Oefenwedstrijden in België (2012)

Gestart door wekke, apr 15, 2012, 16:01:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: wekke op mei 19, 2012, 08:58:45
Laat af en toe je oog eens vallen op het programma van onze nationale beloften- en jeugdelftallen. Zij durven er ook al eens een wedstrijd spelen. Wel leuk dat Lierse voor het tweede jaar op rij op Beringen een oefenwedstrijdje speelt.

Sinds ik het de laatste keer gemist heb kijk ik daar regelmatig.


wekke

Nogmaal een update.

KRC Genk speelt op 23/06 in en tegen Beringen, maar er staat nergens bij tegen welke van de 4 Beringse clubs en op welk terrein het gespeeld zal worden.

maze

Saarbrucken - Club Brugge (Bitburg DUI, ? uur)

DEZE WEDSTRIJD GAAT NIET DOOR !

voetbalfan

Zaterdag 7 juli
BO Beerzel - KVC Westerlo   
Sportcomplex Kattestraat te Beerzel

Woensdag 11 juli
KFC Houtvenne - KVC Westerlo   

Zaterdag 14 juli
Cercle Brugge - KVC Westerlo

Dinsdag 17 juli
Sparta Rotterdam - KVC Westerlo   

Zaterdag 21 juli
Racing Mechelen - KVC Westerlo

Woensdag 25 juli   
KVC Westerlo - onbekend

Woensdag 8 augustus 
KVC Westerlo - onbekend

Dinsdag 14 augustus
KFC Oosterzonen - KVC Westerlo   
Stadion Oosterzonen

Zondag 19 augustus
Beker van België

wekke

Dank voor de info.
De lijst is weer in orde gebracht.

Nico1880

FC Eindhoven - RAFC zoals verwacht afgelast.
11/08: Birmingham City - RAFC.

FC_Emmen

Zijn er ook oefenwedstrijden in Wallonie tussen 24 en 27 juli?
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

wekke

Citaat van: FC_Emmen op jun 12, 2012, 19:11:43
Zijn er ook oefenwedstrijden in Wallonie tussen 24 en 27 juli?

Wo. 27/06

Géants Athois - RAEC Mons (Ath, 19u00)
Ciney - Standard Luik (Ciney, 19u00)

Ik tracht 2x per week alle websites van alle clubs in de nationale reeksen af te gaan en het zijn vooral de Waalse waar de informatie in verband met de oefenmatchen nogal traag op gang komt.

wekke

Citaat van: Nico1880 op jun 12, 2012, 17:32:35
FC Eindhoven - RAFC zoals verwacht afgelast.

Er zullen er nog wel volgen. Ik verwacht zeker dat Lokeren-Lierse ook verboden zal worden.

georgesv

Burgemeester Uyttersprot verbiedt oefenmatch Aalst-Anderlecht


De Aalsterse burgemeester Ilse Uyttersprot heeft de geplande oefenwedstrijd van 30 juni tussen Eendracht Aalst en landskampioen Anderlecht geannuleerd. Dat besliste ze in samenspraak met de lokale politie van Aalst en het clubbestuur omdat de veiligheid van de supporters en de buurtbewoners niet kon worden gegarandeerd.

"Hoewel ik supporter ben van zowel Eendracht Aalst als RSC Anderlecht is het onverantwoord de dagelijkse ordehandhaving in onze stad in het gedrang te brengen voor de ordedienst van een oefenmatch. Bij een vorige vriendschappelijke wedstrijd tussen beide ploegen moesten wegens relletjes in het centrum trouwens honderd politieagenten worden ingezet", aldus Uyttersprot.

"In Aalst worden geen vriendschappelijke voetbalwedstrijden georganiseerd die een verhoogd veiligheidsrisico met zich meebrengen. Dat is een van de afspraken die in het verleden zijn gemaakt. Voor deze matchen kan de lokale politie immers geen beroep doen op ondersteuning van andere korpsen. Dat is wel het geval voor risicowedstrijden die deel uitmaken van de reguliere competitie", luidde de uitleg van het stadsbestuur.

"Aangezien de vriendschappelijke wedstrijd tussen Aalst en Anderlecht net voor de start van de zomervakantie zou plaatsvinden, is een deel van het Aalsterse politiepersoneel niet beschikbaar. Daarenboven verleent de lokale politie van Aalst met manschappen ondersteuning aan de federale politie voor de ordehandhaving van een aantal zomerfestivals. De timing van de oefenmatch brengt met zich mee dat de ordedienst niet optimaal georganiseerd kan worden om de veiligheid van alle voetbalsupporters en buurtbewoners te verzekeren", besluit ze.

Joost

Dat is dan ook niet handig gepland van de clubs.

FC_Emmen

Citaat van: wekke op jun 13, 2012, 16:16:00
Wo. 27/06
Ciney - Standard Luik (Ciney, 19u00)

Top, bedankt. Die match ga ik proberen te bezoeken.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

wekke

Citaat van: Joost op jun 13, 2012, 21:45:32
Dat is dan ook niet handig gepland van de clubs.

Vorig jaar werd het op 29 juni gespeeld en toen waren het ook festivals. Het is gewoon een uitvlucht.

georgesv

#28
Zondag 8 Juli om 16u

Oefenwedstrijd KAA Gent - CSKA Sofia
Op de terreinen van Sportpark "In Den Polder" te Westdorpe (NL)


wekke

Citaat van: FC_Emmen op jun 12, 2012, 19:11:43
Zijn er ook oefenwedstrijden in Wallonie tussen 24 en 27 juli?

Ik heb je foutieve info gegeven. Die wedstrijd tussen Ciney en Standard is op 27 juNi in plaats van juli.
Op woensdag 25/07 heb je wel St. Waremme - RFC Liège (Waremme, 19u00).