FC Bleid-Molenbeek & BX Brussels

Gestart door Breda, sep 03, 2012, 00:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cafebac

Leuke reportage weer Breda!
Ben je van plan Bleid Molenbeek dit seizoen nog vaker te bezoeken?

Ik vind het, met alle respect, een zeer interessant project om van een afstandje te volgen, maar er zijn toch wedstrijden en clubs die me meer trekken om wat vaker te bezoeken.

cafebac

Zowel Brussel als Bleid wéér verloren, wellicht is er ergens in maart een dubbel voor je mogelijk om in één weekend beide Brusselse clubs te zien degraderen, Breda.

3434

Kunt ge geloven dat ik een slecht voorgevoel heb voor Patro v Bleid, al zou het niet mogen tegen zo'n ploeg.  Benieuwd of er Bleid/RWDM supporters afzakken, hebt gij hen al op verplaatsing zien spelen?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

De afstand Molenbeek-Eisden is in ieder geval al een stuk kleiner dan die van Bleid-Eisden!

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Cyclebob

Mooi filmpje en treurigheid alom voor de ontheemde RWDM Supporters. In de lijn van verhaal won White Star Woluwé 3-1 dit weekend de derby van FC Brussels en verloor Bleid-Molenbeek van Bocholt 0-4.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

cafebac

4-1 Zelfs voor White Star.
White Star heeft om bij een promotie succes te hebben inderdaad infrastructuur en fans nodig om in Eerste te kunnen blijven. Ik vraag me alleen af of een 'fusie' (Eerder naamsverandering en stadionwissel) tot veel publiek zal leiden, al kan de eerste klasse uiteraard wel als vliegwiel dienen. Brussels heeft bij een nieuwe degradatie alleen een stadion te bieden(als ze al niet failliet gaan) en importclub Bleid heeft feitelijk niets toe te voegen.

Overigens is het dit jaar ook voor Union weer worstelen om in de Derde te blijven. Misschien wel indicatief voor een eventueel 'nieuw' RWDM dat een grote naam niet genoeg is om in Brussel een tweede sterke club naast Anderlecht te kunnen vormen.

cafebac

Geen wonder maar een fout van Livescore. Inmiddels staat er 0-2 voor Union in de boeken. Vandaag versloeg Union Bleid opnieuw(2-1).


HRM1880

Citaat van: Joost op nov 18, 2012, 21:45:11
Ik geloof er anders geen barst van.

http://www.rusg.be/nl/les-matches/888-division-3b-bleid-molenbeek-2-0-union
Dat is de wedstrijd van eerder deze week. Vandaag was het gewoon 2-1 voor Union.

Joost

Citaat van: HRM1880 op nov 18, 2012, 23:04:25
Dat is de wedstrijd van eerder deze week. Vandaag was het gewoon 2-1 voor Union.

Er werd betwist dat Bleid-Molenbeek had gewonnen dinsdag...

cafebac

Ik moet inderdaad mijn conclusie intrekken vrees ik, op Livescore is de score echt omgezet van 2-0 naar 0-2 en heeft Bleid volgens de rangschikking nog steeds 0 overwinningen.

Footbel.be geeft inderdaad 'gewoon' 2-0 voor Bleid aan.

rwdm

hallo Iedereen!
Leuk!leuk dit topic!
Kwam gisteren op dit topic terecht en dacht direct : registeren maar!
Indien vragen over rwdm 'bleid-Molenbeek' , ik ken zowat iedereen persoonlijk.
Volgens mij zit de kans erin dat we het nog halen! Maar kan moet de hemel ons wel gezind zijn!
Het gerucht gaat dat : 'fc bleid-molenbeek' gaat samengaan we ws Woluwe , en dat ze volgend seizoen onder rwdm in 2de zullen spelen, maar waar is dan de volgende vraag..

cafebac

Welkom RWDM!

Ik neem aan dat je een volger van het oude RWDM bent met bovengemiddelde interesse voor uit Luxemburg overgewaaide project.
Hoe zie je de perspectieven van de club zonder een fusie met het kennelijk noodlijdende White Star en bij een toch wel zeer dreigende degradatie?

rwdm

Hoe ik de perspectieven zie zonder fusie? Eigenlijk wel trist . We hopen dit seizoen nog in 3de te blijven hiervoor zullen we nog hard moeten werken,maar misschien is dat wel mogelijk . De financiele problemen zijn een zorg , we hebben namelijk al heel wat moeten neerleggen om Fc Bleid-Gaume over te kopen. In het beste geval spelen we in het seizoen 2013-2014 in 2de klasse met de naam RWDM 47 . Maar dan moet boosdoener Fc Vermeersch Brussel wel inboeten.
Wat vinden jullie van het project?

hgrm

Wat ik me vooral afvraag: Is Brussel wel een voetbalstad? Is er naast Anderlecht wel ruimte voor andere clubs die niet alleen de die-hard fans maar ook het grote publiek aanspreken.

Ik heb vrijwel alle nationaal spelende Brusselse clubs wel zo'n beetje gehad en lees hier en elders ook de verhalen. En het beeld dat ik heb is weinig rooskleurig.

Mijn beeld:

Anderlecht: uit eigen ervaring gezien dat het er druk is maar ik had de indruk dat er vooral erg veel Vlamingen uit de omgeving van Brussel waren.

Brussels: Ik ben er geweest tegen Anderlecht. Toen zat het stadion vol, maar als ik her en der lees, trokken ze in eerste klasse al weinig publiek en in tweede klasse nog minder.

Union: gezien in de 2e klasse. Een club die me erg aansprak. Destijds kwamen er tegen Aalst een goede 2000 man. Wat ik begrepen heb, is het er de laatste jaren niet beter op geworden.

WS Woluwé: schijnt op omvallen te staan.

De rest stelt volgens mij helemaal niks voor.


Ik vraag me dus af: Als een nieuw RWDM opstaat en aan een plaats in tweede klasse komt: is er dan nog genoeg support te mobiliseren om een serieuze 'tweede kracht' naast Anderlecht te zijn?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen