Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

rogo_breda en 3 gasten bekijken dit topic.

3434

#825
Charleroi-Lommel: Ongeveer 3700 toeschouwers waarvan een 100tal bezoekers. De wedstrijd zelf was het aanzien amper waard (1-0). De spionkop van Charleroi was goed gevuld.

Hamme-Patro: Dit duel om de degradatiezone te vermijden trok zo'n 250 toeschouwers waarvan een 80tal uit Eisden.  Het werd zelfs een slechtere wedstrijd dan die ik de dag ervoor gezien had, nooit gedacht dat dit mogelijk was. Volgend jaar terug veel Limburgse derby's.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op nov 08, 2011, 13:36:59
Charleroi-Lommel: Ongeveer 3700 toeschouwers waarvan een 100tal bezoekers. De wedstrijd zelf was het aanzien amper waard (1-0). De spionkop van Charleroi was goed gevuld.

Hamme-Patro: Dit duel om de degradatiezone te vermijden trok zo'n 250 toeschouwers waarvan een 80tal uit Eisden.  Het werd zelfs een slechtere wedstrijd dan die ik de dag ervoor gezien had, nooit gedacht dat dit mogelijk was. Volgend jaar terug veel Limburgse derby's.

Zo slecht staan jullie er toch niet voor?

Mar

Citaat van: Joost op nov 08, 2011, 14:18:14
Zo slecht staan jullie er toch niet voor?

3 punten van de laatste plaats noem ik toch niet goed..

3434

Citaat van: Mar op nov 08, 2011, 14:34:30
3 punten van de laatste plaats noem ik toch niet goed..

1 punt boven deelname eindronde
2 punten boven degradatie

Het is een wonder dat we nu met 1/15 (of 14/42 in totaal) nog 3 ploegen onder ons houden. Als zij eenmaal punten beginnen pakken is het finito. Zaterdag  richting Turnhout en dan Hoogstraten thuis, het worden harde weken.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Zondagochtend 3 minuten voor 12.
SVC 2000 4 - Sint Odilienberg 2 (uitslag 3-1)


MartijNFR

Aparte reactie gezien van Denny van Loen na het krijgen van zijn rode kaart. Nunspeet supporters klappen en juichen voor de rode kaart, waarna hij zijn middelvinger opsteek. Het gevolg hiervan was dat ze nog harder gingen klappen en juiche, waarop Denny besloot zich om te draaien en zijn broek van z'n kont te trekken.
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

Joost

Kozakken Boy v Hoek was 1 helft aardig. Eerste helft waren de teams gelijkwaardig, in de 38e minuut komt Kozakken Boys op 1-0 en na 15 seconde in de 2e helft was het 2-0. Wedstrijd gespeeld.

St Lenaarts v Everbeur Sport was een stuk leuker. Everbeur kwam op voorsprong maar moest na 22 minuten met 10 man verder, rode kaart voor de keeper en penalty. Eerste gemist, mocht worden overgenomen en 1-1. Tien minuten lang speelde Sint Lenaarts de Brabanders weg, daarna werd het evenwicht in het spel hersteld. Met tien bleef Everbeur makkelijk overeind maar gebrek een kwaliteit in de spits werd ze fataal doordat St Lenaarts uit een tegenstoot wel scoorde. Ik denk dat beide teams het heel lastig gaan krijgen dit jaar.

Nico1880

Vandaag Maidenhead United - Aldershot op het programma.

Het is uiteindelijk een p-p'tje geworden.


3434

Citaat van: Joost op nov 08, 2011, 14:18:14
Zo slecht staan jullie er toch niet voor?

U zei?
Het einde is stilaan in zicht. Al zeker als je weet dat onze voorzitter/ons bestuur aan wintertransfers een broertje dood heeft. Inmiddels staan we op een eindrondeplek aan de verkeerde kant. Enige positief punt was dat ondanks de 1/15 (nu 1/18) en het geweldige uitparcours 4/21 er toch een kleine 100 Patrofans afzakten richting Turnhout.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Niels_Zitterd

Wat een bizarre middag in Keulen. Om 15.00 werd omgeroepen dat er geen scheidsrechter was en het duel niet zou doorgaan. Het nieuws dat de arbiter, die het duel eigenlijk zou fuiten, een zelfmoordpoging had gedaan druppelde toen binnen. Velen dachten dat het in het stadion was gebeurd. Later bleek dit in het hotel te zijn geweest.

Daarna een verkeersinfarct omdat 50.000 man onderweg van en naar het stadion waren. Niemand wist meer wat de bedoeling was.

TeeZee

Ik was gisteravond met hgrm en FWM aanwezig bij Heracles v Twente.

Om op de tribune te komen moest ik eerst langs een podium lopen waar ze snoeiharde stamphouse aan het draaien waren, ervoor stonden verspookte kale kereltjes te hakken. De beat dreunde mijn organen door elkaar.

Eenmaal binnen bleek waarom Heracles nu al weer naar een nieuw stadion wilde, want er was een enorme opstopping in de hoeken richting de tribunes, waar je helemaal voor langs moest lopen als je aan de andere kant zat.

Heracles is de meest commerciele club waar ik ooit geweest ben. De hand van überliberaal en zakenman Jan Smit is hier meer dan zichtbaar. Je hoort bij Heracles nauwelijks muziek voorafgaand aan de wedstrijd en al helemaal niet tijdens de rust, je moet dan naar reclames luisteren. Zelfs tijdens de wedstrijd hoor je af en toe een verkapt soort reclame in de vorm van een flesje bier dat geopend en geschonken wordt.

De wedstrijd was matig, maar wel vermakelijk. Heracles heeft een leuk team en Willy Overtoom is terecht een cultheld. Hij doet me enorm denken aan Henny Meijer. Ik zat dicht bij het Twentevak, maar ook om mij heen zaten Twentesupporters. Ik sprak een vrouw die er was met haar dochter. Haar dochter een echte Heraclied, zijzelf voor Twente. Leuk.

De sfeer was vreselijk. Het is mij nu wel duidelijk dat zowel Twente als Heracles een verschrikkelijke aanhang heeft. Het begon al met het moeten aanhoren van het liedjes "tralalalala Twente Olé", begeleid op (ik excuseer me niet voor het taalgebruik) van die KUTTROMMELS. Ik herhaal: KUTTROMMELS. Ik wil dood als ik zie dat supportersclubjes de hele tijd die ingestudeerde liedjes opvoeren, waarvan velen gejat uit Engeland. Het grote probleem is dat spreekkoren en aanmoedigingen te maken moeten hebben met het wedstrijdverloop. Als er geen fuck gebeurt op het veld, dan slaat een hoempapaliedje helemaal nergens op. Gelukkig zat ik dan op een tribune waar ze gewoon aan het schelden waren, dán ben je pas een echte fan. Overigens heb ik er ook om moeten lachen, want je zag aan de spelers op het veld dat het ze niets deed, al dat lawaai. Dus twaalfde man? No way.

De 1-1 in de laatste seconden bewees dan weer dat het anders kan. Heel Heracles ging volledig uit de pan. Een oervreugde  golfde door het kleine stadionnetje. Dát was tenminste oprecht en spontaan. Zo moet het zijn. Over de beenruimte had ik ook niets te klagen.

Al met al een leuk avondje gehad!

Hans

Gisteren een dubbel beleefd met Goeverneur.

In de middag bij Fortuna Koln-SV Elversberg geweest. Dat idee hadden nog 625 andere personen. Bar slechte wedstrijd, vooral de nummer 28 van FK, ene Maurice Kuhn, is een waardeloze speler. Wat zijn rol in het veld was, is mij nog steeds niet bekend, want ik kan mij niet voorstellen dat een trainer jou de opdracht om de opbouw van jouw team continu te verstoren.
Gelukkig werd vriend Kuhn na zo'n 65 minuten gewisseld. Dat was 65 minuten te laat, maar beter laat dan nooit.

Het stadion van FK is klein maar gemoedelijk. Helaas mochten wij alleen van de Haupttribune gebruik maken en was de staantribune aan de lange zij alleen toegangelijk voor een aantal VIPS. Het publiek bij FK was zeer divers; ik had zelf het gevoel dat een aantal mensen een vrije middag had genomen van Occupy Cologne en hun tentenkamp was ontvlucht. Tevens dacht ik dat clown Bassie richting Koln was gereden. Dit keer zonder pak en schmink maar met een spaarpot van FK. 
Had hij weer een naheffingsaanslag van de Belastingdienst ontvangen?  Nee, deze man was niet Bassie aus Holland, maar bleek de 1. Vorsitzender van FK te zijn, herr Klaus Ulonska. Leuk dat die man met een spaarpot langs het publiek loopt of zij nog wat geld willen doneren. Hopelijk wordt dit geld besteed om het contract van Maurice Kuhn per direct te ontbinden !

Zeer sympathiek vond ik het gebaar dat het programmaboekje tijdens de wedstrijd werd uitgedeeld. En ook nog een compliment over de sanitaire voorzieningen. Dit was prima te noemen.

Na FK richting Almelo om de derby van het Oosten bij te wonen.

Was de eerste wedstrijd niet best, de tweede van de dag was eveneens niet om naar huis te schrijven. Ik ben het met TeeZee eens dat het begrijpelijk is dat Heracles snel naar een nieuw stadion wilt en moet. 3 minuten voor aanvang loopt de Businessclub leeg en is het een drukte van belang. Iedereen loopt maar voor, langs en tegen elkaar. Hopelijk wordt het in het nieuwe stadion allemaal iets ruimer van opzet.

TeeZee slaat ook met betrekking tot de sfeer de spijker op zijn kop. Gelukkig was er meer sfeer dan bij FK (daar was het doodstil), maar beide supportersgroepen blinken niet uit in originele liedjes. Wat een verschrikking was dat. Dieptepunt vind ik dat een ieder die gaat staan bij het heffen van "Ga staan wanneer je voor..... bent" dit ook doet. Maar dit zal wel aan mij liggen.

Leuk om te zien, was de ontlading na de 1-1 van Duarte. Een ieder, die Heracles een warm hart toedraagt, ging "wreed uit zijn dak" ! Na afloop gingen wij snel naar huis, maar ik vermoed dat het nog lang onrustig was in Almelo. In de laatste seconden een punt van je "grote" broer pakken, is natuurlijk ook geweldig.

Het was een mooie dag voor Goeverneur en mij. 2 nieuwe stadions bezocht en lekker veel kilometers gevreten !

Voetbalhopper

Gister naar Manchester City-Newcastle geweest. Leuke pot voetbal gezien. De sterren van City deden precies waar we vooraf op hoopte.

De sfeer op de tribune vond ik wel dramatische. Vooral het verplicht zitten stond mij niet echt aan.

Het nacht leven van Manchester is absoluut een aanrader !


Foto`s van het tripje staan online

Cyclebob

Zaterdadagavondwedstrijd Hasselt-RC Mechelen laten schieten. Komt hopelijk betere gelegenheid voor visit komende jaren.
Vanmiddag bij Xerxes DZB-SVV, 0-1 voor rust na strakke mooie aanval met kans op meer. Na rust net als keeper Xerxes geen doelunten meer gezien, gehoord dat er aan de overkant nog 4 doelpunten vielen. Voor mij pot met dichtste mist ooit. Paar kilometer verderop werd Excelsior-AZ terecht gestaakt.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Bier und Bratwurst

Citaat van: yesyes op nov 20, 2011, 18:54:25
Gister naar Manchester City-Newcastle geweest. Leuke pot voetbal gezien. De sterren van City deden precies waar we vooraf op hoopte.

De sfeer op de tribune vond ik wel dramatische. Vooral het verplicht zitten stond mij niet echt aan.

Het nacht leven van Manchester is absoluut een aanrader !


Foto`s van het tripje staan online

Die keer dat ik daar was hing er juist een goede sfeer en mochten we ook staan!
Het stadion vond ik ook erg mooi.
Het ene stadion is het andere niet!