Lijdende supporters

Gestart door hgrm, jul 01, 2009, 13:35:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Van VI-scheurkalender:

CiteerBeter geen Notts County-supporter

Iedere supporter krijgt wel eens wat te verduren. Maar volgens onderzoek hebben de fans van Notts County het wel hèèl zwaar. het wedkantoor Littlewoods heeft onderzoek gedaan naar welk legioen van de 92 profclubs in Engeland het meest gefrustreerd zijn. De uitkomst: dan van Notts County. Er wordt gekeken naar stressfactoren als thuisnederlagen, het nipt missen van promotie, trainerswissels, onverwachte degradatie, het verliezen van wedstrijden na een voorsprong en financiële problemen. De fans van de oudste profclub van het land hebben wel wat voor hun kiezen gehad. De club heeft de meeste promoties en degradaties meegemaakt (29) en heeft tussen 1945 en 2007 liefst 36 verschillende trainers in dienst. In 1992 bivakkeert de ploeg nog op het hoogste niveau. Veertien jaar later eindigen ze onder in League Two, als 89ste van de 92 profclubs. Het meest stressvrije bestaan leiden de volgelingen van Liverpool, Chelsea, Arsenal en Manchester United

De toptien gefrustreerde aanhangers:

1. Notts County
2. MK Dons (voormalig Wimbledon)
3. Carlisle United
4. Darlington
5. Swindon Town
6. Bury
7. Crewe Alexandra
8. Portsmouth
9. Stockport County
10. Grimsby Town.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Portsmouth won vorig jaar nog de FA Cup en speelt al een aantal seizoen boven zijn stand. Levert dat stress op?

Han

Notts County vs Nottingham Forest is mijn persoonlijke 'most anticipated derby', zonder dat ik daar overigens onder gebukt ga. De laatste in leugue-verband dateert van het seizoen 1993/1994 en beide clubs troffen elkaar voor het eerst in 1878 in het kader van de FA Cup. Ik weet niet of deze criteria bijdragen tot een'stress-factor'.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Toeschouwersaantallen boven de 10.000 zijn een unicum op de County Ground. In het kampioensseizoen 1997/98 van de 4de divisie trok uitsluitend de laatste wedstrijd vijf digits, namelijk 12,430 tegen Rotherham United.

Eén seizoen later trekt Manchester City thuis 10,316 in de derde divisie.

In 2001/02 stelt Huddersfield Town deelname aan de play-offs veilig en dan is de voorlopig hoogste gate benoemd, namelijk 15,160. In de seizoenen die volgen trekt uitsluitend de home fixture tegen Mansfield hoge kijkcijfers, namelijk 10,302, 10,005 en 10,034.

Vandaag kwam tegen Bradford City bij de seizoensstart de 10,000 in zicht met 9,396.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hugo

Citaat van: Han op aug 08, 2009, 22:18:15
Toeschouwersaantallen boven de 10.000 zijn een unicum op de County Ground. In het kampioensseizoen 1997/98 van de 4de divisie trok uitsluitend de laatste wedstrijd vijf digits, namelijk 12,430 tegen Rotherham United.

Eén seizoen later trekt Manchester City thuis 10,316 in de derde divisie.

In 2001/02 stelt Huddersfield Town deelname aan de play-offs veilig en dan is de voorlopig hoogste gate benoemd, namelijk 15,160. In de seizoenen die volgen trekt uitsluitend de home fixture tegen Mansfield hoge kijkcijfers, namelijk 10,302, 10,005 en 10,034.

Vandaag kwam tegen Bradford City bij de seizoensstart de 10,000 in zicht met 9,396.


Mooie cijfers. Ik herinner mij recentelijk nog een ontmoeting in de FA Cup met Middlesbrough die 10.000+ trok.

Han

Citaat van: Hugo op aug 08, 2009, 22:20:21
Mooie cijfers. Ik herinner mij recentelijk nog een ontmoeting in de FA Cup met Middlesbrough die 10.000+ trok.

Dat is 2004/05 geweest met 13,671. Voor deze gelegenheid heb ik me beperkt tot de league.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Waarbij ik voor de jomanda's, theebladenlezers, voodoopopprikkers en numerologen onders ons nog wel kwijt wil dat op 21 september 2004 Notts County in de League Cup thuis speelde tegen West Ham United. Het toeschouwersaantal bedroeg 11,111

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Daniel

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=83803

Het seizoen is nog nauwelijks op gang gekomen, of twee fans van de Engelse derde divisieclub Norwich City hebben al genoeg gezien voor de komende tien maanden. Uit onvrede over de prestaties van hun favoriete elftal in het duel met Colchester (1-7 verlies), verscheurde het duo voor de ogen van coach Bryan Gunn de net aangeschafte seizoenskaart.

Norwich startte het thuisduel bijzonder slecht, en keek al na twintig minuten spelen tegen een onoverbrugbare 0-4 achterstand aan. Daarop besloten de twee supporters het veld te betreden, en demonstratief ten overstaan van de eigen fans de seizoenskaart aan stukken te scheuren. Vervolgens werd Gunn benaderd, die de snippers naar zich toegeworpen kreeg.

De twee heren betaalden ieder ruim 375 euro voor het toegangsbewijs voor het gehele seizoen, maar lijken dat geld nu al kwijt te zijn. De club heeft nog niet officieel gereageerd op het voorval, maar lijkt niet van plan zijn de twee de hand boven het hoofd te willen houden. Bovendien staan er ook in Engeland sancties op het betreden van het speelveld.


Over lijdende supporters gesproken, mooie openingswedstrijd tegen de buurtjes van Colchester, 1-7!!!
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag