Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hielke

Roda-Heerenveen? Ach, laat maar. Ik schaamde me diep om Heerenveensupporter te zijn.

Vooraf nog even lekker gegroundhopt -niet zo extreem als Houseman, maar toch- in Zuid-Limburg en Duitsland. De foto's: http://www.feanfans.nl/fotos/0910/rodhee/rodhee.htm

Joost

#121
Ik had twee collega's meegenomen naar Alemannia Aachen v FC Augsburg. Mijn hoop op 'nu eindelijk toch eens een leuke pot voetbal in Neu Tivoli' werd eindelijk bewaarheid. Hoe weet ik nog steeds niet maar dit Alemannia heeft Augsburg haar enige thuisnederlaag van het seizoen toegebracht, een van de spaarzame, eigenlijk enige, hoogtepuntje dit seizoen. Augsburg strijdt met St. Pauli om wie er direct naar de Bundesliag promoveert en wie er play-off speelt.

Maar vanmiddag kwam het tweede, sowieso was het heerlijk weer dus dat helpt ook. Alemannia startte best aardig en scoorde miraculeus de 1-0 via Nemeth, assist Auer. Dat was na 10 minuten. Net toen het begon in te kakken na een half uur, ik zeg het nog tegen Bart, mijn buurman, een prachtige aanval en 2-0. Na de pauze zet Augsburg de druk er vol op. Na een kwartier billenknijpen een hoekschop voor Alemannia en 3-0. Augsburg geloof het verder wel en Aachen geniet van het zonnetje. Scheidsrechter Gagelmann besluit 1 minuutje bij te tellen en wil eigenlijk affluiten. Aachen is echter net nog bezig aan het slotaccoord. Voorzet Burkhardt. schitterende volley Achenbach en 4-0. Gagelmann haalde de bal uit het doel en beeindigde het duel.

Het was vaak afzien dit jaar maar dit zijn toch de potjes waar je het voor doet.

Vür sönd allemoele Öcher Jonge
Weä jett well, deä ka jo komme
Heierassassa, vallerallala
Stecke en Jeweähre met ene Wißquaaß dra.

Houseman

Karlsruhe is toch nog best ver van Kerkrade verwijderd. :D Desondanks is het Wildparkstadion een welkome aanvulling op mijn groundhoplijst. De moeite waard dus.

Marko

Ik ben naar Roda - Heerenveen geweest, ben in de rust naar huis gegaan. Thuis aangekomen nog 20 minuten durven kijken en zowaar nog 2 goals gezien.

Zondag naar de degradatietopper is 5B, MSP - Kakertse Boys. MSP is in 4 jaar tijd van de 1e naar de 5e klasse gezakt en ook hier staan ze onderin. Ze wonnen wel van de buren, puur dankzij het feit dat de keeper van Kakertse Boys een prutser is. 2-1 voor de thuisclub.

Joost

MSP is dan ook gewoon een tokkie-club, net als Kakertse Boys overigens. Altijd van die maffe trainers en het hele gedoe bij beide clubs is wat mistig.

Heb je Gene Hanssen nog gespot, die vind je bij de Kakert meestal langs de lijn.

Marko

Tuurlijk, zijn zoon speelt bij de Boys, hij kreeg ook weer eens rood. Zijn dochter was er ook, een vooroordeel van een toekomstige spelersvrouw. Wat een huppelkut.

Hielke

Citaat van: Houseman op mrt 29, 2010, 10:04:24
Karlsruhe is toch nog best ver van Kerkrade verwijderd. :D Desondanks is het Wildparkstadion een welkome aanvulling op mijn groundhoplijst. De moeite waard dus.

Tja, je moet wat voor je cluppie overhebben. Bijna vanuit Munchen naar Kerkrade rijden en dan in de rust weer terug naar Groningen... Het zijn slechte tijden.

Komt er nog een verslag van Bochum en Karlsruhe? Na je goede verhalen ben ik wel benieuwd.

Houseman

wellicht vanavond, al zal het geen uitgebreid verslag worden.

Hielke

Ok, ik wacht het af. Al zijn het maar een paar foto's.

Je hebt trouwens echt iets gemist, in Kerkrade, na de rust. Te vroeg de hoop opgegeven. Bijna wonnen we nog. Echt positief dat de spelers er in de tweede helft zo voor vochten en met 2-0 wonnen. Daar moeten we toch maar weer aanknopingspunten en lichtpunten in zien. Uiteraard werd zoveel veerkracht terecht met een hartverwarmend applaus begroet door de nog resterende Heerenveensupporters.

(/Cynisme modus uit)

georgesv

Fortuna Dusseldorf- St Pauli 1-0: zwakke match, leuke sfeer!


Niels_Zitterd

#130
Na een ietwat teleurstellende wedstrijd tussen Racing Genk en Standaard Luik paaszondag, gisteren een prima dag gehad.

Voordat we naar de leuke wedstrijd tussen SC Westfalia 04 Herne en SC Fortuna Koln zijn geweest
hebben we in de buurt van Herne nog 2 andere stadions bekeken.

De eerste stop was in Recklinghausen, het Hohenhorst stadion.

Beperkte terracing rondom het stadion.

Een toch wel imposante tribune aldaar.
FC96 Recklinghausen werkt hier zijn thuiswedstrijden af. Er kunnen 17.500 toeschouwers in.

De tweede stop was in Oer-Erkenschwick. Hier zijn we naar het Stimberg Stadion geweest.

De vaste bespeler is SPVGG Erkenschwick.



Dit stadion heeft een capaciteit van 20.000 plaatsen.


Joost

Gek pot gezien in Breda. NAC schiet uit de startblokken en komt verdiend op 1-0. Daarna weten ze het bij NAC ook niet meer en bij Roda al helemaal niet buiten een schot op de lat. Na de pauze zet Roda druk en komt NAC er niet meer aan te pas maar paal, lat en ten Rouwelaar voorkomen de terechte 1-1. Erg jammer.

De Belgische scheidsrechter Wouters kon de goedkeuring van zowel NAC als Roda niet krijgen. Wat een beroerde pot floot hij.

Hugo

Citaat van: Joost op apr 11, 2010, 00:27:41
Gek pot gezien in Breda. NAC schiet uit de startblokken en komt verdiend op 1-0. Daarna weten ze het bij NAC ook niet meer en bij Roda al helemaal niet buiten een schot op de lat. Na de pauze zet Roda druk en komt NAC er niet meer aan te pas maar paal, lat en ten Rouwelaar voorkomen de terechte 1-1. Erg jammer.

De Belgische scheidsrechter Wouters kon de goedkeuring van zowel NAC als Roda niet krijgen. Wat een beroerde pot floot hij.

Zat je in dat aquarium?

Joost

Op Soccerquest worden de uitvakken beoordeelt. Mijn beoordeling van NAC.








NAC v Roda JC

Zicht
Welk zicht? Zie de foto's die ik heb bijgevoegd. Een glaswand hooft helemaal geen obstakel te zijn. Ga daarvoor eens kijken in Doetinchem. Netten zijn vervelend en je voelt je als een aap in een kooi
Cijfer: 1

Ontvangst en behandeling (als crimineel of als gast)
Op de routebeschrijving stond duidelijk, 3de verkeerslicht rechtsaf, bleek het 2e te zijn waardoor we eerst verkeerd reden. Bij aankomst was alles prima geregeld.
Cijfer: 9

Reismogelijkheden (buscombi of vrij vervoer en hoe geregeld)
Auto-of buscombi. Wij waren met de auto. Goed geregeld.
Cijfer: 7

Organisatie (wachttijd bij betreden stadion en 'vasthouden' na afloop)
Vooraf uitstekend, achteraf bekeken heb ik volgens mij nergens mijn kaartje hoeven te laten zien. We waren ook redelijk vroeg dus konden zonder problemen het stadion betreden. Na afloop werden we vastgehouden en nadat we eindelijk bij de auto mochten moesten we daar een eeuwigheid wachten. En dat terwijl de weg naar het uitvak volkomen afgeschermd is en je gewoon na een kilometer bij een verkeerslicht uitkomt. Volstrekt onnodig.
Cijfer: 1

Catering (prijs-kwaliteit verhouding en aanbod)
Door de verplichte omwisseling bij het Roda stadion om 5 uur zit een fatsoenlijke maaltijd er niet in dus ik moest het doen met een broodje worst. Kwaliteit was standaard, prijs hoog maar helaas is dat ook standaard. Ik zou de winstmarge wel eens willen weten op een zo'n broodje.
Cijfer: 6

Bereikbaarheid (twee uur in de file of binnen een kwartier op de snelweg)
Geen files gezien maarja, het was alweer een uur na afloop.
Cijfer: 8

