Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ici c est Paris

Citaat van: Hugo op sep 10, 2012, 07:19:16
De poen is toch al weer op bij Malaga? Alle "sterren" hebben ze in de uitverkoop gedaan.

Dat is ook zo, maar de meeste van die sterren zijn nog gewoon aanwezig. Toulalan, Monreal, Demichelis, Isco, Joaquin, spelen er allemaal nog. Maar bedoel meer dat ik de indruk kreeg dat die club, ondanks de Arabische tijd, toch aardig zichzelf was gebleven.

HRM1880

Citaat van: Ici c est Paris op sep 10, 2012, 13:48:38
Dat is ook zo, maar de meeste van die sterren zijn nog gewoon aanwezig. Toulalan, Monreal, Demichelis, Isco, Joaquin, spelen er allemaal nog. Maar bedoel meer dat ik de indruk kreeg dat die club, ondanks de Arabische tijd, toch aardig zichzelf was gebleven.
En ze hebben uiteindelijk met de winterstop nog Saviola, Roque Santa Cruz en Onyewu gaan halen, dus het geld zal ook niet helemaal op zijn zekers.

Joost

De derby tussen Meeuwen en Gruitrode was zeer de moeite waard. Zo'n 550 toeschouwers waarbij een deel van de aanhang van Gruitrode lopend was, voorafgegaan door een mobiele drank en barbequekar.

Vuurwerk vooraf en op het veld. Gruitrode was de beter voetballende ploeg maar miste enkele geweldige kansen. Meeuwen was scherper, de eerste kans lag er gelijk in en na slecht uitverdedigen werd het zelfs 2-0. Na de thee bleef de verwachte stormloop van de bezoekers uit, Meeuwen bleef eenvoudig overeind en maakte 3-0. Natuurlijk zakte de thuisploeg hierna in waardoor Gruitrode weer kon opzetten, ze scoorden zelfs uit een van de vele kansen maar toen had Meeuwen ook al 4-0 gemaakt.

De terugronde wedstrijd in Gruitrode staat al in de kalender geschreven.

Joost

Wat een heerlijke middag! Ik stond langs het lijntje bij Walburgia v SHH. Walburgia is de voetbalclub van Ohe en Laak, klein dorp op de smalle strook land tussen de Maas en het Julianakanaal. Heerlijk dorps terreintje dat wel wat Belgisch aandeed. Uitzicht op een maisveld, de kerktoren en een prachtige boerderij. Vers gemaaid gras, prachtig weer en een charmante kantine.

Wedstrijd stelde niet zoveel voor. SHH heeft dit seizoen de speelwijze veranderd van 4-3-3 naar 4-2-4 en daar hebben de tegenstanders zoveel mooeite mee dat ze zelfs nauwelijks over de middenlijn komen. Dat lukte Walburgia vanmiddag in de eerste helft 1 keer en leverde zowaar de 1-2 op. SHH was dus heer en meester en scoorde na rust snel 1-3 en 1-4 waarna het duel rustig uitgespeeld werd.

3434

Antwerp - Moeskroen had een geweldig slot. In de laatste minuut maakte Moeskroen een own goal en de Bosuil ontplofte. Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat Moeskroen de betere ploeg was en wel verdiende te winnen, al werd RAFC de 2de helft beter en beter.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Koning Kriel

Gisteren bij Pusphaira - Vessem (5e klasse) het mooiste doelpunt van het seizoen tot nu toe gezien. Een streep van 35 meter recht in de winkelhaak. Toch grappig dat je zo'n mooie goal dan ziet op een niveau waar je het totaal niet verwacht.

Meteen een vraag erbij. Tot welk niveau tellen jullie het bezoeken van wedstrijden? Zo'n wedstrijd als deze tel ik eigenlijk nooit mee omdat ik zelf jaren in het 1e heb gevoetbald en de meeste sportparken in Brabant ooit voetballend heb bezocht. Ik ben bij Pusphaira ook nooit vanwege het voetbal maar vooral om vrienden te ontmoeten en omdat het bier er maar €1,- kost.

Verwijderd lid

Citaat van: Koning Kriel op sep 17, 2012, 09:52:12
Gisteren bij Pusphaira - Vessem (5e klasse) het mooiste doelpunt van het seizoen tot nu toe gezien. Een streep van 35 meter recht in de winkelhaak. Toch grappig dat je zo'n mooie goal dan ziet op een niveau waar je het totaal niet verwacht.

Meteen een vraag erbij. Tot welk niveau tellen jullie het bezoeken van wedstrijden? Zo'n wedstrijd als deze tel ik eigenlijk nooit mee omdat ik zelf jaren in het 1e heb gevoetbald en de meeste sportparken in Brabant ooit voetballend heb bezocht. Ik ben bij Pusphaira ook nooit vanwege het voetbal maar vooral om vrienden te ontmoeten en omdat het bier er maar €1,- kost.

Ik tel alles mee, indien nodig ook junioren.
Het is dat ik mijn eigen voetbalverleden niet in kaart heb, anders had ik die er ook tussen gezet.

voetbal = voetbal; de grens bepalen wat je wel en niet meetelt is zo vaag .... Nu speelt Vessem in de 5e klasse, maar stel dat een rijke olieboer de club overneemt en ze over 8 jaar in de eerste divisie spelen ... waarom dan wel en nu niet ...

Zomaar een gedachtengang ...

cafebac

Er zijn slechts een paar amateurterreinen die ik ooit bezocht heb, enkel voor vrienden die in het eerste speelden. Zou echter bij god niet weten wanneer en welke wedstrijden. Zo mis ik ook nog een aantal competitiewedstrijden van PSV van rond 1995 toen ik nog geen seizoenkaart had.
België 3e en 4e klasse en Luxemburg tel ik daarentegen wel hoewel dat ook geen fullprofs zijn, hoewel de accomodatie wellicht wel wat meer charme heeft dan een willekeurig amateurveldje in Nederland. Achilles 29 - PSV over twee weken wordt ook gewoon in mijn lijstje opgenomen. Niet echt consequent dus, al komt dat grotendeels door het feit dat ik desrijds nog niet precies bijhield waar ik ging kijken.

hgrm

3e of 4e klasse kun je ook niet vergelijken met een 'willekeurig amateurveldje'. In Nederland heb je het op vergelijkbaar niveau over topklasse en hoofdklasse. En daar vind je toch ook wel een aantal terreinen die zeker de moeite waard zijn, zowel modern als oud.

Het is natuurlijk wel zo dat in België behoorlijk wat 3e en 4e klassers hogerop hebben gespeeld en stadion hebben dat daarvoor geschikt is (RCM, Seraing, Berchem, Turnhout, Doornik om er een paar te noemen). Dat kom je in Nederland -vanwege het gesloten systeem- alleen tegen bij de clubs die de sanering van 1971 niet overleefd hebben (of al eerder zijn afgehaakt). In de topklasse en hoofdklasse denk ik daarbij aan bijvoorbeeld Elinkwijk, Be Quick 1887, DHC, EDO, Baronie.


Wat betreft 'wat telt en wat niet': Wat mij betreft telt al het georganiseerde voetbal dat ik zie. In principe ga ik alleen naar eerste teams in het mannenvoetbal, maar af en toe wil ik wel eens een uitzondering maken. Tweede teams in Duitsland die in een bijzonder stadion spelen, bijvoorbeeld.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Niels_Zitterd

Een klein overzicht van een leuk sportweekend.

Vrijdagavond naar Fortuna Sittard - FC Volendam geweest. Een leuke eerste helft werd opgevolgd door een mindere tweede. In de 80ste minuut scoorde Fortuna, terecht overigens, de winnende treffer.

Zaterdag zijn we naar FC Kray- Wuppertaler SV geweest. Omdat het eigen terrein niet geschikt is voor 'risico wedstrijden' werd er uitgeweken naar stadion Am Uhlenkrug van Schwarz Weiss Essen. De wedstrijd begon met een eerbetoon, van de spelers van Wuppertal, aan een recent overleden fanatieke supporter van Wuppertaler SV. In het gastenvak was ook bijna iedereen in het zwart gekleed en werd er geen sfeer gemaakt. Vanuit de kant van FC Kray werd eveneens steun betuigd, al waren de Krayer fans daarna wel duidelijk aanwezig.
In een leuke open wedstrijd werd er slechts eenmaal gescoord. Voor 1.200 toeschouwers wist Wuppertaler SV de winnende treffer te scoren.

Zondag, was bij ons om de hoek de ploegen tijdrit van het WK Wielrennen 2012. Lekker in de zon gekeken naar het wielrennen en wat foto's gemaakt. Leuk om te zien hoeveel snelheid en energie de renners hebben. In de bocht waar ik aan het fotograferen was werden de auto's er gewoon vanaf gereden.

hgrm

Citaat van: Niels_Zitterd op sep 17, 2012, 11:38:55
Een klein overzicht van een leuk sportweekend.

Zaterdag zijn we naar FC Kray- Wuppertaler SV geweest. Omdat het eigen terrein niet geschikt is voor 'risico wedstrijden' werd er uitgeweken naar stadion Am Uhlenkrug van Schwarz Weiss Essen.

Hoe ziet de Uhlenkrug er tegenwoordig uit? Vooral: wat is er over van de terracing en de graswal aan de linker korte zijde (vanaf de hoofdtribune gezien)?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

cafebac

Clubs als Elinkwijk en Baronie heb ik dan ook nog nooit bezocht, voornamelijk Eerste Klasse ben ik geweest. was voor mij destijds niet noemenswaardig om te tellen, zoals ik ook Vessem bijvoorbeeld niet zou tellen.

spons

Citaat van: Meester op sep 17, 2012, 10:39:05
Ik tel alles mee, indien nodig ook junioren.
Het is dat ik mijn eigen voetbalverleden niet in kaart heb, anders had ik die er ook tussen gezet.

voetbal = voetbal; de grens bepalen wat je wel en niet meetelt is zo vaag .... Nu speelt Vessem in de 5e klasse, maar stel dat een rijke olieboer de club overneemt en ze over 8 jaar in de eerste divisie spelen ... waarom dan wel en nu niet ...

Zomaar een gedachtengang ...

Ik tel in het buitenland alles mee, ben zelfs in Engeland per ongeluk wel eens op niveau 7 bij Chippenham Town beland. In Nederland tel ik wedstrijden en "stadions" alleen mee als er ploegen bij betrokken zijn die in ere of eerste divisie spelen en sinds 2 jaar ook die uit de topklasse. Dus wel bijvoorbeeld een vriendschappelijke wedstrijd van een 4e klasser tegen een topklasser maar niet de hoofddklasse wedstrijd Excelsior Maassluis - Hoek van afgelopen zaterdag.

Heb ik met name gedaan omdat ik de amateurwedstrijden ( zeker zo'n 300 naar schatting ) nooit heb bijgehouden, ik weet het het is niet consequent want als ik dit jaar bijvoorbeeld een wedstrijd van DETO bezoek tel ik hem wel mee en mochten ze degraderen en ik kom er volgend jaar dan niet maar als ik er in het verleden in de hoofdklasse zou zijn geweest beschouw ik het wel als dat ik er geweest ben.

Zo zal ik waarschijnlijk dit jaar de beide topklasses compleet maken maar is dat in sommigge gevallen gebeurd met wedstrijden die ik niet bij mijn bezochte wedstrijden en of aantal grounds mee tel.

Maar zoals de legandarisch oud Feyenoord voorzitter Cor Kieboom het ooit heeft gezegd : "waar staat geschreven dat ik consequent moet zijn"
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Niels_Zitterd

Citaat van: hgrm op sep 17, 2012, 11:41:56
Hoe ziet de Uhlenkrug er tegenwoordig uit? Vooral: wat is er over van de terracing en de graswal aan de linker korte zijde (vanaf de hoofdtribune gezien)?

De staantribunes zijn een stuk lager dan voorheen, althans wat ik op foto's heb gezien van de Uhlenkrug. De graswal is er nog steeds.
Op de foto's is terug te zien hoe het er nu bij ligt.






AthleticHolanda

Citaat van: Koning Kriel op sep 17, 2012, 09:52:12
Meteen een vraag erbij. Tot welk niveau tellen jullie het bezoeken van wedstrijden?

Tel zelf alles behalve juniorenvoetbal en voetbal van reserveteams onderling.

Dat komt vooral omdat ik in het buitenland wel eens stuit op veldjes die in het Nederlandse lagere amateurvoetbal niet zouden misstaan. Omdat het buitenlands is wil ik die wel 'meetellen', maar waarom zou ik dat dan in eigen land niet doen? Behalve wedstrijden van m'n lokale team zie ik niet veel wedstrijden onder de Hoofdklasse in Nederland.