Tips goedkope reismogelijkheden

Gestart door Jeje, mei 28, 2015, 15:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Voor de regio Londen pak ik het liefst eigen auto. Voor Brum of noordelijker kun je goedkoop vliegen op Stansted en ook goedkoop een auto huren. Ben je vrij om te gaan waar je wilt.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

jona93

1 keer gedaan met de bus naar Birmingham amper geslapen toen was kleine 18u rijden. Schotland ook eens gedaan met de bus 23u onderweg enkel!
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Defender

Citaat van: jona93 op jul 27, 2015, 23:26:10
1 keer gedaan met de bus naar Birmingham amper geslapen toen was kleine 18u rijden. Schotland ook eens gedaan met de bus 23u onderweg enkel!
Welke reisweg namen jullie dan voor B'ham ?
Wij doen dit op een heenreis van gemiddeld : 
04.00 vertrekken en 13.00 ginds aankomen dus snel geteld = 9u + 1u engels verschil = 10u
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

jona93

Citaat van: Defender op jul 28, 2015, 19:05:57
Welke reisweg namen jullie dan voor B'ham ?
Wij doen dit op een heenreis van gemiddeld : 
04.00 vertrekken en 13.00 ginds aankomen dus snel geteld = 9u + 1u engels verschil = 10u
Denk zoals de meeste de gewone weg als je dan nog 2 keer 1u stopt onder de baan en een chauffeur hebt die liever zijn eigen gedacht volgde dan zijn gps kom je wel aan 18u denk ik
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

rogo_breda

Citaat van: FCT1980 op jul 27, 2015, 21:17:46
Voor de regio Londen pak ik het liefst eigen auto.
Ik ook bij nader inzien. Dacht dat de tunnel duur was, maar dat is alleen in de vakantieperiode zo te zien. In september kun je al in 1 of 2 dagen op en neer voor 64 euro. En vanaf Breda sta je in 5 uurtjes in Londen. Net zo snel en net zo duur als vliegen (inclusief al dat wachten). En uren lang in een bus is zeker geen optie!

Joost

Citaat van: rogo_breda op jul 29, 2015, 11:09:12
Ik ook bij nader inzien. Dacht dat de tunnel duur was, maar dat is alleen in de vakantieperiode zo te zien. In september kun je al in 1 of 2 dagen op en neer voor 64 euro. En vanaf Breda sta je in 5 uurtjes in Londen. Net zo snel en net zo duur als vliegen (inclusief al dat wachten). En uren lang in een bus is zeker geen optie!

Een weekendretour is altijd rond de 70 euro.

Berend11

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het oriënteren voor een leuk weekend weg (naar het buitenland) met een vriend van mij. In dit weekend willen we minimaal 1 wedstrijd van een 'grote' club bezoeken (club met grote aanhang, dit kan variëren van een Newcastle United of Juventus tot Dynamo Dresden) en 1 of meerdere wedstrijden op lager niveau. Maximum wat we voor het weekendje weg kwijt willen is €250 pp. We hebben geen eigen auto ter beschikking, maar kunnen wel naar een vliegveld in Nederland of Weeze/Keulen komen (zijn immers studenten).

Zelf zat ik te denken aan Hamburg, als St. Pauli en HSV thuis spelen of Londen, maar Londen is nogal duur.
Hebben jullie nog leuke opties? Misschien komen jullie met clubs waar ik helemaal niet aan gedacht had of waar jullie ooit een keer goedkoop heen geweest zijn. Hoor het graag!

Hugo

Voor dat geld zou je een goedkope vlucht naar Milaan kunnen pakken en 1 van de 2 grote clubs daar kunnen bezoeken. Zelfs de derby schijnt daar tegenwoordig de vrije verkoop te halen. Let wel dat je met enkel de vlucht er daar niet bent. Hou in je budget ook rekening met transfers ter plekke, eten/drinken, meerdere overnachtingen, pizza's etc.

Berend11

Citaat van: Hugo op okt 07, 2015, 21:13:47
Voor dat geld zou je een goedkope vlucht naar Milaan kunnen pakken en 1 van de 2 grote clubs daar kunnen bezoeken. Zelfs de derby schijnt daar tegenwoordig de vrije verkoop te halen. Let wel dat je met enkel de vlucht er daar niet bent. Hou in je budget ook rekening met transfers ter plekke, eten/drinken, meerdere overnachtingen, pizza's etc.

