Tips goedkope reismogelijkheden

Gestart door Jeje, mei 28, 2015, 15:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ALenstra

Bad Bentheim-Bielefeld is al 1u50m, voor Hengelo-Bad Bentheim zal er denk ik 25-30m bijkomen.

Sebastiaan_W

Citaat van: FCT1980 op mrt 28, 2017, 11:45:01
Hoe lang gaat die trein erover doen? Als hij overal stopt dan is het nog niet heel erg interessant.

Ik durf het niet te zeggen, hoop Hengelo - Oldenzaal - Bad Bentheim - Rheine - Osnabrück - Bielefeld. Maar de verbinding Enschede - Dortmund/Münster stopt ook op ieder station.

hgrm

Als je bereid bent de toeslag te betalen, kun je in Bentheim of in Rheine op de IC overstappen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Sterker nog, met een sparpreis vanaf 19 euro kun je met de IC van Nederland naar Bielefeld. Wel vroeg van te voren boeken.

Sebastiaan_W

Het gaat natuurlijk niet om de rit persé naar Bielefeld, maar door deze lijn heeft de regio Almelo/Hengelo een goede aansluiting op het Duitse netwerk.
Nu ben je afhankelijk van de internationale trein, welke 1x in de 2 uur naar Duitsland gaat. Nu is er een extra verbinding en via Rheine heb je een mooie aansluiting richting Münster en Emden.

Jef400

Wat ik gelezen heb gaat het om de verlenging van de stoptrein Bentheim-Bielefeld. Dan uitgevoerd door de Eurobahn als ik wikipedia mag geloven.

FC_Emmen

Ryanair heeft deze hele week aanbieding in het kader van het uit Amerika overgewaaide Black Friday.
https://www.ryanair.com/nl/nl/reis-plannen/ontdek/Blackfriday4
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Semper Fidelis

Citaat van: FCT1980 op mrt 28, 2017, 11:45:01
Hoe lang gaat die trein erover doen? Als hij overal stopt dan is het nog niet heel erg interessant.

De reis vanaf Hengelo t/m Bielefeld zal er 2 uur en 14 minuten over doen.

FCT1980

Citaat van: FC_Emmen op nov 23, 2017, 07:22:17
Ryanair heeft deze hele week aanbieding in het kader van het uit Amerika overgewaaide Black Friday.
https://www.ryanair.com/nl/nl/reis-plannen/ontdek/Blackfriday4

Dat is sowieso interessant maar hoe zit het met vluchten van Ryanair de laatste weken? Afgelopen tijd hadden ze veel gedonder met hun personeel waardoor er veel vluchten zijn geannuleerd toch?
Voor mij de reden om volgende maand voor Flybe en Easyjet te kiezen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Ruudjeee

Citaat van: FCT1980 op nov 23, 2017, 11:46:44
Dat is sowieso interessant maar hoe zit het met vluchten van Ryanair de laatste weken? Afgelopen tijd hadden ze veel gedonder met hun personeel waardoor er veel vluchten zijn geannuleerd toch?
Voor mij de reden om volgende maand voor Flybe en Easyjet te kiezen.

Klopt er zijn wat problemen geweest met Ryanair. Zover ik weet is dit opgelost en hoef je niet bang te zijn voor verdere annuleringen. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en ben eigenlijk altijd tevreden over hun. Je kunt voor 20 euro naar de andere kant van Europa, retourtje Eindhoven - Rotterdam is duurder met de trein. Echter moet je dan ook niets verwachten qua service mocht er iets zijn ;)

Nort

Citaat van: Ruudjeee op nov 23, 2017, 13:29:34
Klopt er zijn wat problemen geweest met Ryanair. Zover ik weet is dit opgelost en hoef je niet bang te zijn voor verdere annuleringen. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en ben eigenlijk altijd tevreden over hun. Je kunt voor 20 euro naar de andere kant van Europa, retourtje Eindhoven - Rotterdam is duurder met de trein. Echter moet je dan ook niets verwachten qua service mocht er iets zijn ;)
+ Personeel van premium airlines staakt om de haverklap (voor 0,1% loonsverhoging) met vele annuleren als gevolg, iets wat bij budget airlines nauwelijks voorkomt, omdat zij gewoon ander personeel laten invliegen. Bovendien wordt je bij premium airlines afgescheept met een klefbroodje waar net 5 gram eiersalade en 4 groene snippers peterselie opzit, wat je mag wegspoelen met 0,2 cl sinassapelsap.

