Premier League 2007/08

Gestart door TeeZee, okt 25, 2007, 15:06:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

De Premier League is leuk dit seizoen. Man Utd en Chelsea begonnen slecht, Arsenal is ineens tegen alle verwachtingen in weer helemaal terug.

Ik heb vandaag pas MOTD kunnen kijken en het was genieten. De Merseyside derby had alles. Met dank aan de scheids ook. Ik heb in een grijs verleden eens van een vroegere bekende geleerd dat een slechte scheids een topsfeer in het stadion garandeert. De sfeer op Goodison moet zaterdag j.l. geweldig geweest zijn. Ik had al een en ander gelezen over de vliegende tackle van Dirk Kuijt, maar ik ben blij dat ik 'm nog even in bewegend beeld gezien heb. Het was een prachtige tackle. Ik heb een softspot voor Everton, dus het is jammer dat ze de stunt van vorig jaar (3-0 winst) niet konden herhalen. Desondanks een boeiende pot voetbal.

Manchester United begint steeds beter te draaien en ik krijg steeds meer de drang om het team eens in het echt te zien spelen nu Giggs, Scholes en Rooney er nog spelen. Ik vind het nog steeds doodzonde dat ik nooit Keane in het rode shirt van Manchester zal zien spelen. Aan de andere kant kun je dan wel bezig blijven, Cantona om maar eentje te noemen. Manchester United wordt door velen gehaat (soms is dat pathetisch), maar heeft de afgelopen seizoen toch veel laten zien en veel grote spelers in de gelederen gehad.

Harry Redknapp blijft een persoonlijke favoriet en ik ben dan ook blij dat hij het maar blijft flikken met Pompey. Een minder aansprekende man is Eriksson, al is hij wel enigszins mysterieus. Man City heeft het in jaren niet zo goed gedaan. De enige reden dat City niet meedoet in de titel is omdat niemand er in geloofd. De kenners durven hun nek niet uit te steken en doen een laffe voorspelling door te stellen dat City geen serieuze titelkandidaat is. Bullshit zeg ik hier. Ze moeten het maar gewoon zolang mogelijk volhouden.

Tugay. Hij doet het weer. Een prachtige goal. Blackburn v Reading is voor de meesten geen wedstrijd om naar uit te kijken, maar je kreeg wel 6 doelpunten voorgeschoteld. Hoogtepunt was misschien wel het interview met Robbie Savage door John Motson.

De Premier League is echt leuk dit seizoen.

Mach

Tot en met de kerst ziet het er inderdaad naar uit dat alles redelijk overhoop wordt gegooid op de ranglijst. Ik ben benieuwd of de balans zich hersteld na de winterstop of dat we inderdaad een seizoen krijgen dat niet was te voorspellen vooraf.

Persoonlijk hoop ik dat Avram en ten Cate Chelsea aan het voetballen krijgen. En als dat niet dit seizoen tot succes leidt dan heb ik alle geduld dat het seizoen erop het wel lukt. De trainerswissel met Mourinho was nu eenmaal nodig, er was geen enkele indicatie dat hij Chelsea in staat zou krijgen mooi aanvallend freeflowing voetbal te laten spelen. Ik begrijp wel waarom Abramovic dit eist. Ten eerste is het veel leuker om naar te kijken, en ten tweede: winnen is goed, maar winnen en tegelijkertijd mooi voetbal spelen is beter. En ik zie graag dat het hoogste doel wordt nagestreefd, dus ik kan me helemaal vinden in de beleidskeuze van Chelsea om een trainerswissel toe te passen. Mourinho's periode was wel een hele mooie en belangrijke en het is dus ook zeker niet zo dat er ook maar enig verwijtende gedachte is richting hem.

Mach

Heerlijke displays van zowel Chelsea als Man Utd. Mooie doelpunten, opportunistisch spel, goede combinaties. Fantastisch!

TeeZee

Citaat van: Albion op okt 25, 2007, 15:06:37Man City heeft het in jaren niet zo goed gedaan. De enige reden dat City niet meedoet in de titel is omdat niemand er in geloofd. De kenners durven hun nek niet uit te steken en doen een laffe voorspelling door te stellen dat City geen serieuze titelkandidaat is. Bullshit zeg ik hier. Ze moeten het maar gewoon zolang mogelijk volhouden.
Ze hielden het niet echt lang vol moet ik toegeven.

TeeZee

Spurs wonnen vandaag met 6-4 van Reading. Niet lang geleden was Reading betrokken bij een 7-4 tegen Pompey.

Als in Nederland zulke uitslagen voorkomen wordt er gejerimieerd dat "de hele wereld nu ZEKER weet dat het een Mickey Mouse-competitie is".

Wat is de Premier League nu?