Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

AB

Citaat van: Hugo op jul 19, 2010, 23:27:12
Die YNWA was erg goed en Tom Waes :P

Haha die was briljant!

Elke Spanjaard heeft een snor,
Dos Cervecas por favor!

Nog een paar lekker lange filmpjes van mijn hand:

RAFC - gba YNWA voor de wedstrijd  - RAFC - gba YNWA voor de wedstrijd
RAFC - gba Einde van de wedstrijd & ontlading na eindsignaal! - RAFC - gba Einde van de wedstrijd & ontlading na eindsignaal!

georgesv

leuke fotoreeks van een Engelse groundhopper van Canvey Island vs FC Twente
http://www.flickr.com/photos/ccpub/sets/72157624576374382/
rechts op slideshow klikken

georgesv

Anderlecht - Gent supercup : 1-0
best leuke match , Gent verdiende iets meer.

Joost

Citaat van: georgesv op jul 25, 2010, 13:33:29
leuke fotoreeks van een Engelse groundhopper van Canvey Island vs FC Twente
http://www.flickr.com/photos/ccpub/sets/72157624576374382/
rechts op slideshow klikken

Ik wist geeneens dat ze daar speelden. Hoe zijn ze daar uberhaupt terecht gekomen!

georgesv

i don't know :-)
was de b-ploeg denk k, ik zie toch geen Ruiz of Preud'homme op de foto's.

Gerrit-Jan


King Nothing

Ik ben bij 1860 Munchen - Dortmund geweest. Wedstrijd ter gelegenheid van het 150 jarig bestaan van 1860. En gespeeld in het Grunwalder Stadion.

Samenvatting:

Regen, koud, geen dak, bier, Duits voetbal, bratwurst, sfeer, gezelligheid en een geweldig stadion.

Conclusie:

Seizoen 2010/2011 is begonnen.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Joost

We zijn weer begonnen :)

Een puntje tegen de kampioen om te beginnen, ik ben er zeer tevreden mee. Zeker met deze verdediging. De prestatie van vanavond heeft zeker meer mensen over de streep getrokken om toch een seizoenkaart te nemen.

3434

#233
Gisteren mijn vuurdoop in de lagere Duitse reeksen. Wuppertaler Borussia SV-Preussen Münster kreeg deze eer. Eigenlijk vooral gegaan om Münster eens aan het werk te zien. Is toch een stuk korterbij. Wuppertal=150km en Münster ongeveer 240km.

Leuke match, veel fans uit Münster (ik schat een 1200-1500). In totaal waren er net geen 6200. Naar mijn mening is dit een mooi aantal voor deze wedstrijd. Maar dit was mijn eerste Regionalliga wedstrijd ooit.




Er staat nog een hoop volk aan de linkerkant.. Mijn foto's kunnen nog een pak beter, je le sais!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

De allereerste Eerste Klasse pot in Eupen of het Duitstalige deel van Belgie ooit, dat klinkt als een niet te missen evenement. Helaas viel het spektakel op het veld wat weg. Westerlo gooide roet in het Eupense feestje door lichtelijk verdiend met 0-1 te komen winnen. Na een ronduit suffe eerste helft was de tweede iets leuker. Westerlo drong aan en scoorde 0-1, Eupen probeerde nog wel maar ontbeerde iedere kwaliteit.

Wel een leuk sfeertje in het stadion. Wie al eens in Eupen is geweest weet dat er achter het doel 39 spandoeken hangen en 14 ultra's met toeter staan. Op de lange zijde een groep oudere mannen en dat is het wel. Nu was het uitverkocht en was er zowaar een 'sfeergroep'. Er hing een sfeer die je kunt vergelijken met een amateurclub die een club uit de Eredivisie heeft geloot. Veel dagjesmensen daarbij waaronder 4 Duitsers/Oostkantonners uit Eynatten die bij ons stonden. Twee mannen die hun vrouw stoomboot hadden meegenomen. Een van de mannen was heel aardig. De andere was al 30 jaar fan van MonchenGladbach en heeft nadat ik vertelde fan te zijn van Alemannia geen woord meer gezegd buiten wat domme opmerkingen over het Nederlands Elftal.


hgrm

Citaat van: Breda op aug 08, 2010, 13:08:31
Hij was zo vervelend dat het moment niet ver af was dat ik over de Tweede Wereldoorlog was begonnen.

Don't mention the war!
I did it once, but I think I got away with it.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

De Pers was ook in Eupen

http://www.depers.nl/sport/500467/Sprookje-in-een-vergeten-Belgie.html

Erg nette opkomst van Preussen trouwens in Wuppertal.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op aug 09, 2010, 16:37:59
De Pers was ook in Eupen

http://www.depers.nl/sport/500467/Sprookje-in-een-vergeten-Belgie.html

Erg nette opkomst van Preussen trouwens in Wuppertal.

Hebben de reporters te diep in het glaasje gekeken? Romantiseren is leuk maar keiharde leugens?

Welkom in Eupen. Welkom in het sprookjesbos. Welkom bij de Calimero van de Belgische Eerste Klasse.

Linksaf bij Kerkrade. Willkommen in Deutschland. Langs Aken. Borden Lüttich volgen. Rechts aanhouden. De grens over naar België. Neem de afslag. Klein weggetje. Toeter om de koeien op de weg te verjagen. Rijd langs bos. En bos. En nog meer bos. Bij de groene tractor richting het Zentrum. Vanaf het plein omhoog, de Kaperberg op. Bij de brandweerkazerne naar links kijken. Zie een paar lichtmasten, een kaartjesloket en een paar kleine tribunes. U bent gearriveerd. Welkom bij AS Eupen.

(Waar je linksaf moet bij kerkrade, ik weet het niet en ben toch al 3 maal naar Eupen en talloze malen naar Aken gereden. Inderdaad wel langs aken en bij Kreuz Aachen Luttich aanhouden. Dan gewoon zoals iedereen zou rijden als 3bis nemen en via de brede provinciale weg vol benzinepompen Lidl's, Carrefour en andere grote winkelketens Eupen binnenrijden. Onderaan linksaf en dan bij de 2e verkeerslichten rechts. Dan zie je vanzelf de lichtmasten. De tribunes liggen verstopt achter enkele kapitale villa's)

'Ze denken dat Eupen in Siberië ligt', zei de burgemeester van Eupen pas geleden in een interview. Eupen is geen Siberië. Maar wel bijna. Eupen is een vergeten hoekje België, verborgen in het bos. Ooit was het Duits, vandaar dat het grootste deel van de 18.000 inwoners Duits spreekt. Veel trekpleisters heeft het dorp niet. Er staan een paar oude huizen aan het plein, er is een kerk. Daar hield het tot voor kort wel mee op. Maar sinds een paar wonderbaarlijke promoties en de komst van een nog wonderbaarlijkere Italiaanse investeerder heeft Eupen een nieuwe attractie: voetbalclub AS Eupen – de Calimero van de Belgische hoogste klasse.

Beetje dubbel
Na speelronde 1 staat AS Eupen op de plek die alle voetbalkenners van België de club toedichten: de laatste. Vorige week verloor Eupen van landskampioen Anderlecht. Het werd 4-1 in Brussel. Vandaag speelt de zwartwitte ploeg (bijnaam: de Panda's) de historische eerste thuiswedstrijd in de Eerste Klasse. Tegenstander: KVC Westerlo, de nummer 12 van vorig jaar.

Een paar uur voor de wedstrijd. Het cd'tje dat door de speakers schalt, blijft om de haverklap hangen. Op het veld staat één speler: Marc Hendrikx. De kale Belg is inmiddels 36. Hij is de enige Eupen-speler van naam – in een ver verleden speelde hij enkele interlands. Hij kijkt om zich heen, schudt zijn hoofd. 'Ik had niet gedacht dat ik ooit nog in de Eerste Klasse zou spelen toen ik een paar jaar geleden voor Eupen tekende. Ik dacht: ik doe nog een paar jaar mee in de Tweede Klasse en dat is het. Maar hier staan we dan. Eigenlijk is het een beetje dubbel. Sportief gezien moet hier niet veel anders; we hebben een paar talentvolle jonge spelers. Maar alles eromheen... De club, de infrastructuur... Tja, da's een ander verhaal.'

(Bij Eupen staat altijd een engelse radiozender op, dat vind ik ook gek. Marc Hendriks tekende in 2009 voor Eupen)

Om Hendrikx heen wordt vooral veel gerend. De perschef rent ('Zenuwen? Noem het maar gewoon stress!'), de geluidsman rent ('Dat ding doet 't weer niet!') en de oude man die verantwoordelijk is voor het ontdoppen van de colaflesjes in de perszaal rent. Hij valt ook nogal hard, trouwens. Een gat in zijn broek, op zijn arm een bult zo groot als een meloen. Tijd om naar de dokter te gaan heeft hij niet. Wel om een nieuwe broek aan te trekken, midden in de perszaal. Mooie blauwgele slip wel.

Eigenlijk heeft de stress al maanden geleden toegeslagen in Eupen. Na het promotiefeest (spelers op een platte kar door het dorp) klopte de Belgische bond aan met een lijstje vol eisen. Het stadion moest worden uitgebreid, er moesten lichtmasten worden gebouwd, er moest een nieuwe grasmat worden gelegd. Ondertussen is het seizoen begonnen, en ligt er alleen nieuw gras. De stadionuitbreiding (van 3.800 naar 8.500) is uitgesteld vanwege de bezwaren van vier omwonenden. Pas aan het eind van deze maand wordt begonnen met de bouw. Eén van de stewards, zonder een spoor van ironie: 'We moeten wel bouwen. We hebben grotere tribunes nodig als we Europa in gaan.'

(Er mogen momenteel 4500 mensen in het stadion, lichtmasten waren er al er moest alleen wat lux bij. Daarom hebben ze er twee extra geplaatst. De nieuwe grasmat was niet nodig. Er was alleen veldverwarming nodig)

Daar is-ie ineens: Antonio Imborgia, de Italiaanse eigenaar van de club. Borsthaar krult uit zijn polo. Hij staat met zijn suède schoentjes op de middenstip, de handen op de rug. Naast hem een klein mannetje in blauw pak in de rol van consigliere. Als antwoord op de vraag hoe hij in godsnaam in Eupen is beland, slaat Imborgia theatraal met zijn vuist op zijn borstkas. 'Ik heb mijn hart laten spreken. Ik zag deze club, de mensen, de mogelijkheden – en toen heb ik een groot deel van de aandelen gekocht. Via mijn relaties in Italië hebben we een paar spelers kunnen halen. We bouwen deze club op, stap voor stap. Vorig jaar hadden we 150 seizoenskaarthouders, nu het tienvoudige. Degraderen? Nee, hoor. Wij blijven erin.'

Anderhalf uur voor de wedstrijd gaan de poorten van het stadion open. Vanuit het dorp loopt de supportersschare in optocht het stadion in. De lokale pubers vormen de harde kern, de rest van het publiek verwacht je eerder bij een caravanshow dan bij een voetbalwedstrijd. Gefouilleerd wordt er niet of nauwelijks – de stewards kennen iedereen persoonlijk.

Het stadion is stijf uitverkocht; geen dorpsbewoner wil een nieuw wonder missen. De fans stellen zich op langs de hekken, eten friet met Bratwurst en lachen om de ietwat sneue pandamascotte die met hangende pootjes heen en weer drentelt. De vijftig pubers achter het doel zingen publiekslieveling Freddy Mombongo (een Congolees van twee vierkante meter) toe. In de diepte achter de tribune strekt het woud zich uit.

(dat van die Congolees klopt)

De wedstrijd ontaardt in een potje flipperkasten. De bal stuitert heen en weer tussen de spelers van Eupen en Westerlo. Ergens diep in de tweede helft krijgt Westerlo-spits Costa vrij baan naar het doel van Eupen. Zijn goal is de enige van de wedstrijd. Na het laatste fluitsignaal loopt het stadion langzaam leeg. De fans applaudisseren nog een keer voor hun helden, en wandelen dan de berg af, terug naar huis. De sfeer is nog net zo goed als voor de wedstrijd. Verloren? Wat geeft het. Misschien gebeurt er volgende week wel een wonder. Of de week daarna.


Vaig

#239
Vanavond genoten van een avondje Venlo. VVV speelde fris, en maakte het zichzelf nog onnodig lastig door maar 1x te scoren. Vooral de Portugese huurlingen, waren absolute smaakmakers. Naast me zat een Engelse groundhopper, waar ik ruim 1,5 uur lang met veel interesse naar heb zitten luisteren. De man had meer dan 1.000 grounds bezocht, "the 92" volledig gedaan en fan van Watford.

Kortom een mooi avondje in de Koel gehad.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy