Auteur Topic: Belgie  (gelezen 324106 keer)

Offline syntric

• Geslacht: Man
Re: Belgie
« Reactie #1995 Gepost op: jun 08, 2017, 15:58:16 »
Iemand nieuws over Racing Charleroi Couillet Fleurus? Op sommige sites zie ik hen in 3de amateurs staan volgend seizoen, op andere sites is er sprake van RAA La Louviere? Dezelfde club en alweer een naamsverandering? Of is er een fusie met La Louviere-Centre? Het is aan die kanten al langer ingewikkeld, met fusies, naamsveranderingen en verhuizingen.
Groundhopper for life :-)

Offline Joost

« Reactie #1996 Gepost op: jun 08, 2017, 21:36:10 »
Iemand nieuws over Racing Charleroi Couillet Fleurus? Op sommige sites zie ik hen in 3de amateurs staan volgend seizoen, op andere sites is er sprake van RAA La Louviere? Dezelfde club en alweer een naamsverandering? Of is er een fusie met La Louviere-Centre? Het is aan die kanten al langer ingewikkeld, met fusies, naamsveranderingen en verhuizingen.

En stel La Lou sympathisanten hebben de licentie van RCCF overgenomen en de club verhuist en vernoemd.

URS La Louviere-Centre is er ook nog steeds.

En oja, fans van het oude URS Centre hebben die club ook nieuw leven in geblazen in 4e provinciaal.

Offline Freebird

« Reactie #1997 Gepost op: jun 09, 2017, 16:24:47 »
Beker van Antwerpen, eerste groepen en wedstrijden zijn bekend.

Groepen 1 en 2 huisvest teams uit de eerste en tweede provinciale. Groepen 3, 4, 5 en 6 betreft ploegen uit de derde en vierde provinciale.

Eerste wedstrijden in het weekend van 29 en 30 juli.

Links naar de groepen en wedstrijden: http://www.voetbalexpress.be/seizoen2017-2018/BVA2017heren.html

Ik mik op zaterdag 29 juli alvast op KFC Lint v KFC Beekhoek
« Laatst bewerkt op: jun 09, 2017, 16:26:55 door Freebird »

Offline Gerrit-Jan

« Reactie #1998 Gepost op: jul 04, 2017, 16:13:04 »
Zag op twitter voorbijkomen dat Union St Gillis binnenkort twee oefenwedstrijden speelt in hun Stade Marien:
http://www.rusg.brussels/article/preparation-2017-18-deux-matchs-amicaux-au-parc-du

Weet een van jullie of men daar al begonnen is met verbouwen?
Zo niet, dan lijkt het me namelijk nog een mooie kans om daar een wedstrijd te zien.

Offline KRCM1904

« Reactie #1999 Gepost op: jul 04, 2017, 19:20:57 »
Liga tweede amateur vergaderde vanavond over de reeksindeling. Onderstaand voorstel wordt overgemaakt aan Voetbal Vlaanderen en wordt in principe aanvaard.

Reeks A: Torhout, Gullegem, S-E Winkel, Mandel (Izegem), Harelbeke, Westhoek, Ronse, Petegem, Brakel, Gent, Sint Niklaas, Temse, Pepingen, Londerzeel, Bornem en Boom

Reeks B: Cappellen, City Pirates, Sint Lenaarts, Zwarte Leeuw, Hoogstraten, Vosselaar, Duffel, Turnhout, Thes, Hasselt, Hades, Mopertingen, Bocholt, Tienen, Overijse en Wijgmaal

Geknipt en geplakt van de FB-pagina van KFC. Zwarte Leeuw

Van de fusie van KFC Izegem & OMS Ingelmunster had ik nog niets vernomen. Mandel United is de nieuwe clubnaam. http://www.mandelnieuws.be/index.php/6251-ingelmunster-izegem-zoveelste-voetbalfusie-voor-mandelploeg
Laatste wedstrijd: 17/09/2017 SK Rapid Leest - GR Katelijne 4-3.

Offline watergatehopper

• http://www.watergatehopper.nl
    • watergatehopper
« Reactie #2000 Gepost op: jul 05, 2017, 12:47:11 »
Zag op twitter voorbijkomen dat Union St Gillis binnenkort twee oefenwedstrijden speelt in hun Stade Marien:
http://www.rusg.brussels/article/preparation-2017-18-deux-matchs-amicaux-au-parc-du

Weet een van jullie of men daar al begonnen is met verbouwen?
Zo niet, dan lijkt het me namelijk nog een mooie kans om daar een wedstrijd te zien.

Vorig seizoen speelde Union in het Koning Boudewijn. Ik heb wel foto's voorbij zien komen na het snoei en kapwerkzaamheden maar niet van het eindresultaat. Er zijn er vast hier die dit weten.

Offline Kölsche Bosschenaar

• Bosschenaar
« Reactie #2001 Gepost op: jul 07, 2017, 21:05:13 »
Komend seizoen wil ik eindelijk een mooie derby bij Standard Luik gaan bezoeken. Ik weet echter niet of ik de wedstrijd tegen Charleroi of Anderlecht moet kiezen (beide zit er waarschijnlijk niet in). Hoor over alle twee positieve verhalen. Mijn vraag is daarom wat zijn jullie ervaringen en wat vinden jullie de mooiste/sfeervolste/meest belade wedstrijd? Is het trouwens moeilijk om aan kaarten te komen voor derbies (leden vvk, clubcard etc)?
FC Den Bosch
1.FC Köln

Offline syntric

« Reactie #2002 Gepost op: jul 08, 2017, 00:07:43 »
Komend seizoen wil ik eindelijk een mooie derby bij Standard Luik gaan bezoeken. Ik weet echter niet of ik de wedstrijd tegen Charleroi of Anderlecht moet kiezen (beide zit er waarschijnlijk niet in). Hoor over alle twee positieve verhalen. Mijn vraag is daarom wat zijn jullie ervaringen en wat vinden jullie de mooiste/sfeervolste/meest belade wedstrijd? Is het trouwens moeilijk om aan kaarten te komen voor derbies (leden vvk, clubcard etc)?

Geen van beiden is een derby, maar de match tegen Anderlecht lijkt me de beste :-) Doenbaar denk ik qua tickets als je er snel bij bent.
Groundhopper for life :-)

Offline jona93

« Reactie #2003 Gepost op: jul 08, 2017, 17:52:16 »
Vorig seizoen de wedstrijd tegen Charleroi bezocht qua sfeer zit je hier redelijk goed beide supportersgroepen die alles uit te kast halen veel pyro! tickets kon je toen aan het loket zelf ook nog kopen grote kans dus dat er dit seizoen weer verkoop zal zijn aan de loketten
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Offline maikelll043

• Groundhopper Maikelll043
« Reactie #2004 Gepost op: jul 08, 2017, 19:51:58 »
Standard heeft dit seizoen een clubkaart ingevoerd om dit soort wedstrijden te kunnen bekijken de zogenaamde RED CARD
Laatste wedstrijd buitenland: 30-06-2017 Standard de Liege 10-0 FC Wiltz 71, Stade du RFC Battice
Laatste wedstrijd Nederland: 15-09-2017 MVV Maastricht 0-0 Jong PSV, Stadion de Geusselt

Offline De Twaalfde Man

• Football Culture, Groundhopping and more...
    • In de Hekken
« Reactie #2005 Gepost op: jul 09, 2017, 16:38:24 »
Geen van beiden is een derby, maar de match tegen Anderlecht lijkt me de beste :-) Doenbaar denk ik qua tickets als je er snel bij bent.
Inderdaad, Anderlecht is geen derby. De wedstrijd tegen Charleroi wordt de Waalse derby genoemd, maar mag eigenlijk ook geen derby heten...Ik zou toch kiezen voor Charleroi, echter is het de vraag hoe ze die wedstrijd nu benaderen. Afgelopen seizoen werd die pot in Charleroi gestaakt (niet afgespeeld), waarbij al jarenlang steevast problemen zijn bij die pot.

Offline Sander11

« Reactie #2006 Gepost op: jul 09, 2017, 20:11:39 »

Moet voor jou toch ook niet moeilijk zijn aan kaarten te komen...genoeg connecties in Den Bosch met Standard!

Offline heelergverweg

« Reactie #2007 Gepost op: jul 10, 2017, 23:05:27 »
Vorig seizoen speelde Union in het Koning Boudewijn. Ik heb wel foto's voorbij zien komen na het snoei en kapwerkzaamheden maar niet van het eindresultaat. Er zijn er vast hier die dit weten.

Daar is het voorlopig bij gebleven, van verdere werkzaamheden is nog geen sprake. Voor ze daar uberhaupt aan beginnen gaat er een tweede keer gesnoeid moeten worden, de oude tribunes liggen er weer heel groen bij

Offline Joost

« Reactie #2008 Gepost op: sep 02, 2017, 22:30:12 »
Ik zag vandaag het duel in 1e prov Limburg tussen Herkol en Helson. Beide samengestelde namen.

HERent KOLis v HELchteren SONnis.

Zijn er meer clubs die zo vernoemd zijn of was dit een unicum?

Offline Wouter77

« Reactie #2009 Gepost op: sep 07, 2017, 10:25:08 »
Standard heeft dit seizoen een clubkaart ingevoerd om dit soort wedstrijden te kunnen bekijken de zogenaamde RED CARD
Is er iemand op dit forum die zo'n clubcard heeft en die mij kan helpen aan een kaartje voor de wedstrijd tegen Charleroi? Ook zou ik graag willen weten of er een zwarte markt is voor kaarten bij het stadion. Iemand meer info?