel, 0-3 over en out zou je denken. De thuisploeg bleef echter knokken voor elke meter en een kwartier voor tijd kwam het via Jutten op 1-3. Lommel United putte moed uit het doelpunt en ging naarstig op zoek naar meer. De kansen werden wel vakkundig de nek omgewrongen. Aan de overzijde liet KV Oostende, met name Depoitre, wel zijn efficiëntie zien. De spits die volgend seizoen voor Zulte-Waregem speelt, werd alleen op de doelman afgestuurd en lobde de bal mooi in doel. Onmiddelijk na het doelpunt floot de scheidsrechter voor het einde van de partij. Overdreven cijfers voor KV Oostende tegen een moedig Lommel United.

In de laatste 4 wedstrijden die ik op de Gestelse Dijk zag, won de uit-ploeg altijd en dit met een totaal doelsaldo van 2-11.


Terranova

#209
Dat is toevallig Wekke, was er ook afgelopen zaterdag. Op het laatste moment besloten om in mijn eentje af te reizen naar Lommel. Jij stond onder de overkapping zie ik, ik stond aan dezelfde zijde links van je net naast de tribune.
Was een leuke wedstrijd. Lommel wou wel, maar kon niet. Oostende toch wel rete effectief. Helaas de 4-1 gemist omdat ik in de 87ste minuut besloot om te gaan. Wou namelijk Vitesse - PSV op de radio horen :D

Lommel blijft mede door de bereikbaarheid en het stadion mijn favoriete club in Belgie. Heerlijk gemoedelijke club, mooi bierlokaal en vriendelijke mensen. Begreep dat men bezig is met een nieuw stadion welke ze in 2016 willen gaan betrekken. Zou ergens tussen Lommel en Mol moeten komen liggen.