Milaan is inderdaad een goeie, alleen ben ik een beetje sceptisch aangezien het stadion daar tegen een 'normale' tegenstander net voor de helft gevuld is. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Langemannetje

Als je naar Keulen kan komen met de trein zou ik een retourtje Köln/Bonn -  Berlijn Schönefeld (€ 20 bij Ryanair) boeken. Berlijn leent zich bij uitstek voor een budgettrip. De vlucht, verblijf (check hotelspecials of wimdu.nl), voetbalkaartjes en eten/drinken is allemaal goed te betalen, zelfs voor studenten ;-).
Met Hertha, Union, BFC Dynamo, Babelsberg, en dan vergeet ik er vast nog een boel, is er altijd wel een mooie dubbel mogelijk en eventueel kun je met de trein naar Cottbus of Dresden.
73 grounds in 14 verschillende landen

Bier und Bratwurst

Madrid, Barcelona, Sevilla, Valencia is ook een aanrader. Madrid heeft zoals je weet verschillende clubs in de hoogste en Barcelona,Sevilla en Valencia ook twee .Er zijn verder genoeg kleine clubs in de buurt en erg betaalbaar met het ov. Ook hier is het eten en drinken zeer betaalbaar buiten de toeristische trekpleisters.
Het ene stadion is het andere niet!

AthleticHolanda

Citaat van: Berend11 op okt 07, 2015, 21:10:09
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het oriënteren voor een leuk weekend weg (naar het buitenland) met een vriend van mij. In dit weekend willen we minimaal 1 wedstrijd van een 'grote' club bezoeken (club met grote aanhang, dit kan variëren van een Newcastle United of Juventus tot Dynamo Dresden) en 1 of meerdere wedstrijden op lager niveau. Maximum wat we voor het weekendje weg kwijt willen is €250 pp. We hebben geen eigen auto ter beschikking, maar kunnen wel naar een vliegveld in Nederland of Weeze/Keulen komen (zijn immers studenten).

Zelf zat ik te denken aan Hamburg, als St. Pauli en HSV thuis spelen of Londen, maar Londen is nogal duur.
Hebben jullie nog leuke opties? Misschien komen jullie met clubs waar ik helemaal niet aan gedacht had of waar jullie ooit een keer goedkoop heen geweest zijn. Hoor het graag!

Als je met 'grote' club puur doelt op aanhang en traditie, en niet op niveau van het voetbal, dan zou ik naar de Balkan of ergens anders in Oost-Europa gaan. Vliegen kan (!) erg goedkoop en het leven is er vergeleken met Nederland bijzonder goedkoop, over het algemeen hoe (Zuid)-Oostelijker hoe beter.

Berend11

Iedereen bedankt voor de reacties. Omdat ik nogal een liefhebber ben van Engels voetbal, gaan we voor Londen, maar ook voor Milaan. Vrijdag vliegen vanaf Dusseldorf naar Londen, vrijdag wat van Londen zien en zaterdagmiddag een leuke wedstrijd. Zondagochtend naar Milaan, daar 's middags naar AC Milan en maandag terug vliegen naar Eindhoven. En dat voor €60 pp.

Het gaat om het weekend van 11 december, nu nog kijken welke wedstrijd. West Ham - Stoke, Palace - Southampton of een wedstrijd in de Championship. Dat weekend spelen ook Charlton Athletic - Leeds ,QPR - Burnley en Fulham - Brentford. Wat lijkt jullie de mooiste wedstrijd?

Voetbalman

Citaat van: Berend11 op okt 10, 2015, 00:09:26
Iedereen bedankt voor de reacties. Omdat ik nogal een liefhebber ben van Engels voetbal, gaan we voor Londen, maar ook voor Milaan. Vrijdag vliegen vanaf Dusseldorf naar Londen, vrijdag wat van Londen zien en zaterdagmiddag een leuke wedstrijd. Zondagochtend naar Milaan, daar 's middags naar AC Milan en maandag terug vliegen naar Eindhoven. En dat voor €60 pp.

Het gaat om het weekend van 11 december, nu nog kijken welke wedstrijd. West Ham - Stoke, Palace - Southampton of een wedstrijd in de Championship. Dat weekend spelen ook Charlton Athletic - Leeds ,QPR - Burnley en Fulham - Brentford. Wat lijkt jullie de mooiste wedstrijd?

Fulham - Brentford is een echte derby die leeft, ook met Griffin Park dat staat te verdwijnen moet je niet twijfelen ;) Wel op tijd voor tickets zorgen.

Hugo

Citaat van: Freebird op okt 10, 2015, 01:43:28
Fulham - Brentford is een echte derby die leeft, ook met Griffin Park dat staat te verdwijnen moet je niet twijfelen ;) Wel op tijd voor tickets zorgen.

Enkel jammer dat er dat weekend niet gespeeld wordt op Griffin Park maar op Craven Cottage.