Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: Niels_Zitterd op apr 26, 2011, 10:55:28
Even over de oude Bosuil.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat halverwege de jaren '90 de oude tribunes achter de goal zijn gesloopt. Vervolgens zijn er plannen geweest voor een nieuw stadion dat er nooit is gekomen. Pas toen zouden de twee nieuwe tribunes zijn neergezet. De Bosuil heeft dus een hele tijd uit maar twee tribunes bestaan. Klopt dit ongeveer?

Bedoel je soms dat er een periode is geweest dat er maar twee tribunes in gebruik waren? Dat lijkt me wel aannemelijk.

Joost

Ik ben even in de boekenkast gedoken.

In Vergeten Arena's valt te lezen dat de tribune rechts van de hoofdtribune na de laatste competitiewedstrijd van seizoen 89-90 werd afgebroken vervangen werd door een vissekom.

De tribune achter het andere doel werd in voorjaar 1998 neergehaald maar er waren vele problemen waardoor pas in 2001 een nieuwe tribune werd gebouwd.

HRM1880

Citaat van: Joost op apr 30, 2011, 23:07:06
Ik ben even in de boekenkast gedoken.

In Vergeten Arena's valt te lezen dat de tribune rechts van de hoofdtribune na de laatste competitiewedstrijd van seizoen 89-90 werd afgebroken vervangen werd door een vissekom.

De tribune achter het andere doel werd in voorjaar 1998 neergehaald maar er waren vele problemen waardoor pas in 2001 een nieuwe tribune werd gebouwd.
Leuk weetje trouwens over die nieuwe tribune, daar zit een parking onder, maar die kan niet gebruikt worden omdat die ondertussen helemaal onder water staat.

Niels_Zitterd

Heren, dank voor de extra informatie en weetjes omtrent de Bosuil!

hgrm

Het huidige KSV Roeselare dat in de Belgische tweede klasse speelt, is een fusie tussen tussen Sportkring Roeselare en Club Roeselare. De fusieclub ging echter in het stadion van Sportkring spelen en nam ook diens stamnummer over; het was meer een voortzetting van Sportkring dan een gelijkwaardige fusie. Voor een aantal Club-getrouwen was dat reden om in 2000 Club Roeselare her op te richten. Door drie promoties in vier jaar werd al snel de eerste provinciale klasse bereikt en het lukte na verloop van tijd om ook weer terug te keren naar het Rodenbach-stadion, het stadion van het 'oude' Club Roeselare.

Het seizoen 2010/2011 verliep moeizaam zodat Club op Koninginnedag 2011 nog niet zeker was van behoud. Er waren op de laatste speeldag nog drie punten nodig in de ontmoeting met mede-degradatiekandiaat Bredene. Na een nerveus begin, liet Club zien over een aantal bovengemiddelde aanvallers te beschikken. Door een goal vlak voor rust en twee mooie goals erna, werd het 3-0. In de slotfase deed Bredene nog iets terug, zodat na 90 minuten 3-1 op het scorebord stond. Missie geslaagd.

Het Rodenbachstadion is letterlijk een verborgen juweeltje. De ingang bevindt zich aan het einde van een smal straatje tussen de huizen van de Bruanestraat. De entree is een tot kantine omgebouwde fabriekshal.
Het stadion ligt ingeklemd tussen woonhuizen en de Rodenbach-brouwerij; de hoofdtribune grenst direct aan het fabrieksterrein. Tegenover de hoofdtribune staat een lange overdekte staantribune en achter de goals is terracing te vinden van het type "grond bij elkaar gehouden door betonplaten". Aan de ene kant slechts twee treden, aan de andere kant wat meer.

Genoeg geschreven, tijd voor de foto's:









Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HRM1880

Bredene moet nu een testmatch spelen tegen VV Damme om te zien wie er moet degraderen.
En Harelbeke promoveert terug naar de nationale afdeling uit dezelfde reeks.

HJanneman

Hgrm, bedankt!
Dit is genieten.
Ik kijk vaak niet verder dan mijn neus lang is(en die reikt tot aan 4e klasse nationale), maar zijn er nog meer van dit soort geweldige plekjes in 1e provinciale?
Dit stadion wil ik wel eens bezoeken, mede door de fantastische ligging naast de bierbrouwerij(twee hobby's in één).

