Hoofdmenu

Staanplaatsen

Gestart door Tom Bodde, mrt 28, 2011, 14:15:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tom Bodde

Kan iemand mij vertellen wat tegenwoordig precies de officiële regels zijn voor staanplaatsen? En dan specifiek mbt de Eerste Divisie? Ik kan het nergens terugvinden in de statuten van de KNVB. Maar wellicht ben ik toe aan een brilletje, dat kan natuurlijk ook... Bvd. Groet Tom

ALenstra

Volgens mij mogen profclubs in Nederland officieel geen staanplaatsen hebben. Maar de laatste jaren kunnen clubs dispensatie krijgen op voorwaarden. Het gaat dan om tribunes met beperkte capaciteit. Go Ahead Eagles is zo'n club.

hgrm

Zoiets meen ik me ook te herinneren.

Er zijn wel steeds meer staantribunes. Voor zover ik weet:
GA Eagles
Telstar
Almere
AZ (uitvak)
Heerenveen
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee



Peenvogel

Het uitvak in Den Haag (ware het niet bedoeld maar die stoelen zijn vastgemaakt met een prittstift) ;)

Joost

Je hebt gelijk Tom, op de KNVB site staan honderden documenten maar een stuk over kwaliteitseisen aan een stadion staat er niet. Ik ben daar ook naar op zoek geweest om de regels betreffende netten voor een uitvak eens te zien maar het is een kansloze zaak.

King Nothing

Netten horen in een doel en nergens anders in een stadion.

Maar da's een heule andere discussie.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

betonrot

Citaat van: Hugo op mrt 28, 2011, 20:53:59
Uitvak bij Cambuur.

De laatste keer dat ik daar was, hadden ze er nog gewoon stoelen (met rugleuning) in zitten. Overigens het meest schandalige uitvak waar ik ooit geweest ben. Geen ruimte om te staan en 60% zicht op het veld.

Hugo

Citaat van: betonrot op mrt 28, 2011, 22:55:59
De laatste keer dat ik daar was, hadden ze er nog gewoon stoelen (met rugleuning) in zitten. Overigens het meest schandalige uitvak waar ik ooit geweest ben. Geen ruimte om te staan en 60% zicht op het veld.

Ik zou de volgende keer gewoon ergens anders gaan zitten.

hgrm

Ik las zojuist dat men in de nieuwe Kuip ook staanplaatsen wil maken.
Ik ben (dus) benieuwd wat momenteel de mening van de KNVB hierover is.

Voorts ben ik benieuwd wat de KNVB gaat doen als Spakenburg of Rijnsburg wil promoveren. Een stadion met voornamelijk staanplaatsen hebben we lang niet gehad in het betaald voetbal.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Heracles vak Q zijn ook staanplaatsen.

Tom Bodde

Veel dank. Nog niet toe aan een bril dus ;-)

AthleticHolanda

VVV verkoopt ook staanplaatsen...

betonrot

Citaat van: Hugo op mrt 28, 2011, 23:03:51
Ik zou de volgende keer gewoon ergens anders gaan zitten.

Wat een goedkope repliek... jij wordt waarschijnlijk ook niet gedwongen, ik heb een bekende kop bij de politie.
Zoiets heet verplichte buscombi en aangezien ik als clubsupporter liever tussen gelijk gezinden zit, heb ik weinig keus.