Netheid (stadion/sanitair e.d.)
Was allemaal keurig schoon.
Cijfer: 8

Prijs/kwaliteit verhouding
Was niet de goedkoopste, maar ook niet heel erg duur. Al met al wel een redelijke verhouding. 17,50 koste het, een prima prijs voor die plaats in het stadion. Als je al die zichtbeperkende maatregelen niet meeteld.
Cijfers: 4

Totaal: 7,2

Maar dat is geen goede berekening van een eindcijfer want NAC verdiend niet meer dan een 1. In het uitvak naar NAC is alsof je naar een sterrenrestaurant gaat maar het eten zelf is opgewarmde chinees van gisteren. Alles is perfect maar daar waar je werkelijk voor komt, een potje voetbal zien, is dramatisch.


FC Groningen was overigens echt geen haar beter.


King Nothing

Weekeindje groundhoppen gedaan.
Zaterdag naar Kaiserslautern - Union Berlin geweest. Wat een geweldig mooi stadion. Mooie, fanatieke sfeer in het stadion en de aanstaande kampioen, dus we verwachtten heel wat van de wedstrijd. Dat viel vies tegen, de eerste echte kans zagen we in de 2e helft (toen we van de hoogste vakken achter het doel waren afgezakt naar het onderste vak, tussen de fanatiekelingen in) en dat werd prompt de 1-0. Union Berlin probeerde wat terug te doen en scoorde ook nog, 1-1 eindstand. Qua voetbal echt een drama, maar de sfeer, het stadion (m.u.v. de opwaardeer-kaart) en de randzaken maakten het een mooie voetbaldag. De dagafsluiting bij een bowlingbaan (bier, bowling en grooooote schnitzels) maakten de dag alleen maar mooier.

Zondagochtend vertrokken vanuit ons (goedkoop en erg goed) hotel in "Lautern." Karlsruhe was de bestemming. Je kan vanuit Kaiserslautern via de Autobahn naar Karlsruhe, of je kiest de kortste weg en dan rijd je door het Pfalzer Wald. Je bent een half uur langer onderweg, maar het uitzicht is zo mooi dat het die paar minuten echt wel waard is.
In Karlsruhe al heel snel onze slaapplaats gevonden (jeugdherberg in de buurt van het stadion) en via een frisse zondagochtendwandeling via Slot Karlsruhe en het bijbehorende park komen we bij het Wildparkstadion van de plaatselijke SC uit. We kijken even rond en besluiten maar om alvast naar binnen te gaan om de inwendige mens te verzorgen. Het grootste probleem dient zich gelijk aan, aangezien de "lieve" mensen van Hansa Rostock vandaag de tegenstanders zijn is er een alcoholverbod in het stadion. Crap.
Dus na enige alcoholvrije rakkers naar binnen te hebben gewerkt in een heerlijk voorjaarszonnetje zoeken we onze onoverdekte staanplaatsen op. De weergoden werken lekker mee en we worden verrast met de ene hagelbui na de andere. Na de rust trekken de buien weg en droogt de (waterige zon) de ergste natte plekken. Rostock heeft dan een 0-1 voorsprong genomen in een verrassend leuke, open en aanvallende wedstrijd. Karlsruhe heeft weinig geluk in de afwerking en het duurt dan ook tot 81e minuut voordat eindelijk de dik verdiende gelijkmaker valt. Rostock heeft na de thee niets meer laten zien en blijft stug doorverdedigen om het ene puntje mee te nemen naar het Oosten. Karlsruhe ruikt nu echter bloed. En als iedereen denkt dat het gelijk zal blijven komt daar toch nog een goal, verdediger Matip dreunt de bal keihard in de goal, 2-1. Direct na aftrap fluit de scheids af.

Na de wedstrijd nog wat foto's geschoten en teruggelopen richting het centrum. Eën van de medereizigers wist daar een Ierse pub waar we een biertje konden gaan doen. Na 2 uur zoeken wist hij nog steeds "niet zeker waar het ook alweer was" en zijn we maar een sportcafé ingegaan om daar wat te eten en drinken.

Vanochtend vroeg vertrokken vanuit Karlsruhe en via Mannheim, Darmstad, Frankfurt, Offenbach, Frankfurt, Koblenz en Bonn weer in Nederland aangekomen.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad