Auteur Topic: Voetbalboeken  (gelezen 87134 keer)

Offline Nort

Re: Voetbalboeken
« Reactie #375 Gepost op: aug 26, 2017, 12:14:50 »
Hard Gras nr 115 gaat over de allervroegste historie van voetbal (en cricket) in Nederland. Echt een aanrader voor de liefhebber.
Bedankt :)

Offline headout

• Groundhop.nl
« Reactie #376 Gepost op: aug 30, 2017, 12:45:50 »
Op dit moment lees ik met veel plezier "Van Middlesbrough Naar Millwall, van Joris van de Wier. Zijn eerste vond ik persoonlijk de minste; die van Hearts was een stuk lezenswaardiger.
Jurriaan van Wessem werkt aan een boek over Sampdoria, waar ik erg naar uitkijk.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Offline Robbie

« Reactie #377 Gepost op: aug 30, 2017, 13:06:14 »
Onlangs heb ik "Erbstein: The triumph and tragedy of football's forgotten pioneer" gelezen. Na mijn bezoek aan Torino was mijn interesse voor de club gewekt. Vooral het verleden van Il Grande Torino vond ik erg interessant. Erbstein was een centraal persoon (o.a. als trainer) in de ontwikkeling van Il Grande Torino. Het boek verhaalt ook over de  (joods) Hongaarse voetbaltraditie voor de Tweede Wereldoorlog. De Tweede Wereldoorlog zelf komt ook uitgebreid aan de orde en dan vooral hoe Erbstein die overleefde. Er wordt aardig wat aandacht besteedt aan hoe Erbstein de man is geworden die hij was. Een zeer interessant boek, wat makkelijk weg las. Wat me wel eingszins begon te storen is dat volgens de schrijver Erbstein alles goed deed. Als er wat minder ging lag het nooit aan Erbstein. Zeker ook een leuk boek als je interesse hebt in het verleden van het Italiaanse voetbal. Het geeft namelijk ook een uitgebreid beeld van het Italiaans voetbal rond de Tweede Wereldoorlog.
« Laatst bewerkt op: aug 30, 2017, 13:08:11 door Robbie »