HRM1880

Ik vind persoonlijk wel het stadion van Harelbeke "speciaal" voor die reeks, al promoveren ze nu terug.
http://www.sportingwestharelbeke.be/stadion
Ingelmunster is ook wel eens de moeite denk ik, maar mijn internet crasht heel de tijd als ik afbeeldingen zoek op google, dus daar kan ik geen voorbeeld van geven.

Joost

Bizar hoe Ingelmunster het nog heeft weggegeven!

En ook opmerkerlijk dat de laatste speeldag niet alle duels tegelijkertijd werden gespeeld. Ingelmunster verloor om 15u waardoor Harelbeke bij Menen, aftrap 18u wist dat het bij winst kampioen was.

Joost

Apart stadion dat airberlin world. Eigenlijk niet eens heel verkeerd, maar in het uitvak waren er geen worsten verkrijgbaar. Alleen drank a 3,50 de halve liter.

Fortuna v Alemannia ging nog alleen om de lokale eer en was een aardig leuke pot. Aken startte verrassend met 3 aanvallers en had het initiatief maar na een dik kwartier leek het een kansloze zaak te worden. Eerste liet Stehle zomaar Rossler uit zijn rug lopen en keeper Hohs trok aan de noodrem. Rood en 1-0 vanaf elf meter. Enkele minuten later vrijwel exact dezelfde situatie maar reservedoelman Krumpen had geluk dat scheidsrechter Sippel mededogen had. Hij vond dat de twee verdedigers nog een echte doelkans konden verhinderen en trok slechts geel. Gelukkig maar anders had na 17 minuten een speler in het doel gemoeten. Wel 2-0.

Aken hield echter het initiatief zonder tot echt goede kansen te komen, Dusseldorf had wel een paar goede mogelijkheden. In de extra tijd van de eerste helft plots de 2-1! In de tweede helft beide teams lekker op de aanval en hij kon aan beide zijden vallen. Uiteindelijk besliste Beister na 70 minuten het duel met een prachtige goal van 25 meter. Aken knock-out en Dusseldorf de zege.

Sfeer zat er heerlijk in in het uitvak ook na de 2-0 achterstand. De thuisfans konden wij eigenlijk niet horen. Dat zij muisstil waren lijkt me niet logisch dus ik ga er vanuit dat de stevige wind hun geluid deed verdwijnen.

Na afloop snel naar huis gereden en de laatste 9 seconden van Heerlen Sport v Walram gezien. Door de 2-0 zege en het gelijke spel van Nyswiller zijn de wit-blauwen zeker van nog een jaar 4e klasse!

Peenvogel



Hoe het was? Iets te modern naar mijn zin maar wat geeft dat. Wie zonder op mijn site weet te spieken als eerste zegt waar dit is wint een t-shirt met ojoks bekerwinnaar 2011 ;)

Joost

auto neemt de rotonde linksom dus engeland. Nieuwe ground buiten stad. Dan denk ik aan colchester. Hugo en ik zijn er ook nog langsgereden twee weken geleden en het komt wel bekend voor.

Hugo

Citaat van: Joost op mei 08, 2011, 21:56:51
auto neemt de rotonde linksom dus engeland. Nieuwe ground buiten stad. Dan denk ik aan colchester. Hugo en ik zijn er ook nog langsgereden twee weken geleden en het komt wel bekend voor.

Zou zomaar Shrewsbury kunnen zijn.

headout

Citaat van: Joost op mei 08, 2011, 17:17:46
Sfeer zat er heerlijk in in het uitvak ook na de 2-0 achterstand. De thuisfans konden wij eigenlijk niet horen. Dat zij muisstil waren lijkt me niet logisch dus ik ga er vanuit dat de stevige wind hun geluid deed verdwijnen.
Ik kon ze ook niet horen, en zat wat verder van het uitval af. Wat dat betreft viel het me erg tegen qua sfeer.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Joost

Citaat van: Hugo op mei 08, 2011, 22:12:29
Zou zomaar Shrewsbury kunnen zijn.
Hadden die niet open hoeken? Daarnaast gaat Peenvogel volgens mij graag dagtrips en dan is Shrewsbury wat ver.