Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

Kansloos, volkomen kansloos was Alemannia tegen Frankfurt. En daar hoefde Eintracht zich niet eens voor in de spannen.

Eintracht hing in de eerste helft lekker achteruit en liet Aken komen. Het spel was echter zo strijdloos, inspiratieloos en tandeloos dat Frankfurt geen moment in de problemen kwam. Vlak voor de pauze een hoekschop voor Eintracht, Iddrissou springt hoger dan de keeper. 0-1. 2 minuten na de pauze, Iddrissou ontsnapt aan Olajenbesi en schiet 0-2 binnen. Wedstrijd gespeeld.

Aken probeerde nu wel iets feller en kwam zelfs 2 keer dichtbij een goal maar Frankfurt was veel gevaarlijker en maakte 0-3. Na afloop Frankfurter fans op het veld en een ME die er qua organisatie net zo'n potje van maakte als Alemannia.

Nee dit gaat niet meer goed komen. Volgend jaar naar Saarbrucken, Bielefeld, Erfurt en Heidenheim.

Bier und Bratwurst

Gisteren naar FC Twente 2 -FC Groningen 2 geweest in de Beloftencompetitie.
Voor maarliefst 15000 toeschouwers in de Grolsch Veste werd Twente 2 landskampioen !
Zo hebben we in ieder geval nog een kampioenschap gevierd dit jaar!
Het ene stadion is het andere niet!

HRM1880

Citaat van: nort op apr 23, 2012, 11:38:51
Ik dacht dat de stadion bouw van het nieuwe stadion al een tijdje stil ligt i.v.m. de financiering. Het zal mij benieuwen hoe lang Valencia nog in Mestalla speelt.

Zelf ben ik afgelopen vrijdag naar Royal Antwerp - Aalst geweest. Helaas was een combinatie van weg afsluiting, geen navigatie en andere kant van Antwerpen binnenkomen reden voor het missen van de eerste 22minuten van de wedstrijd, bij een 1-1 stand kwamen wij dan ook de tribune op. het was een klein wonder dat we het stadion al gevonden kregen want wij waren letterlijk verdwaald echter door 2 aardige politie agenten kwamen we goed terecht. Een voordeel van te laat komen is dat het 5EUR parkeergeld scheelde, aangezien de mensen al vertrokken waren.

Het stadion is echt een juweeltje en is voor mij het mooiste stadion dat ik tot nu toe heb bezocht (ong. 35 in totaal). Zelf zaten wij op houten bankjes op de tribune tegenover de hoofdtribune. Het dak van de hoofdtribune bestond uit 10kleuren wit,grijs en zwart. De filmploeg op de cable moest er met een hijskraan vanaf gehaald worden na de wedstrijd. De hoge toegangsprijs van 20EUR was dan wel weer jammer maar het is zeker een revisit waard. Uiteindelijk werd het nog 1-2 waardoor wij toch nog een doelpuntje hadden gezien.

Verder zijn ze er bij Antwerp zeer trots op dat ze een samenwerkingsverband met Manchester United hebben aangezien dit op veel plekken terug te zien was in het stadion.
Vooral het bestuur is heel trots op die samenwerking.
Toen ik de naam nort op ons forum zag passeren kwam het mij al bekend voor.

spons

Citaat van: AthleticHolanda op apr 23, 2012, 18:59:06
Lissabon was echt fantastisch. De stad heeft alles wat ik graag zie in een stad en ik had me er nog veel langer kunnen vermaken.

Ook op voetbalgebied gold dat, het heeft moderne stadions, erg oude stadions, een historisch stadion en nog wat er tussenin ligt. Heb me zelden zó vermaakt in een stad.

Dat verbaast me niets, alleen Istanbul staat voor mij hoger op de lijst met favoriete steden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op apr 23, 2012, 23:56:03
Volgend jaar naar Saarbrucken, Bielefeld, Erfurt en Heidenheim.

Vergeet Burghausen niet!!! ;-)

Citaat van: spons op apr 24, 2012, 17:48:53
Dat verbaast me niets, alleen Istanbul staat voor mij hoger op de lijst met favoriete steden

Die staat bij mij ook erg hoog! Hoop dat Athletic volgend seizoen in de groep komt bij een van de Turkse ploegen uit die stad, dan ben ik er zeker bij.

3434

Dit weekend naar West Ham - Hull City gaan kijken in de hoop dat er misschien nog een promotie in zat. Er werd gewonnen maar dat deed Southampton ook. Dit keer minder strenge stewards (of in ieder geval luiere) waardoor ik op een  betere plek ben gaan staan dan degene die mijn kaartje mij oplegde.

Match was OK en de sfeer al beter dan ik gezien heb in Uptown Park maar nog vrij matig. Hull had veel volk bij (1500-2000) voor een match die er niet meer toe doet.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Niels_Zitterd

Afgelopen paar dagen heb ik toch wel een paar leuke wedstrijden gezien.
Het begon op vrijdag met Fortuna Sittard - Go Ahead Eagles, een wedstrijd die Fortuna voor rust al had moeten beslissen. Nu werd het in extremis 1-1 waardoor de Eagles en niet Fortuna naar de play offs gaan.

