Hoofdmenu

KFC Uerdingen

Gestart door Rinus A., jan 09, 2008, 16:18:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Terranova op jan 04, 2013, 09:07:00
Stond een week of 2 geleden nog een mooi artikel over KFC Uerdingen in Dagblad de Limburg. Helaas kan ik het desbetreffende artikel niet meer vinden, maar daarin werd gesproken over een nieuw stadion wat moest gaan lijken op dat van RODA JC..... .......... .............

Denk eerlijk gezegd niet dat dit een stille dood gaat sterven. Wil Uerdingen in de toekomst weer iets gaan betekenen in het Duitse voetbal, dan zal er toch wat moeten gebeuren met het huidige Grotenburg, hoe fantastisch het momenteel ook is.
Maar om nou het stadion van Roda als voorbeeld te gaan nemen..........

Wat is er mis mee behalve de gracht?

Terranova

Citaat van: Joost op jan 04, 2013, 09:35:07
Wat is er mis mee behalve de gracht?

Ik vind het nou niet echt spectaculair, op de verlichting na. Het is van de binnenzijde best een mooi stadion, maar inderdaad de grachten verpesten het een beetje om er een echte voetbaltempel van te maken. Verder is de hoofdingang foeilelijk, maar dat is persoonlijk.

Joost

Citaat van: Terranova op jan 04, 2013, 11:16:38
Ik vind het nou niet echt spectaculair, op de verlichting na. Het is van de binnenzijde best een mooi stadion, maar inderdaad de grachten verpesten het een beetje om er een echte voetbaltempel van te maken. Verder is de hoofdingang foeilelijk, maar dat is persoonlijk.

Ik heb de voorkant altijd wel mooi gevonden. Zeker als je die vergelijkt met andere stadions in Nederland.
Van binnen inderdaad niet superbijzonder maar toch beter dan de meeste andere Nederlandse stadions.

Het bedrijf dat de zaak ontworpen heeft heet Wyckerveste uit Kerkrade. Ze hebben ondertussen een heel aantal stadions / tribunes ontworpen.

Terranova

Citaat van: Joost op jan 04, 2013, 11:37:44
hebben ondertussen een heel aantal stadions / tribunes ontworpen.

Weet je toevallig ook welke ?


hgrm

Het Roda-stadion is niet slecht, zeker niet in vergelijking met pak 'm beet Zwolle (de beruchte muren) of Heracles (krap, klein, geen doorstroming van toeschouwers). Als je er elke twee weken je voetbalwedstrijdje komt kijken, lijkt het me prima toeven. En dat komen de meeste mensen doen.

Maar ja, zo kijk ik (kijken wij) natuurlijk niet. Vanuit Groundhopperperspectief is het eenheidsworst, misschien met een klein beetje mosterd in de vorm van façade en floodlights. Het haalt het natuurlijk niet bij de oude meuk zoals Kaalheide was en de Grotenburg is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Na de 3-1 uitoverwinning bij concurrent TuRu gisteren kan Uerdingen promotie bijna niet meer ontgaan;

1.  KFC 24 64:13 68
2.  TuRU 26 51:37 49
3.  Kapellen 26 36:25 48
4.  Ratingen 26 52:33 42
5.  WSV II 25 36:26 41

Competitie duurt 38 speeldagen.

Terranova

Na penalties uitgeschakeld door RW Oberhausen in de kwartfinale van de Niederrheinpokal.

van de Leur heeft al trainer overigens bijgetekend voor 3 jaar. Zouden ze dan eindelijk beleid gaan voeren in Krefeld ?

Joost

Citaat van: Terranova op apr 18, 2013, 08:30:34
Na penalties uitgeschakeld door RW Oberhausen in de kwartfinale van de Niederrheinpokal.

van de Leur heeft al trainer overigens bijgetekend voor 3 jaar. Zouden ze dan eindelijk beleid gaan voeren in Krefeld ?

Mwah, als hij volgend jaar 6 keer op rij verliest vliegt hij er alsnog uit.


Terranova

Citaat van: Joost op apr 18, 2013, 08:41:32
Mwah, als hij volgend jaar 6 keer op rij verliest vliegt hij er alsnog uit.

Bij die voorzitter ws. na 2x op rij verliezen ;)

Terranova

Promotie is sinds gisteren een feit. KFC Ueringen in 2013-2014 in de Regionalliga.

Nort

Citaat van: Terranova op apr 25, 2013, 13:32:04
Promotie is sinds gisteren een feit. KFC Ueringen in 2013-2014 in de Regionalliga.

De regionalliga West is er eentje om je vingers mee af te likken volgend jaar: Aachen, RWO, RWE, Wuppertal, Uerdingen en de burenruzie in Koln Viktoria & Fortuna.

Ik zal er een aantal van gaan bezoeken!

Terranova

Wattenscheid 09 kan er ook nog bij komen. Staan nu 2e met een wedstrijd minder gespeeld en 3 punten achterstand. Alleen een doelsaldo.
Echter zou het best kunnen dat in die Oberliga de eerste 2 promoveren. Laten we het hopen !!

Bossche Bol

Citaat van: Terranova op apr 25, 2013, 15:25:20
Wattenscheid 09 kan er ook nog bij komen. Staan nu 2e met een wedstrijd minder gespeeld en 3 punten achterstand. Alleen een doelsaldo.
Echter zou het best kunnen dat in die Oberliga de eerste 2 promoveren. Laten we het hopen !!
Volgens de site van de Kicker promoveren de nummers 1 EN 2 naar de Regionalliga West.

http://www.kicker.de/news/fussball/amateure/oberliga-westfalen-fb-1/2012-13/27/0/spieltag.html
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

hgrm

Klopt. In verhouding zitten er veel meer clubs in Westfalen (2/3 van het Ruhrgebied en nog een flink stuk achterland) dan in Niederrhein (rest ruhrgebied, Gladbach en Düsseldorf) en Mittelrhein (Köln, Aachen en verder vooral leeg gebied).

Vandaar dat Westfalen 2 promovendi heeft en Niederrhein en Mittelrhein elk 1.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen