Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Nort op feb 17, 2017, 10:55:02
Duidelijke cijfers, al had ik toch meer overwinning voor Feyenoord verwacht.

Dat is pas van de laatste jaren.

In Eindhoven heb ik 32 edities gezien ( 26 competitie, 5 knvb beker en 1 uefa cup ) met 9 overwinningen voor Feyenoord, 16 voor PSV en 7 gelijke spelen met PSV 1 keer als winnaar na strafschoppen.

En tenslotte nog 2 nederlagen in de aRENa voor de Willem van Hanegem Cup

In totaal dus volgende week zondag de 74e keer dat ik Feyenoord tegen PSV zie spelen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Ik stond vanochtend voor het verkeerslicht te wachten. Toen ik naar de auto links van me keek hing daarin een vaantje van Ayr United aan de binnenspiegel. Ik word daar vrolijk van om onverklaarbare reden.

FCT1980

Citaat van: Joost op feb 20, 2017, 09:08:28
Ik stond vanochtend voor het verkeerslicht te wachten. Toen ik naar de auto links van me keek hing daarin een vaantje van Ayr United aan de binnenspiegel. Ik word daar vrolijk van om onverklaarbare reden.

Dat zijn ook leuke dingen. Zag laatst ergens een Port Vale vaantje in een auto. Was op een parkeerplaats en bestuurder was helaas niet in de buurt. Anders zeker even gevraagd hoe en waarom Port Vale.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Olav

Na dit weekend MTK - Honved in Hongarije te hebben bezocht, heb ik nu in zeven Europese hoofdsteden een wedstrijd bezocht. Amsterdam, Rome, Londen, Warschau, Athene, Parijs en Budapest, in chronologische volgorde.

Ben benieuwd wie hier het record heeft! (ik mis bijvoorbeeld nog veel meer voor de hand liggende steden als Brussel en Berliin)

hgrm

Ik kom op 16. En als je Schotland, Wales en Noord-Ierland als aparte landen telt op 19.

In chronologische volgorde:

Londen
(Cardiff)
(Edinburgh)
Amsterdam
Brussel
Lissabon
Dublin
Parijs
Vaduz
Praag
(Belfast)
Wenen
Rome
Stockholm
Oslo
Zagreb
Budapest
Luxemburg
Berlijn








Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Reken je Duitsland als 2 als je eerst in Bonn een wedstrijd hebt gezien toen dat nog de hoofdstad was en later in Berlijn toen dat de hoofdstad was geworden ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Guca

Ik kom uit op 16 waarvan +/- de helft op Europese tripjes met Standard.
Amsterdam, Brussel, Reykjavik, Boedapest, Londen, Madrid, Rome, Parijs, Belgrado, Athene, Luxemburg, Boedapest, Moskou, Warschau, Boekarest, Kiev


spons

Ik kom op 29 :

Amsterdam
Brussel
Luxemburg
Parijs
Madrid
Lissabon
Rome
Dublin
Belfast
Cardiff
Londen
Reykjavik
Stockholm
Helsinki
Tallinn
Riga
Warschau
Moskou
Boedapest
Boekarest
Sofia
Skopje
Kiev
Berlijn
Wenen
Praag
Zagreb
Andorra la Vella
San Marino
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Freekos79

Amsterdam
Brussel
Edinburgh
Londen
Berlijn
Madrid
Dublin
Belfast
Belgrado
Praag

hmm valt me een beetje tegen
Volgende wedstrijd: ?

hgrm

Citaat van: spons op feb 22, 2017, 00:00:00
Reken je Duitsland als 2 als je eerst in Bonn een wedstrijd hebt gezien toen dat nog de hoofdstad was en later in Berlijn toen dat de hoofdstad was geworden ?

Als ik een wedstrijd gezien zou hebben in Bonn voor 3/10/1990, zou ik Bonn hebben meegerekend. Want dat was toen een hoofdstad. Evenzo: als ik in Bratislava of Lublijana een wedstrijd zou hebben gezien voor de splitsing van Tsjechoslowakije resp. Joegoslavië, zou ik ze niet geteld hebben.

Edinburgh, Belfast en Cardiff vind ik lastig aangezien Schotland, Noord Ierland en Wales voetbaltechnisch aparte landen zijn. Hoewel de wedstrijden die ik in Cardiff gezien heb dan weer Engelse wedstrijden waren..... 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Mooie lijst spons.

Ik kom op 27: Tirana, Brussel, Kopenhagen, Berlijn, Londen, Tallinn, Helsinki, Parijs, Budapest, Dublin, Zagreb, Rīga, Luxemburg, Skopje, Amsterdam, Belfast, Wenen, Lissabon, Boekarest, Edinburgh, Belgrado, Bratislava, Madrid, Praag, Cardiff, Stockholm en na dit weekend Nicosia.

Gibraltar en Monaco tel ik dan niet mee. In zes andere landen zag ik wel voetbal maar niet in de hoofdstad en in twee van die zes landen bezocht ik wel nog de hoofdstad.

Koning Kriel

Amsterdam
Brussel
Rome
Londen
Berlijn
Praag
Helsinki

Monaco zal ik niet meetellen
Parijs en Madrid staan voor dit voorjaar op de planning (of telt Saint Denis niet als Parijs?)

FCT1980

Amsterdam, Londen, Berlijn, Madrid, Parijs, Rome en Boekarest. Karig lijstje dus eigenlijk.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jehoentelaar

Amsterdam, Tallinn, Jerevan, Zagreb, Cardiff.

Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jehoentelaar

Citaat van: Koning Kriel op feb 22, 2017, 13:46:40
Monaco zal ik niet meetellen
Parijs en Madrid staan voor dit voorjaar op de planning (of telt Saint Denis niet als Parijs?)

Saint Denis is een andere stad dan Parijs. Reken je het mee, wat natuurlijk niet fout is want dat mag ieder voor zich weten met iets als groundhoppen, dan zou je ook kunnen zeggen dat je in Köln een wedstrijd hebt gezien als je naar Bayer Leverkusen bent geweest.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar