Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koning Kriel

Gisteren een wedstrijd gezien waarin Dortmund voor 85 minuten de wedstrijd volledig in handen leek te hebben en toch weet te verliezen. De eerste helft heb ik mijn ogen uitgekeken, Dortmund speelde oogstrelend voetbal en verdiende met meer dan 2-0 voor te staan. Marseille besloot in de vierde minuut van de blessuretijd ook eens een bal goed te raken en meteen was het 2-1. In de tweede helft, die ook Dortmund ook domineerde, besloten ze nog 2 ballen goed te raken waardoor ze met 3-2 wonnen. Nog nooit heb ik iemand zo goed zien voetballen en niet zien winnen.

Sebastiaan_W

Citaat van: Koning Kriel op dec 07, 2011, 09:41:54
Gisteren een wedstrijd gezien waarin Dortmund voor 85 minuten de wedstrijd volledig in handen leek te hebben en toch weet te verliezen. De eerste helft heb ik mijn ogen uitgekeken, Dortmund speelde oogstrelend voetbal en verdiende met meer dan 2-0 voor te staan. Marseille besloot in de vierde minuut van de blessuretijd ook eens een bal goed te raken en meteen was het 2-1. In de tweede helft, die ook Dortmund ook domineerde, besloten ze nog 2 ballen goed te raken waardoor ze met 3-2 wonnen. Nog nooit heb ik iemand zo goed zien voetballen en niet zien winnen.

Heb je Willem II - Telstar gemist? :-)

Koning Kriel

Citaat van: witte leeuw op dec 07, 2011, 15:09:36
Heb je Willem II - Telstar gemist? :-)

Toen was ik inderdaad op vakantie :-)

Joost

Ik heb vanavond een revisit gedaan aan de Winevenstraat. Excelsior Veldwezelt nam het in de derby op tegen Tongeren. Wat is er toch met Tongeren aan de hand, jarenlang subtop in Derde Klasse en nu vechtend tegen degradatie in 4e? Ik zie eigenlijk nu pas dat Veldwezelt veel punten liet liggen tegen de kleintjes en Tongeren recent twee uitwedstrijden won. Maar daar was op het veld nauwelijks iets van te zien. Veldwezelt was beter, heel veel beter dan Tongeren. Zowel individueel als als team. Voor de openingsgoal was nog een penalty nodig na 20 minuten na enkele dotten van kansen. Enkele minuten later was het 2-0 en Veldwezelt schakelde in de 5 minuten voor de pauze nog een paar versnellingen hoger om 3-0 te maken. De Tongerse coach greep nog voor de pauze in en versterkte de verdediging met 2 man.

Na de pauze versnelde Veldwezelt af en toe nog wat om het niet te koud te krijgen maar gescoord werd er niet meer. Het gesprek tussen de scheidsrechters naast mij die de wedstrijd bezochten was een stuk amusanter. De een floot in Derde Klasse en let op Patro fans, tegen Bocholt is hij jullie man! De ander was een stuk jonger nog en floot in 3e Provinciaal.


Cyclebob

Gisteren schitterende revisit aan het Dudenpark vanuit vol uitvak RC Mechelen. Minuut applaus voor Jef Drapeau, de van de week overleden vaandeldrager van Union, heerlijke hamburgers, spannend wedstrijdverloop, 1-2.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Hoeveel volk was er ongeveer?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nico1880

Gloria UC - Viola gisteren. Gratis inkom. Geen ticket :(.

wekke

Citaat van: Nico1880 op dec 12, 2011, 20:02:34
Gloria UC - Viola gisteren. Gratis inkom. Geen ticket :(.

Valt het niveau van hun eerste ploeg wat mee? Ben er enkele weken geleden een jeugdwedstrijd gaan bekijken.

Cyclebob

Citaat van: hgrm op dec 12, 2011, 17:34:13
Hoeveel volk was er ongeveer?
Ik schat in 1000 man, bijna de helft uit Mechelen. Het blijft mooi om naar de met zelfs bomen overwoekerde staantribunes achter de doelen te kijken.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Nico1880

Citaat van: wekke op dec 12, 2011, 20:08:24
Valt het niveau van hun eerste ploeg wat mee? Ben er enkele weken geleden een jeugdwedstrijd gaan bekijken.
Kan dat moeilijk inschatten wegens gebrek aan ervaring op dat niveau. Ik heb wel een paar spelers gezien met een bierbuik. Misschien dat dat uw vraag beantwoordt?

Joost

Citaat van: wekke op dec 12, 2011, 20:08:24
Valt het niveau van hun eerste ploeg wat mee? Ben er enkele weken geleden een jeugdwedstrijd gaan bekijken.

Dat is Vierde Klasse in Zuid I. Verwacht daar niet zoveel van, ik schat 3e of 4e Provinciaal.

wekke

Citaat van: Joost op dec 12, 2011, 20:39:14
Dat is Vierde Klasse in Zuid I. Verwacht daar niet zoveel van, ik schat 3e of 4e Provinciaal.

Aha, nu kan ik het ietwat inschatten. Niet veel soeps dus :-)

hgrm

Vierde klasse = niveau 8 (ere-eerste-top-hoofd-1e-2e-3e-4e), dus dan lijkt een vergelijking met 3e of 4e provinciale me allezins redelijk.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Cyclebob

Zeker nu de topklasses er tussen zijn gekomen is de vergelijking makkelijker te maken. t/m hoofdklasse is nationaal, daaronder provinciaal. Nu is alleen de bijzonderheid dat sommige districten 6 niveaus kennen, andere nog maar 4.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Volgens mij gelden de klassen onder 4e klasse officieel als recreanten en vanaf 4e klasse als prestatiesport. Daarnaast heb je nog een enorme piramide van reserveteams met als hoogste afdeling de reserve-hoofdklasse.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen