Hoofdmenu

België 2014-2015

Gestart door Breda, jun 11, 2014, 23:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Gezeur om niets. Als ze zo graag alleen maar tegen buurtclubs willen spelen dan moeten ze de switch naar cafevoetbal maken.

Overigens snap ik de opmerking over afstanden niet. Zeker nu er geen Luxemburgse clubs meer in 3e spelen. Kelmis is 5 minuten verder dan Coxyde.

3434

Klopt. Virton was ook voor ons de langste trip (+- 210km). Op een gegeven moment hadden we 5 verplaatsingen van +- 200km (Virton, Bertrix, Doornik, Ath en ik denk Bleid-Gaume). Kan zijn dat er eentje in een ander seizoen was.

Wat ik wil zeggen is dat dit nu eenmaal hoort bij nationaal voetbal.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

VRT teletekst weet te melden dat Verviers van plan is in vereffening te gaan.
Aangezien het inmiddels juli is neem ik aan dat er geen vervanging uit vierde klasse meer komt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jul 02, 2014, 18:36:49
VRT teletekst weet te melden dat Verviers van plan is in vereffening te gaan.
Aangezien het inmiddels juli is neem ik aan dat er geen vervanging uit vierde klasse meer komt.

Klopt.

Joost

Kinrooier VV, Blauwvoet Kessenich en Excelsior Ophoven-Geistingen gaan komend seizoen samen van start als FC Maasland Noord-Oost.

Hoeveel vergaderingen zouden daar overheen zijn gegaan?


wekke


cafebac

De mannen achter FCT zouden zo natuurlijk wel 'hun' stamnummer kunnen invorderen.

wekke

Citaat van: cafebac op jul 19, 2014, 09:15:47
De mannen achter FCT zouden zo natuurlijk wel 'hun' stamnummer kunnen invorderen.

In dat geval moeten ze wel de bondsschulden van KVT aflossen. Ik zou het een slechte tacktiek vinden. FC Turnhout is volop aan het groeien, hun jeugdlichting is nog maar aan hun 2e seizoen bezig, etc. Het zou me verbazen, mochten de 2 clubs fusioneren of mocht FCT het stamnummer opkopen.

Joost

Mocht KV Turnhout het overleven dan spelen ze misschien volgend seizoen tegen elkaar.

Careca

Citaat van: Joost op jul 08, 2014, 21:45:27
Kinrooier VV, Blauwvoet Kessenich en Excelsior Ophoven-Geistingen gaan komend seizoen samen van start als FC Maasland Noord-Oost.

Hoeveel vergaderingen zouden daar overheen zijn gegaan?

Man man... kwestie van onpersoonlijke, gruwelijke fabrieksnamen te geven aan fusieclubs kunnen ze er toch wat van in ons landje.

Dit los van het feit dat ik me afvraag of ze in Limburg straks nog een vierde provinciale gaan hebben... wat een slagveld!

Terranova

Joost (of iemand anders), praat me eens even bij over de Tweede Klasse, want volgens mij heb ik iets gemist ;-)

- Woluwe-Zaventem vs. Aalst van gisteren al een tijd afgelast. Licentie perikelen?
- Seraing United in de Tweede Klasse zie ik. Spelen in Stade du Pairay, het stadion van RFC Luik (althans waar Luik ook speelt). Kan dat zomaar?

cafebac

Seraing = Boussou Dour wat is verhuisd naar Luik en van naam veranderd. FC Metz is eigendom als ik me niet vergis. Pairay is een gemeentelijk stadion en niet van FC Luik, dus groundsharen kan inderdaad zomaar.

KRCM1904

Woluwe-Zaventem heeft wegens de promotie naar 2de Nationale veel aanpassingswerken moeten doen aan het stadion en die zijn niet tijdig klaar geraakt.  Hierdoor is hun eerste thuiswedstrijd van 03/08/2014 tegen Eendracht Aalst verplaatst naar 20 augustus en hun tweede thuiswedstrijd, voorzien voor 13/08/2014 tegen Racing Mechelen, is omgedraaid en dus een uitwedstrijd.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

De Luikse eersteprovincialer RFC Sérésien neemt na dit seizoen het stamnummer over van tweedeklasser Boussu Dour, waarna de club in de tweede klasse kan uitkomen. Dat bevestigde Sérésien-voorzitter Mario Franchi donderdag.
Boussu Dour kreeg donderdag van de Licentiecommissie van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) zijn licentie om volgend seizoen in het betaald voetbal uit te komen. Bovendien werd het transferverbod voor de club opgeheven, waarna niets de overname nog in de weg stond. 'Sérésien betaalt alle schulden van Boussu Dour, zodat we met een propere lei kunnen herbeginnen', aldus Franchi.

De Belgische Voetbalbond zakt volgende week naar Seraing af om te kijken welke aanpassingen er nog nodig zijn aan het Pairaystadion om het geschikt te maken voor tweede klasse.


18/04/2014; Bron =>
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140410_043
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)