Hoofdmenu

De wet van Spons

Gestart door FCT1980, jan 17, 2018, 19:22:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Hey all,

We weten allemaal dat de wet van Spons voor vele landen en clubs geldt. Misschien is het handig om in één topic ervaringen met clubs weer te geven waarbij de wet van Spons is toegepast zodat we dat allemaal mooi geclusterd hebben.

Zelf wil ik graag naar Köln - Dortmund met een aantal jongens uit Birmingham. Ik denk dat we met circa 8 man zijn. Lukt het om met toepassing van de WcS kaarten voor deze wedstrijd te krijgen als we op tijd bij het stadion zijn? Ik hoor graag van jullie.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Je kunt wel aan 100 kaarten komen. Dat is ook de wet van Spons, je komt overal binnen zolang je de portomonee maar trekt.

FCT1980

Datgedeelte begrijp ik ook wel. Maar voor een redelijk normale prijs? Is dat te doen?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jehoentelaar

Moeilijk in te schatten. Zolang Köln er ellendig voor staat blijft een deel van de eventfans altijd wel thuis. Tegen Gladbach afgelopen week was er nog kassaverkoop met enkele honderden kaarten. Zodra Effzeh echter de wind in de zeilen krijgt kan het echter meteen weer heel hard gaan. Ik zou sowieso op zoek gaan naar een Mitglieder die je verder helpt. Acht kaarten is sowieso een heleboel dus ik denk dat je niet moet gokken op vrije verkoop.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Jehoentelaar op jan 20, 2018, 18:00:39
Moeilijk in te schatten. Zolang Köln er ellendig voor staat blijft een deel van de eventfans altijd wel thuis. Tegen Gladbach afgelopen week was er nog kassaverkoop met enkele honderden kaarten. Zodra Effzeh echter de wind in de zeilen krijgt kan het echter meteen weer heel hard gaan. Ik zou sowieso op zoek gaan naar een Mitglieder die je verder helpt. Acht kaarten is sowieso een heleboel dus ik denk dat je niet moet gokken op vrije verkoop.
De wedstrijd is al een paar weken stijf uitverkocht, dus van de verkoop via de club moet je het niet hebben. Dan zul je via via iets moeten regelen.
FC Den Bosch
1.FC Köln

FCT1980

En daarom om mijn vraag of de wet van Spons opgaat voor een groter aantal kaarten en relatief normale prijs.
Wat is jouw inschatting Kölsche Bossenaar?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Freekos79

Citaat van: FCT1980 op jan 21, 2018, 19:00:42
En daarom om mijn vraag of de wet van Spons opgaat voor een groter aantal kaarten en relatief normale prijs.
Wat is jouw inschatting Kölsche Bossenaar?
Ik denk dat het wel gaat lukken. Alleen zit je dan natuurlijk allemaal apart, betaal je wellicht iets meer en ben je misschien niet voor de aftrap binnen. Ikzelf zou het vooral veel gedoe vinden.
Volgende wedstrijd: ?

Kölsche Bosschenaar

#7
Citaat van: FCT1980 op jan 21, 2018, 19:00:42
En daarom om mijn vraag of de wet van Spons opgaat voor een groter aantal kaarten en relatief normale prijs.
Wat is jouw inschatting Kölsche Bossenaar?
Ik denk dat het vrij moeilijk wordt en zeker een hoop gedoe. Köln is weer helemaal terug in de degradatiestrijd en dan gaat het in de hele stad weer leven. Daarnaast is Dortmund na Gladbach dé wedstrijd van het jaar voor Köln. Op wedstrijddagen zijn er rond het stadion in Keulen ook bij lange na niet zoveel ticketronselaars te vinden als bij Dortmund, HSV, St Pauli etc. Ik zie ze echt maar heel sporadisch lopen. Ik zou je adviseren om vantevoren via via iets te regelen. Ebay kleinanzeigen (Duitse variant van Marktplaats) heeft mij al meerdere malen geholpen om aan kaarten te komen. Misschien interessant om hier eens te kijken.
FC Den Bosch
1.FC Köln

FCT1980

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga die website eens nazoeken.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Het is net wat de gek er voor geeft! En bij het aanbod moet je geluk hebben , dat kan niemand inschatten. Ik zou zelf eens proberen bij de bussen van de fanclubs...
Het ene stadion is het andere niet!

Hugo

Citaat van: Bier und Bratwurst op jan 22, 2018, 12:25:49
Het is net wat de gek er voor geeft! En bij het aanbod moet je geluk hebben , dat kan niemand inschatten. Ik zou zelf eens proberen bij de bussen van de fanclubs...

De factor geluk valt m.i. mee. Je zult wel aan het werk moeten, het gaat niet vanzelf. Tijdig aanwezig zijn, rondlopen, overal vragen, specifieke plekken opzoeken (idd bij bussen, uitgang tram/metro etc.), nog maar eens vragen..

In voorbereiding: maximaal bedrag bepalen wat je wilt betalen, wisselgeld (anders betaal je nog € 50,- /ticket voor een € 40,- ticket) en eventueel een kartonnetje met daarop wat je zoekt.