Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: AthleticHolanda op sep 10, 2017, 10:59:25
Weet iemand waarom of Shakhtar Donetsk nog in Lviv speelt of dat ze definitief naar Kharkiv verhuisd zijn, en waarom?

Definitief naar Charkov verhuisd maar het waarom is mij niet bekend
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: spons op sep 10, 2017, 11:55:41
Definitief naar Charkov verhuisd maar het waarom is mij niet bekend

Volgens mij is Kharkiv lang verboden gebied geweest voor o.a. de UEFA omdat het te dicht bij de Donbass ligt, daarom mochten o.a. ook Metalist en Dnipro ook niet in hun eigen stadions spelen. Veel clubs speelden in Kiev, een enkele in Odessa en Shakhtar koos voor Lviv waar ze het leegstaande EK-stadion prima konden gebruiken. Volgens mij hadden ze daar echt een thuisbasis opgebouwd, maar nu Kharkiv schijnbaar veilig genoeg is voor de UEFA zijn ze (dus) verhuisd waardoor ze dichter bij de Donbass zitten.
Die laatste regel is puur giswerk want ik zou niet weten waarom ze anders Lviv zouden opgeven. Een terugkeer naar de Donbass zie ik er echter voorlopig of misschien wel nooit meer van komen... ben benieuwd hoe het voetbal zich aldaar gaat ontwikkelen. Op de krim spelen ze tegenwoordig in een eigen competitie als ik me niet vergis, terwijl een club als Tavrya toch met regelmaat op het hoogste niveau speelde in Oekraïne.

Zag trouwens dat Zorya, afkomstig uit Luhansk dat in de Donbass ligt, nu in Lviv speelt.

spons

Citaat van: AthleticHolanda op sep 10, 2017, 13:09:03
Volgens mij is Kharkiv lang verboden gebied geweest voor o.a. de UEFA omdat het te dicht bij de Donbass ligt, daarom mochten o.a. ook Metalist en Dnipro ook niet in hun eigen stadions spelen. Veel clubs speelden in Kiev, een enkele in Odessa en Shakhtar koos voor Lviv waar ze het leegstaande EK-stadion prima konden gebruiken. Volgens mij hadden ze daar echt een thuisbasis opgebouwd, maar nu Kharkiv schijnbaar veilig genoeg is voor de UEFA zijn ze (dus) verhuisd waardoor ze dichter bij de Donbass zitten.
Die laatste regel is puur giswerk want ik zou niet weten waarom ze anders Lviv zouden opgeven. Een terugkeer naar de Donbass zie ik er echter voorlopig of misschien wel nooit meer van komen... ben benieuwd hoe het voetbal zich aldaar gaat ontwikkelen. Op de krim spelen ze tegenwoordig in een eigen competitie als ik me niet vergis, terwijl een club als Tavrya toch met regelmaat op het hoogste niveau speelde in Oekraïne.

Zag trouwens dat Zorya, afkomstig uit Luhansk dat in de Donbass ligt, nu in Lviv speelt.

Het nationale elftal van Oekraïne heeft vorige week ook in Charkov gespeeld.

De dagvlucht van de supportersvereniging van Feyenoord naar Charkov gaat echter niet door omdat er geen enkele chartermaatschappij was te vinden die het aandurft om op Charkov te vliegen.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sander11

Heeft iemand ervaring met een dagtrip naar Luton per vliegtuig, de meeste thuiswedstrijden beginnen om 15:00 uur, is het dan te doen om een vliegtuig van 20:10 te pakken?
Wil Luton Town graag keer bezoeken maar lees her en der dat er 's avonds weinig te beleven is?
HEYA DEN BOSCH!

FC_Emmen

Citaat van: Sander11 op sep 12, 2017, 11:26:55
Heeft iemand ervaring met een dagtrip naar Luton per vliegtuig, de meeste thuiswedstrijden beginnen om 15:00 uur, is het dan te doen om een vliegtuig van 20:10 te pakken?
Wil Luton Town graag keer bezoeken maar lees her en der dat er 's avonds weinig te beleven is?
Als je vanaf Luton terug vliegt moet dat toch wel lukken lijkt mij.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

ALenstra

Wedstrijd is rond 16.50 afgelopen, dus als je daarna direct naar de luchthaven gaat dan zou het geen probleem moeten zijn.

Nort

Citaat van: Sander11 op sep 12, 2017, 11:26:55
Heeft iemand ervaring met een dagtrip naar Luton per vliegtuig, de meeste thuiswedstrijden beginnen om 15:00 uur, is het dan te doen om een vliegtuig van 20:10 te pakken?
Wil Luton Town graag keer bezoeken maar lees her en der dat er 's avonds weinig te beleven is?
Ik ben dit seizoen naar Watford geweest in een dagtrip via Luton airport, nergens hoeven te haasten.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Sander11 op sep 12, 2017, 11:26:55
Heeft iemand ervaring met een dagtrip naar Luton per vliegtuig, de meeste thuiswedstrijden beginnen om 15:00 uur, is het dan te doen om een vliegtuig van 20:10 te pakken?
Wil Luton Town graag keer bezoeken maar lees her en der dat er 's avonds weinig te beleven is?

Kruipend haal je die vlucht zelfs. Het stadion is 3 kwartier lopen van het vliegveld. In Luton is verder weinig te beleven.

Jehoentelaar

Citaat van: Sander11 op sep 12, 2017, 11:26:55
Heeft iemand ervaring met een dagtrip naar Luton per vliegtuig, de meeste thuiswedstrijden beginnen om 15:00 uur, is het dan te doen om een vliegtuig van 20:10 te pakken?
Wil Luton Town graag keer bezoeken maar lees her en der dat er 's avonds weinig te beleven is?

Dit is een plan dat bij mij ook nog steeds in de gedachtengang rondzwerft, maar ik heb het tot op heden nog niet in praktijk gebracht. Het kan echter, zoals hierboven ook staat, erg makkelijk.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Bakkie

Citaat van: Jehoentelaar op sep 12, 2017, 18:06:43
Dit is een plan dat bij mij ook nog steeds in de gedachtengang rondzwerft, maar ik heb het tot op heden nog niet in praktijk gebracht. Het kan echter, zoals hierboven ook staat, erg makkelijk.

Niet eens zo'n heel slecht idee!
Meestal ga ik zelf naar Engeland, maar daar kan ik vooralsnog niet echt een leuke combi-trip vinden.

Arjen

Citaat van: Bakkie op sep 12, 2017, 18:25:37
Niet eens zo'n heel slecht idee!
Meestal ga ik zelf naar Engeland, maar daar kan ik vooralsnog niet echt een leuke combi-trip vinden.

Deze lijkt mij wel leuk:
Fri 13 Oct: Sky Bet Championship - Birmingham City v Cardiff City (7:45pm)
Sat 14 Oct: Sky Bet Championship - Wolverhampton Wanderers v Aston Villa (5:30pm)
Sun 15 Oct: Sky Bet Championship - Derby County v Nottingham Forest (1.15pm)

Bakkie

Citaat van: Arjen op sep 12, 2017, 20:13:33
Deze lijkt mij wel leuk:
Fri 13 Oct: Sky Bet Championship - Birmingham City v Cardiff City (7:45pm)
Sat 14 Oct: Sky Bet Championship - Wolverhampton Wanderers v Aston Villa (5:30pm)
Sun 15 Oct: Sky Bet Championship - Derby County v Nottingham Forest (1.15pm)

Leuke trip, bedankt voor het meedenken!
ik ben alleen afgelopen mei al bij Villa, City, Wolves en WBA geweest, dus ik ga dit keer liever ergens anders heen.

Nort

Citaat van: Bakkie op sep 13, 2017, 09:25:29
Leuke trip, bedankt voor het meedenken!
ik ben alleen afgelopen mei al bij Villa, City, Wolves en WBA geweest, dus ik ga dit keer liever ergens anders heen.
Je hebt echt zoveel opties voor een goed combi weekend. Om in die periode te blijven:

Fri 20/10 West Ham United - Brighton Hove & Albion
Sat 21/10 Keuze te over b.v. Southend United - Peterborough United
Sun 22/10 Ipswich Town - Norwich City

Sat 28/10 12:30 Sheffield Wednesday - Barnsley
Sat 28/10 15:00 Chesterfield - Carlisle
Sun 29/10 12:00 Birmingham City - Aston Villa
Sun 29/10 16:00 Leicester City - Everton

Bakkie

Citaat van: Nort op sep 13, 2017, 09:38:31
Je hebt echt zoveel opties voor een goed combi weekend. Om in die periode te blijven:

Fri 20/10 West Ham United - Brighton Hove & Albion
Sat 21/10 Keuze te over b.v. Southend United - Peterborough United
Sun 22/10 Ipswich Town - Norwich City

Sat 28/10 12:30 Sheffield Wednesday - Barnsley
Sat 28/10 15:00 Chesterfield - Carlisle
Sun 29/10 12:00 Birmingham City - Aston Villa
Sun 29/10 16:00 Leicester City - Everton

Ik had in het topic 'Plannen voor de nabije toekomst' de vraag gesteld of er iemand al plannen had voor de periode rond kerst/ oud en nieuw.
Daar reageerde Jehoentelaar op, maar ik reageerde per ongeluk in dit topic.
Zoals je zelf al zegt er zijn inderdaad genoeg combi weekenden te vinden. Maar ik was op zoek naar een combi weekend rond kerst/ oud en nieuw.

Nort

Citaat van: Bakkie op sep 13, 2017, 09:45:50
Ik had in het topic 'Plannen voor de nabije toekomst' de vraag gesteld of er iemand al plannen had voor de periode rond kerst/ oud en nieuw.
Daar reageerde Jehoentelaar op, maar ik reageerde per ongeluk in dit topic.
Zoals je zelf al zegt er zijn inderdaad genoeg combi weekenden te vinden. Maar ik was op zoek naar een combi weekend rond kerst/ oud en nieuw.
Dat gaat nogal lastig als de verschuivingen nog niet bekend zijn...