De kater die het mislopen van de play offs met Fortuna had veroorzaakt was op de zaterdag 5 minuten na de aftrap van KAA Gent - Club Brugge alweer vergeten. Ik durf de stelling wel aan dat dit de leukste wedstrijd was die ik tot nu toe heb gezien in België. Na een waar spektakel stuk was het KAA Gent dat met 2-1 aan het langste eind trok.

Gisteren stond een revisit van het Dessel Sport op de agenda. Het nieuwe Armand Melis Stadion is een modern niet veel zeggend sport terrein geworden. Wat dat betreft had het stadion aan de Lorzestraat veel meer karakter. Dessel Sport kon tijdens de laatste thuiswedstrijd van het seizoen kampioen worden van klasse 3B, dan moest er zelf gewonnen worden en Bocholter VV moest verliezen. Dessel won voor ruim 1.300 toeschouwers met 3-0 van de buren uit Turnhout. Bocholter VV wis zijn match echter ook te winnen waardoor Dessel bij winst in Hasselt komende week pas zeker is van de titel in 3B.


Terranova

Afgelopen zaterdag naar de voor RW Oberhausen treurige ontknoping geweest tussen het thuis spelende Oberhausen en Jahn Regensburg. Ik blijf toch een zwak hebben voor de ploeg uit Oberhausen, welke vorig jaar nog degradeerde uit de 2. Liga. Volgend jaar mogen ze het opnieuw een trapje lager proberen en de vraag is dan ook hoe en of de club dit financieel gaan opvangen.

Sfeer was goed zaterdag, maar na afloop een beetje grimmig. Jammer dat er maar 3500 mensen aanwezig waren om de ploeg te ondersteunen.

hgrm

Dat hebben ze eerder gedaan. In 2005 degradeerden ze uit de 2. Bundesliga, een jaar later ook uit de Regionalliga.
Na een jaartje Oberliga en een jaartje Regionalliga waren ze in 2008 weer terug in de 2. Bundesliga..
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Skipperdinho

Dat gebeurd wel vaker in Duitsland. Ik kan me nog herinneren dat sankt pauli ook 2 jaar achter elkaar degradeerde een paar jaar geleden. In Frankrijk gebeurd het vaker andersom: Arles Avignon,Evian TG die zijn ook een paar keer achter elkaar gepromoveerd en in Ligue 1 terecht gekomen. En gister Bastia 2x achter elkaar.

voetbalfan

Heist is ook 2x achter elkaar gepromoveerd :)

Niels_Zitterd

#1062
Gisteren een ware beker thriller gezien in Uerdingen.
In een sfeervol Grotenburg stadion speelde KFC Uerdingen tegen Rot Weiss Essen in de halve finale van de Niederrhein Pokal.  Volgens officiele opgave waren er 6.201 toeschouwers, terwijl wij toch het idee hadden dat er veel meer waren. Uit Essen waren ongeveer 3.000 toeschouwers meegereisd en ook op de thuisvakken was het goed vol. De wedstrijd begon zelfs tien minuten later omdat er nog veel toeschouwers voor de kassa stonden. De gehele wedstrijd was er veel sfeer en in het uitvak werden in de tweede helft flink wat fakkels afgestoken.

De wedstrijd zelf was erg leuk. Na 25 minuten stond het 0-2 voor de bezoekers, in het restant van de wedstrijd knokte Uerdingen zich terug naar een 2-2 stand. 30 minuten verlenging leverden geen doelpunten meer op en penalty's moesten de beslissing gaan leveren. Voor Uerdingen werd dit een deceptie, de Keeper van Essen pakte 3 strafschoppen op rij en Uerdingen bleef gedesillusioneerd achter.

Het Grotenburg stadion is echter een enorme aanrader, wat een fantastisch stadion!

Freekos79

Ben ook geweest gisteren, schitterende pot met lekkere sfeer. Een echtes Pokalspiel! Grotenburg was geweldig; lekkere ouwe bak met veel staanplaatsen. Er waren er zeker meer dan 6.000, denk ik ook.
Volgende wedstrijd: ?

Niels_Zitterd

Citaat van: Freekos79 op mei 03, 2012, 10:48:15
Ben ook geweest gisteren, schitterende pot met lekkere sfeer. Een echtes Pokalspiel! Grotenburg was geweldig; lekkere ouwe bak met veel staanplaatsen. Er waren er zeker meer dan 6.000, denk ik ook.

Onze inschatting was, dat er rond de 10.000 toeschouwers waren. We keken dan ook vreemd op toen er 6.200 werden omgeroepen. Wellicht een manier om minder belasting over de tickets af te moeten staan.