Eindhoppen

Gestart door cafebac, mrt 26, 2014, 17:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

watergatehopper


De dood of de gladiolen! ;)
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

Schitterende foto's, vooral de minuut stilte ontduiker op je blog:)

Joost

Potjandorie, die komt met stip binnen op de verlanglijst!

watergatehopper


Ik had je site nog niet bekeken maar inderdaad, geweldige foto's!
Heeft deze club eerder nationaal gespeeld ofzo? Ik bedoel: waarom zoveel terracing en meerdere tribunes?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op mrt 07, 2018, 15:59:55
Ik had je site nog niet bekeken maar inderdaad, geweldige foto's!
Heeft deze club eerder nationaal gespeeld ofzo? Ik bedoel: waarom zoveel terracing en meerdere tribunes?
Nauwelijks. In de jaren 80 een opleving met een paar seizoenen in Derde Klasse.

watergatehopper

Citaat van: Joost op mrt 07, 2018, 16:53:10
Nauwelijks. In de jaren 80 een opleving met een paar seizoenen in Derde Klasse.

Ok. Weet je ook iets over toeschouwersaantallen destijds? Het is zeker een volwaardig stadion en iets te ruim voor een gate van 37.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op mrt 07, 2018, 19:06:22
Ok. Weet je ook iets over toeschouwersaantallen destijds? Het is zeker een volwaardig stadion en iets te ruim voor een gate van 37.

Nee, sorry. België is nog niet zo gedigitaliseerd als Nederland wat betreft oude tijdschriften en kranten. En zelfs dan betwijfel ik of van duels in de Derde Klasse toeschouwersaantallen bekend zijn.

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

cafebac

Bedankt heren :)
Ik had helaas niet genoeg tijd om het stadje goed te bekijken maar zag er best leuk uit. Aan de hoeveelheid steenbergen rondom Binche te zien moet hier vroeger volgens mij genoeg working class gewoond hebben om aardig wat volk naar de dorpsclub te krijgen. Nu was het er een dooie boel met ook amper sponsoruitingen. Ik denk dat het meeste wordt weggekaapt door het andere Binche wat een paar niveaus hoger speelt en een aantal kilometer buiten het stadje speelt.

Joost

Het is inderdaad wel een stadje dat ik kolenmijnengebied ligt. Het carnaval is er iets heel bijzonders, daar heb ik ooit eens een documentaire over gezien.

Die andere vereniging is een fusieclub van verschillende verenigingen uit de omgeving, geen daarvan overigens uit Binche zelf.


Saltacampos

Citaat van: Joost op mrt 07, 2018, 16:53:10
Nauwelijks. In de jaren 80 een opleving met een paar seizoenen in Derde Klasse.
Ik zie dit nu pas staan, RFC Binchois (ook geel-blauw en stamnummer 207) speelde in 1931-32, 1933-34 en van 1935 tot 1937 in Bevordering (toen niveau 3), wat toen nog wel wat voorstelde. In 1944 fusioneerde men met US Binchoise (stamnummer 3872, eveneens geel-blauw, de kleuren van de stad met 33.000 inwoners), toen kreeg men bij elke fusie een nieuw stamnummer, dat werd 4170.
De fusieclub heette RUS Binchoise, speelde uiteraard ook in geel-blauw en in Bevordering (toen niveau 4) in 1955-58, 1960-62 en 1982-95.
Dus toch een flink aantal jaren op nationaal niveau, wat de grootte van het stadion wel verklaart.
Over land and sea

cafebac

Rondje langs de verloren velden:

Marl:




GE:




2x Düren:







Selbstverständlich mehr Bilder am Blog :)