Sloop Parkstadion Gelsenkirchen

Gestart door Denniz1974, jun 02, 2008, 21:23:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denniz1974

Zojuist wat aan het surfen langs diverse voetbalsites, kom ik op de homepage van FC Schalke 04 terecht en zie daar een bericht dat de oude hoofdtribune van het Parkstadion gesloopt wordt / is.

Op de homepage van Schalke staat een uitgebreide fotoreportage;
http://www.schalke04.de/galerie_parkstadion_080519.html?&action=single&currentPage=01

Heb jij er weleens een wedstrijd bezocht ?

ik heb daar Schalke - 1860 München gezien (2-2)

Han

In 1974 zag ik er tijdens het WK de wedstrijd Nederland vs Oost Duitsland. Ik vond het een kil en onpersoonlijk kutstadion.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Wat je ook van het Parkstadion vind, iedereen moet het er toch over eens zijn dat het beter was dan dat nieuwe gedrocht dat er nu staat. Ik kwam er langs op weg naar Borussia Dortmund destijds, vooral de mooie floodlights die boven de Autobahn leken te zweven vielen mij op.

Joost

Citaat van: Denniz1974 op jun 03, 2008, 12:35:28
Citaat van: Ici c est Paris op jun 02, 2008, 23:43:43
Wat je ook van het Parkstadion vind, iedereen moet het er toch over eens zijn dat het beter was dan dat nieuwe gedrocht dat er nu staat.

Ik vind dat nieuwe stadion overigens echt prachtig; één van de mooiere nieuwe stadions die de laatste jaren zijn gebouwd. Beter dan die eenheidsworst van HSV, Frankfurt en Hannover.

Ben een paar keer bij de Arena Auf Schalke geweest en elke keer genoot ik weer !



Ik vind het dus echt helemaal niks. Heb er enkele jaren geleden Schalke-Hertha gezien. Kan er ook mee te maken hebben dat ik Schalke een vervelende club vind.

Ici c est Paris

Het is dat ik wist dat het een voetbalstadion was, maar anders had ik dat echt niet gezien. Meer een ijshockey of basketbalarena.

TeeZee

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik meen me te herinneren dat het erg op de Amsterdam ArenA lijkt?

Ici c est Paris

Citaat van: TeeZee op jun 03, 2008, 17:44:49
Ik ben er nog nooit geweest, maar ik meen me te herinneren dat het erg op de Amsterdam ArenA lijkt?

Van binnen kan ik me de vergelijking wel voorstellen ja, van buiten is het nog lelijker als de Amsterdam Arena.

Stadionhopper

Het Parkstadion is een hele tijd geleden al half gesloopt. De hoofdtribune staat er nog msaar voor de helft. 2 lichtmasten staan er nog en deze kun je vanaf de autobahn zien ja. Ik heb er Schalke - Dortmund gezien in 2001 was een bloedeloze 0-0.

Het nieuwe van Schalke vind ik net als de Amsterdam Arena een schande voor het woord voetbalstadion. Dit zijn evenementenhallen. Als het regent gaat het dak dicht, echt voetbal wordt gespeeld bij elk weertype! Al is dit stadion van binnen wel mooier dan de Amsterdam Arena ook al komt het doordat hier alle stoeltjes blauw zijn.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Denniz1974 op jun 03, 2008, 12:35:28

Ik vind dat nieuwe stadion overigens echt prachtig; één van de mooiere nieuwe stadions die de laatste jaren zijn gebouwd. Beter dan die eenheidsworst van HSV, Frankfurt en Hannover.

Ben een paar keer bij de Arena Auf Schalke geweest en elke keer genoot ik weer !

Wat zijn in jouw ogen dan de grote verschillen tussen het stadion van HSV en de Arena auf Schalke Veltins? Ik ken de binnenkant van beide stadions enkel van foto's en tv, op basis daarvan vind ik ze bijna identiek.

hgrm

Ik moet zeggen dat ik van beide stadions warm noch koud wordt. HSV heeft tenminste een echt stadion zonder dak en is lekker compact van binnen, Schalke daarentegen is wat grootser.
Het verschil zit 'm vooral in de fans. Die zijn in Gelsenkirchen in mijn waarneming toch wel een stukkie fanatieker dan in Hamburg.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: Denniz1974 op jun 06, 2008, 21:44:13
Ik vind met name de buitenzijde van het stadion in Gelsenkirchen mooier dan dat van HSV

Persoonlijk vind ik het stadion van HSV vele male mooier dan het gepimpte amfitheater dat ergens in de Ruhrpott staat ter hoogte van Gelsenkirchen-Buer.
Toevalligerwijs lag er net sneeuw toen ik bij de voormalige AOL Arena aankwam wat een mooi plaatje opleverde. Dit zal ik nooit bij de Veltins Arena kunnen maken.

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Mooie foto Dennis(1981).

Overigens als we het over lelijke buitenkanten hebben in Duitsland, dan staat de LTU Arena wel met stip op 1. Het is dat er met koeienletters LTU Arena op staat, maar anders zou je gewoon denken dat het een willekeurige vestiging van een bouwmarkt was ofzoiets.


Hugo

Citaat van: Ici c est Paris op jun 06, 2008, 22:14:48
Overigens als we het over lelijke buitenkanten hebben in Duitsland, dan staat de LTU Arena wel met stip op 1. Het is dat er met koeienletters LTU Arena op staat, maar anders zou je gewoon denken dat het een willekeurige vestiging van een bouwmarkt was ofzoiets.



Ha, die buitenkant van de LTU vind ik dus weer fantastisch net als die van de Allianz Arena. Weer eens wat anders dan die standaard beplating.

Ici c est Paris

Citaat van: Groundhopping on the moon op jun 06, 2008, 22:17:27
Ha, die buitenkant van de LTU vind ik dus weer fantastisch net als die van de Allianz Arena. Weer eens wat anders dan die standaard beplating.

Allianz Arena buitenkant vind ik ook nog wel aardig ja. Overigens vind ik dit de mooiste, het Westfalenstadion (Signal Iduna Park voor de azijnzeikers).


Stadionhopper

De LTU Arena vind ik ook nog wel wat hebben, in ieder geval beter dan in Gelsenkirchen. Het Westfalenstadion vin dik vanuit de lucht wel mooi, maar als je er voor staat vind ik het een stuk minder. Trouwens al het stadion (Rote Erde) dat tegen het Westfalenstadion ligt al bezocht?

Een van de lelijkste is toch wel van FC Basel. Al is de binnenzijde fantastisch, vooral nu met de 3e ring aan de lange zijde.

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper