Tips goedkope reismogelijkheden

Gestart door Jeje, mei 28, 2015, 15:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koning Kriel

Nou is dit niet echt een auto forum maar volgens mij maak je veel te weinig kilometers om Diesel een verstandige keuze te laten zijn. Ik weet ook niet wat je budget is maar mijn eerste auto heb ik op basis van een tip van mijn neef die auto's verkoopt (SEAT) gekocht. Zijn tip was om met een wat kleiner budget te gaan voor aziatische auto's omdat die blijven rijden, de Nissan Almere die ik gekocht had heeft het ook lang volgehouden zonder heel veel duur onderhoud.

Nort

Citaat van: Groundos op jun 04, 2018, 23:35:33
Goedenavond,

Dit leek mij wel een geschikte plek om de volgende vraag te stellen:
Momenteel ben aan het rondkijken voor de aanschaf van mijn eerste auto. Ik ben daarbij nog aan het afwegen of ik het beste een auto met diesel- of benzine auto kan kopen. LPG heb ik ook overwogen, maar is afgevallen wegens de hoge onderhoudskosten die daarbij kunnen komen kijken.

Prijstechnisch neig ik nu het meest naar een diesel variant. Ik zal ongeveer 13.500 KM rijden voor woon/werkverkeer (veelal buitenwegen). Ik ben eigenlijk pas sinds dit jaar begonnen met groundhoppen, maar wil volgend seizoen wel wat meer wedstrijden bezoeken. Lastig in te schatten hoeveel ongeveer, maar laten we zeggen dat ik volgend seizoen rond de 15 - 20 wedstrijden ga bezoeken. In ieder geval de Hamburg derby, daarnaast waarschijnlijk Borussia Dortmund, andere clubs in Duitsland, België, Nederland en wellicht nog in Frankrijk wat met de auto te doen is. Tel daarbij nog wat overige privé kilometers bij op en ik zal denk ik met diesel op jaarbasis goedkoper uit zijn dan benzine.

Nu heb ik gelezen dat met name in Duitsland (en in mindere mate in Nederland) veel steden van plan zijn om alle diesel auto's met euro 5 of lager (auto's met bouwjaar vanaf grofweg 2011) te weren uit de binnenstad. Hamburg is sinds een aantal dagen de eerste stad waar zo'n verbod geldt. Het zal hier het echter gaan om slechts twee straten. In het Ruhrgebied bestaat een groter gebied uit een milieuzone, maar is er niet niet echt sprake van een verbod: https://www.milieustickervoorduitsland.nl/milieusticker-en-umweltzone-in-dortmund/ Al vraag ik mij af of dit dalijk ook voor het hele gebied zal gaan gelden.

Ook las ik ergens dat door overheden gevreesd wordt dat zelfs voor diesel auto's met euro 6 over een tijdje een verbod zal gelden in bepaalde steden. Ik vraag mij dus af wat voor mij nu de beste optie zal zijn voor de aanschaf van een auto. Financieel gezien zal diesel het beste zijn, maar het zal niet praktisch zijn als ik bepaalde steden niet in zou mogen. Kan ik wellicht toch een diesel kopen en een alternatief vinden voor die bepaalde steden? Of er vanuit gaan dat de controle moeilijk te handhaven is? Of is het toch het beste om gewoon een benzine auto aan te schaffen?

Alle input is welkom! Alvast bedankt!
Dat hangt natuurlijk veel af of je een 2e handse met redelijk veel kilometers op de teller of een nieuwe auto wilt kopen. Afgezonderd van Duitsland zie ik de komende vijf jaar weinig op gebied van regelgeving en accijnzen veranderen. Echter zal de overheid de consument steeds meer willen forceren om een elektrische/hybride auto te kopen, dat kan dus van invloed zijn op de dagwaarde van de auto. De prijs van diesel auto's is in Duitsland het afgelopen jaar gigantisch gekelderd.

Handhaven op een verbod is vrij gemakkelijk aangezien dit gewoon op kenteken (of sticker in Duitsland) gebeurd.

Groundos

Citaat van: Koning Kriel op jun 05, 2018, 08:02:05
Nou is dit niet echt een auto forum maar volgens mij maak je veel te weinig kilometers om Diesel een verstandige keuze te laten zijn. Ik weet ook niet wat je budget is maar mijn eerste auto heb ik op basis van een tip van mijn neef die auto's verkoopt (SEAT) gekocht. Zijn tip was om met een wat kleiner budget te gaan voor aziatische auto's omdat die blijven rijden, de Nissan Almere die ik gekocht had heeft het ook lang volgehouden zonder heel veel duur onderhoud.