Het enige echte voordeel dat ze hebben is de extra beenruimte t.o.v. budget airliners. Al kan ik dat voor 2/3 uur prima volhouden, maar dan heb ik ook geen basketbal lengte.

FCT1980

Heb zelf ook nooit klachten over Ryanair gehad. Je weet dat je voor weinig niet teveel kan verwachten dus dan valt het wel mee.
Vond het alleen wel tricky omdat er de laatste tijd veel was geannuleerd om dat gedonder met personeel. Je zult alles maar geregeld hebben en je vlucht gaat ineens niet. Dan betaal ik liever een paar tientjes meer.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Defender

Ryanair zou door black friday voor bepaalde weekends eind januari kei goedkoop zijn
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

ALenstra

Citaat van: Sebastiaan_W op mrt 28, 2017, 10:31:09
Vanaf december zal de lijn Hengelo-Bielefeld in gebruik worden genomen. Ook deze zal in beide richtingen elk uur rijden.
Is inmiddels uitgesteld naar half januari. De verwachting is 14 januari.

Groundos

Goedenavond,

Dit leek mij wel een geschikte plek om de volgende vraag te stellen:
Momenteel ben aan het rondkijken voor de aanschaf van mijn eerste auto. Ik ben daarbij nog aan het afwegen of ik het beste een auto met diesel- of benzine auto kan kopen. LPG heb ik ook overwogen, maar is afgevallen wegens de hoge onderhoudskosten die daarbij kunnen komen kijken.

Prijstechnisch neig ik nu het meest naar een diesel variant. Ik zal ongeveer 13.500 KM rijden voor woon/werkverkeer (veelal buitenwegen). Ik ben eigenlijk pas sinds dit jaar begonnen met groundhoppen, maar wil volgend seizoen wel wat meer wedstrijden bezoeken. Lastig in te schatten hoeveel ongeveer, maar laten we zeggen dat ik volgend seizoen rond de 15 - 20 wedstrijden ga bezoeken. In ieder geval de Hamburg derby, daarnaast waarschijnlijk Borussia Dortmund, andere clubs in Duitsland, België, Nederland en wellicht nog in Frankrijk wat met de auto te doen is. Tel daarbij nog wat overige privé kilometers bij op en ik zal denk ik met diesel op jaarbasis goedkoper uit zijn dan benzine.

Nu heb ik gelezen dat met name in Duitsland (en in mindere mate in Nederland) veel steden van plan zijn om alle diesel auto's met euro 5 of lager (auto's met bouwjaar vanaf grofweg 2011) te weren uit de binnenstad. Hamburg is sinds een aantal dagen de eerste stad waar zo'n verbod geldt. Het zal hier het echter gaan om slechts twee straten. In het Ruhrgebied bestaat een groter gebied uit een milieuzone, maar is er niet niet echt sprake van een verbod: https://www.milieustickervoorduitsland.nl/milieusticker-en-umweltzone-in-dortmund/ Al vraag ik mij af of dit dalijk ook voor het hele gebied zal gaan gelden.

Ook las ik ergens dat door overheden gevreesd wordt dat zelfs voor diesel auto's met euro 6 over een tijdje een verbod zal gelden in bepaalde steden. Ik vraag mij dus af wat voor mij nu de beste optie zal zijn voor de aanschaf van een auto. Financieel gezien zal diesel het beste zijn, maar het zal niet praktisch zijn als ik bepaalde steden niet in zou mogen. Kan ik wellicht toch een diesel kopen en een alternatief vinden voor die bepaalde steden? Of er vanuit gaan dat de controle moeilijk te handhaven is? Of is het toch het beste om gewoon een benzine auto aan te schaffen?

Alle input is welkom! Alvast bedankt!