Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

rogo_breda en 5 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 12, 2012, 20:25:13
@hgrm, ben je nog naar de derby van Düren geweest, ben benieuwd hoe het was, leeft dat een beetje op zo'n laag niveau?

Ja, daar ben ik geweest.

Voor een wedstrijd op niveau 8 was er nog best wel wat publiek, naar schatting rond 200 bezoekers. Echt sfeer werd er niet gemaakt, wat dat betreft typisch lagere amateurniveau: een hoop mensen die met elkaar stonden te ouwehoeren en ondertussen naar het voetbal keken. Het derbykarakter speelt ook minder omdat alle teams uit de Bezirksklasse uit de omgeving van Düren komen. Wat de wedstrijd bijzonder maakte, is dat het twee traditionsvereine waren die elkaar troffen.

Het voetbal was niet om over naar huis te schrijven; vergelijkbaar met niveau 8 in Nederland (4e klasse) of België (4e provinciale) of nog slechter. Veel strijd, weinig overleg en al helemaal weinig techniek. De wedstrijd lag ook vaak stil door een groot aantal van die overtredingen die meer uit onbeholpenheid dan uit gemeenheid begaan worden.

Het stadion van GFC Düren, de Westkampfbahn, maakte al het bovenstaande goed. De tribune stamt uit (voor zover ik na heb kunnen gaan) 1914 en is onlangs gerestaureert. Verder twee behoorlijke staantribunes naast de tribune, van het type betonnen 'stoepranden' met gras en nog wat lagere terracing rondom. Qua opzet is er de laatste 90 jaar waarschijnlijk niks veranderd.

Ook tegenstander Schwarz-Weiss Düren heeft een meer dan aanzienlijk stadion. Ook het Jugendstadion heeft een hoofdtribune uit lang vervlogen tijden (jaren 20) die evenals op de Westkampfbahn van hout is. Terracing ontbreekt vrijwel volledig, maar daarvoor in de plaats kent het stadion een nog intacte wielerbaan. Bovenlangs loopt een pad, zodat je in de Kurven het speelveld vanaf een paar meter hoogte kunt bekijken. Een thuiswedstrijd van SW Düren staat dus ook nog op het verlanglijstje (misschien tweede Paasdag; het is moeilijk kiezen tussen SW Düren en Rheydter SV, een andere gevallen grootheid...)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sander11

Afgelopen weekend naar Liverpool geweest na de clash Everton - Tottenham! Wat een geweldige ground is dat van Everton zeg!Zeker een bezoekje waard! En heel makkelijk aan kaarten te komen!
HEYA DEN BOSCH!

FCT1980

Apart is dat eigenlijk. In Engeland zijn kaarten helemaal geen probleem. Heb zelf nu ook alles weer binnen voor een trip.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

HRM1880

Citaat van: FCT1980 op mrt 14, 2012, 18:13:22
Apart is dat eigenlijk. In Engeland zijn kaarten helemaal geen probleem. Heb zelf nu ook alles weer binnen voor een trip.
Hangt er ook vanaf welke wedstrijd. Ben al een maand bezig met kaarten voor Southampton-Portsmouth.

Nort

Citaat van: HRM1880 op mrt 14, 2012, 18:31:56
Hangt er ook vanaf welke wedstrijd. Ben al een maand bezig met kaarten voor Southampton-Portsmouth.

Dat is dan ook weer een zeer beladen derby om verschillende redenen:
- Het kan de laatste derby in een aantal jaar zijn, omdat Southampton wss promoveert.
- Portsmouth ligt op de rand van een faillissement en het kan dus de laatste derby ooit zijn.
- Derby is normaal al beladen en weken van te voren uitverkocht.

Bier und Bratwurst

Citaat van: FCT1980 op mrt 14, 2012, 18:13:22
Apart is dat eigenlijk. In Engeland zijn kaarten helemaal geen probleem. Heb zelf nu ook alles weer binnen voor een trip.

Waar ga je heen?
Het ene stadion is het andere niet!

FCT1980

We gaan naar Southend, Villa en Wolves.
Was de bedoeling om een weekend eerder te gaan maar dan spelen we zelf tegen ajaks. Geen optie dus. Jij gaat dat weekend nog wel naar Barnet?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Citaat van: FCT1980 op mrt 16, 2012, 18:42:45
We gaan naar Southend, Villa en Wolves.
Was de bedoeling om een weekend eerder te gaan maar dan spelen we zelf tegen ajaks. Geen optie dus. Jij gaat dat weekend nog wel naar Barnet?

Gaaf programma. Ja ik ga wel naar Barnet.Heb het kaartje al.Ben wel op tijd terug voor FCT-Ajaks.
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Is het zo moeilijk om gewoon Ajax te schrijven? Het is ook niet mijn club maar ik vind naamsverbastering zo kinderachtig.

Enfin, vanavond met AH eventjes naar Wegberg-Beeck geweest. Ik dacht in de kantine nog even de slotfase van Alemannia te kunnen zien maar we stonden in Roermond muurvast door dit:

Het verkeer in en rond Roermond heeft vrijdagavond veel last gehad van een verkeersongeluk op de Godsweerderssingel.

CiteerBij de aanrijding tussen twee auto's vielen vijf gewonden.  Rond kwart voor zeven werd daar een auto van achteren aangereden. Door de klap slipte het voertuig, en belandde het met de achterkant tegen een lantaarnpaal. De inzittenden werden door de brandweer bevrijd.

Door het ongeluk ontstond er een grote verkeerschaos in Roermond. Ook het busstation van Veolia was door de aanrijding onbereikbaar.

We waren net 5 minuten voor aftrap aanwezig.

Tegenstander was middenmotor Sportfreunde Troisdorf en ook nu weer volle bak (149 toeschouwers). FCWB is sinds vorige week koploper en controleerde de pot eenvoudig. Snelle 1-0 en 2-0 door een mooie goal van Sahin Dagistan. Na de pauze komt Troisdorf nog wel terug tot 2-1 maar scoort Dagistan in de 79e minuut de 3-1.

Einde verhaal dacht iedereen behalve de Troisdorf dat plotseling enorme gaten vind in de Wegbergse verdediging. In de laatste 6 minuten wordt het nog 3-4.

Leuke pot met een vreselijke scheidsrechter die wel 8 kaarten trok waarvan 7 voor onnozele zaken als tijdrekken en commentaar.


Bier und Bratwurst

Citaat van: Breda op mrt 16, 2012, 23:40:12
Kan me herinneren dat het zelfs afgesproken was drie jaar terug n.a.v. verbastering naam Heerenveen. Helemaal mee eens, bijzonder kinderachtig.

Ajax
Het ene stadion is het andere niet!

Nort

Gister toch maar naar een wedstrijd geweest aangezien ik vandaag niet kon, omdat ik vanavond andere verplichtingen heb.
Ik was nog nooit bij AGOVV geweest en toen ik zag dat ze een thuis wedstrijd speelde besloot ik om ze een keer te bezoeken.
3 kwartier voor de wedstrijd kwam ik bij het stadion aan en kocht ik bij de kassa's een kaartje.

Eenmaal het stadion inlopend zag ik een geweldig oude tribune van AGOVV, helaas waren de wss houte bankjes van vroeger vervanger door saaie kille witte/blauwe plastic stoeltjes. Wat was dit een geweldige tribune zeg. Ik probeerde nog op een steward te komen, hiervoor diende ik echter een hekje over te klimmen. Jammer genoeg was er een steward die zo vroeg al aan het opletten was en vroeg mij naar mijn  plannen. Na wat uitleg en smeekbeden mocht ik nog steeds niet op. Toen zat er niks anders op dan in het clubhuis wat te eten, de bestelde kroket bleek van binnen nog bevroren te zijn, iets wat er in menig amateur kantine vaker voorkomt.

Zelf zat ik op de tribune achter de goal bij de fanatieke, nou ja de vlaggenswaaiers waren niet ouder dan 10 jaar en de harde kern bestond uit ong 30 jongeren van een bedenkelijk niveau. De wedstrijd zelf was wel leuk om te zien en eindigden in 2-4, ik denk niet dat ik snel ooit terug keer naar AGOVV, maar die tribune was wel allerraardigst.

Joost

SHH v Swalmen werd 1-1. Leuke pot met een terechte uitslag.

Arjen

Gisteren naar Arminia Bielefeld-Preussen Münster geweest. Met 21.000 toeschouwers een seizoensrecord in de 3. liga. Een laat doelpunt voor de bezoekers voorkwam dat Arminia sinds lange tijd weer eens van het gehate Münster won.

3434

Union SG - Patro Eisden (0-2) . Eerst en vooral moet ik mezelf ongelijk geven. Er waren 2 grote bussen + auto's uit Eisden aanwezig, ik schat een 100tal personen. Union stelde me een beetje teleur qua opkomst maar nog steeds zo'n 500 man gok ik.

Meer dan verdiend gewonnen. Union had maar 1 kans en wij hebben minstens 3x  95%goals gemist. Nog een 5tal punten en we zijn gered.

Extra: Union is trouwens het duurste uitvak uit de reeks (€12), doorgaans is het €10.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op mrt 18, 2012, 21:59:00
Union SG - Patro Eisden (0-2) . Eerst en vooral moet ik mezelf ongelijk geven. Er waren 2 grote bussen + auto's uit Eisden aanwezig, ik schat een 100tal personen. Union stelde me een beetje teleur qua opkomst maar nog steeds zo'n 500 man gok ik.

Meer dan verdiend gewonnen. Union had maar 1 kans en wij hebben minstens 3x  95%goals gemist. Nog een 5tal punten en we zijn gered.

Extra: Union is trouwens het duurste uitvak uit de reeks (€12), doorgaans is het €10.

Je hebt er steeds meer vertrouwen in?