Ik dacht juist dat het omslagpunt rond de 15.000 km lag. Volgens mijn berekeningen kwam ik hier ook aardig op uit, of vergeet ik dan naast de brandstof en belasting een andere kostenpost die verschilt tussen benzine en diesel? Mijn budget ligt ongeveer op de €8.000 en ik zat eigenlijk te denken aan een Opel Corsa of Renault Clio uit 2011/2012.

Groundos

Citaat van: Nort op jun 05, 2018, 08:49:45
Dat hangt natuurlijk veel af of je een 2e handse met redelijk veel kilometers op de teller of een nieuwe auto wilt kopen. Afgezonderd van Duitsland zie ik de komende vijf jaar weinig op gebied van regelgeving en accijnzen veranderen. Echter zal de overheid de consument steeds meer willen forceren om een elektrische/hybride auto te kopen, dat kan dus van invloed zijn op de dagwaarde van de auto. De prijs van diesel auto's is in Duitsland het afgelopen jaar gigantisch gekelderd.

Handhaven op een verbod is vrij gemakkelijk aangezien dit gewoon op kenteken (of sticker in Duitsland) gebeurd.

Ik ben van plan om een 2e handse te kopen met redelijk wat kilometers en een wat kleiner model. De aanschafprijs van diesel auto's op ligt op dit moment inderdaad een stuk lager dan die van benzine. Ik zal de auto misschien wel helemaal af rijden, dus de restwaarde zal denk ik toch niet heel veel uitmaken.

Na Hamburg zullen waarschijnlijk meer steden volgen met een dieselverbod. De eerste dag in Hamburg trok men zich niet veel aan van het verbod: https://fd.nl/ondernemen/1256459/streng-dieselverbod-in-hamburg-wantrouwend-ontvangen Het lijkt mij ook veel te kosten om dit echt goed te controleren en boetes uit te schrijven

ksclgiov282

Citaat van: Groundos op jun 04, 2018, 23:35:33
Goedenavond,

Dit leek mij wel een geschikte plek om de volgende vraag te stellen:
Momenteel ben aan het rondkijken voor de aanschaf van mijn eerste auto. Ik ben daarbij nog aan het afwegen of ik het beste een auto met diesel- of benzine auto kan kopen. LPG heb ik ook overwogen, maar is afgevallen wegens de hoge onderhoudskosten die daarbij kunnen komen kijken.

Prijstechnisch neig ik nu het meest naar een diesel variant. Ik zal ongeveer 13.500 KM rijden voor woon/werkverkeer (veelal buitenwegen). Ik ben eigenlijk pas sinds dit jaar begonnen met groundhoppen, maar wil volgend seizoen wel wat meer wedstrijden bezoeken. Lastig in te schatten hoeveel ongeveer, maar laten we zeggen dat ik volgend seizoen rond de 15 - 20 wedstrijden ga bezoeken. In ieder geval de Hamburg derby, daarnaast waarschijnlijk Borussia Dortmund, andere clubs in Duitsland, België, Nederland en wellicht nog in Frankrijk wat met de auto te doen is. Tel daarbij nog wat overige privé kilometers bij op en ik zal denk ik met diesel op jaarbasis goedkoper uit zijn dan benzine.

Nu heb ik gelezen dat met name in Duitsland (en in mindere mate in Nederland) veel steden van plan zijn om alle diesel auto's met euro 5 of lager (auto's met bouwjaar vanaf grofweg 2011) te weren uit de binnenstad. Hamburg is sinds een aantal dagen de eerste stad waar zo'n verbod geldt. Het zal hier het echter gaan om slechts twee straten. In het Ruhrgebied bestaat een groter gebied uit een milieuzone, maar is er niet niet echt sprake van een verbod: https://www.milieustickervoorduitsland.nl/milieusticker-en-umweltzone-in-dortmund/ Al vraag ik mij af of dit dalijk ook voor het hele gebied zal gaan gelden.

Ook las ik ergens dat door overheden gevreesd wordt dat zelfs voor diesel auto's met euro 6 over een tijdje een verbod zal gelden in bepaalde steden. Ik vraag mij dus af wat voor mij nu de beste optie zal zijn voor de aanschaf van een auto. Financieel gezien zal diesel het beste zijn, maar het zal niet praktisch zijn als ik bepaalde steden niet in zou mogen. Kan ik wellicht toch een diesel kopen en een alternatief vinden voor die bepaalde steden? Of er vanuit gaan dat de controle moeilijk te handhaven is? Of is het toch het beste om gewoon een benzine auto aan te schaffen?

Alle input is welkom! Alvast bedankt!

Wat je ook kunt doen is met de wagen tot bij een Park&Ride rijden aan de rand van zo'n umweltzone, en van daaruit met OV gaan. Is meestal nog gratis ook indien in bezit van een wedstrijdticket. Zelf al enkele keren gedaan o.a. Dortmund en Keulen, goed te doen hoor.

Groundos

Citaat van: ksclgiov282 op jun 05, 2018, 22:30:19
Wat je ook kunt doen is met de wagen tot bij een Park&Ride rijden aan de rand van zo'n umweltzone, en van daaruit met OV gaan. Is meestal nog gratis ook indien in bezit van een wedstrijdticket. Zelf al enkele keren gedaan o.a. Dortmund en Keulen, goed te doen hoor.

Ja dat is ook nog wel een goede en zal ik meenemen in mijn overweging. Bedankt voor de tip!

FCT1980

Weet iemand een goed hotel in Manchester dat redelijk aan de prijs is?
Ben zelf nog nooit in die stad geweest dus welk gebied is het beste als je 's avonds een biertje wilt drinken? En dat hoeft neit tot in de vroege ochtend deze keer.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!


watergatehopper

#128
Citaat van: FCT1980 op jul 23, 2018, 19:21:35
Weet iemand een goed hotel in Manchester dat redelijk aan de prijs is?
Ben zelf nog nooit in die stad geweest dus welk gebied is het beste als je 's avonds een biertje wilt drinken? En dat hoeft neit tot in de vroege ochtend deze keer.

Wij hebben een keer in het Princess St Hotel geslapen. We hebben het er nog wel eens over vanwege de kerstversiering die er eind augustus al hing en de kerkgangers met hun gospelkoor in de grote zaal beneden. Lachwekkende situatie. Maar het is een klassiek 4sterren hotel middenin het centrum van Manchester. Je kunt kruipend naar huis vanaf de pub en dat voor slechts £25,-. Althans dat is wat wij betaald hebben een aantal jaar geleden, maar is prijs uiteraard afhankelijk van datum en beschikbaarheid. Ontbijt is prima. Zeker voor Engelse begrippen.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

ALenstra

Ik heb vorig jaar in het Ibis Budget vlakbij Piccadilly Station geslapen. 

FCT1980

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er mee aan de slag.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bakkie

#131
Citaat van: FCT1980 op jul 23, 2018, 19:21:35
Weet iemand een goed hotel in Manchester dat redelijk aan de prijs is?
Ben zelf nog nooit in die stad geweest dus welk gebied is het beste als je 's avonds een biertje wilt drinken? En dat hoeft neit tot in de vroege ochtend deze keer.

Atana Apartments. Daar heb ik de laatste keer gezeten. Je steekt de straat over en je staat in Printworks(cafe's, restaurants etc..) al betijfel ik of dat nu leuk is met deze tempraturen.
Maar de locatie was echt top!

Robbie

De HEMA heeft nu een actie voor 3-daagse citytrips voor €119,=.

https://flywise.nl/nl/hema?

FC_Emmen

#133
Ryanair heeft (weer) aanbiedingen. Zijn goedkope reisjes te vinden.
https://www.ryanair.com/nl/nl/reis-plannen/ontdek/speciale-aanbieding
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Koning Kriel

Ik heb naar aanleiding van alle Ryanair problematiek en hoe zij hierin handelen besloten nooit meer met Ryanair te vliegen (tenzij het de enige mogelijkheid is om Willem II in een Europese wedstrijd te zien maar tegen die tijd kunnen we waarschijnlijk teleporteren). Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die er zo over denken. Vind het gewoon echt te schandalig voor woorden waarvoor ze je tegenwoordig allemaal laten betalen maar als eerste en bovenal is het ongehoord hoe zij met hun personeel omgaan.