Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Semper Fidelis

Citaat van: hoiikbenHenry op jan 04, 2016, 21:33:56
Hengelo-Osnabruck retour betaal je gewoon al haast 40 voor

Als je met meerdere personen gaat, moet je alleen zorgen dat je voor het traject Hengelo - Enschede een kaartje/ov hebt. Vanaf daar kan je het af met een NRW-ticket. Dat is voor 1 persoon €29,- en tot 5 personen kun je onbeperkt reizen voor maar €42,-. Hier een linkje: http://www.bahn.com/i/view/BEL/nl/prices/germany/schoenertag_ticket.shtml

Semper Fidelis

Ik was eens benieuwd naar de toeschouwersaantallen van de clubs in de verschillende regionalliga's en verbaasde me erover dat er een paar clubs zijn die qua toeschouwersaantallen zelfs bovenin de 3. Liga mee zouden doen. Ik heb er geen rekening mee gehouden dat een eventuele promotie tot meer supporters zou kunnen leiden.

Gemiddeld aantal toeschouwers:
3. Liga: 6.911
Alemannia Aachen: 8.647
Rot-Weiß Essen 7.459
Jahn Regensburg 7.569
Waldhof Mannheim 6.466

De bovenstaande cijfers vond ik op de website: www.voetbal.com

Jehoentelaar

Aachen en Essen zaten halverwege vorig seizoen nog een stuk hoger doordat ze keurig eerste en tweede stonden. Magdeburg ging toen ook ruim over achtduizend gemiddeld heen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Citaat van: Semper Fidelis op jan 11, 2016, 16:09:36
Ik was eens benieuwd naar de toeschouwersaantallen van de clubs in de verschillende regionalliga's en verbaasde me erover dat er een paar clubs zijn die qua toeschouwersaantallen zelfs bovenin de 3. Liga mee zouden doen. Ik heb er geen rekening mee gehouden dat een eventuele promotie tot meer supporters zou kunnen leiden.

Gemiddeld aantal toeschouwers:
3. Liga: 6.911
Alemannia Aachen: 8.647
Rot-Weiß Essen 7.459
Jahn Regensburg 7.569
Waldhof Mannheim 6.466

De bovenstaande cijfers vond ik op de website: www.voetbal.com

Wat is daar zo heel bijzonder aan?

hgrm

Ik vind vooral Regensburg bijzonder. Vorig jaar in de  3. Liga een paar duizend, nu dankzij het nieuwe stadion een niveau lager bijna 8000.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Semper Fidelis

Citaat van: Joost op jan 11, 2016, 16:44:30
Wat is daar zo heel bijzonder aan?

Het was eerder dat ik het niet wist. Maar toch zulke aantallen voor het 4de niveau vind ik wel bijzonder ja.

Jef400

En dan te bedenken dat de toeschouwersaantallen bovenin de Oberliga weer hoger liggen dan onderin de Regionalliga. De divisie Niederrhein zit Wuppertal op ruim 2300 man en Uerdingen op 1300 man. Ook heb je enkele tientallen clubs die gemiddeld meer dan 500 man op niveau 5 trekken. Ook op niveau 6 heb je clubs die qua toeschouwers mee zouden kunnen in 3e klasse België qua toeschouwers.

headout

Citaat van: Semper Fidelis op jan 11, 2016, 18:43:07
Het was eerder dat ik het niet wist. Maar toch zulke aantallen voor het 4de niveau vind ik wel bijzonder ja.
Aachen - Essen trok vorig seizoen nog 30.000 toeschouwers. Dat was uitzonderlijk, ook voor de rgionalliga.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Semper Fidelis

Citaat van: headout op jan 11, 2016, 19:26:35
Aachen - Essen trok vorig seizoen nog 30.000 toeschouwers. Dat was uitzonderlijk, ook voor de rgionalliga.

Dat is wel gigantisch veel inderdaad. Zag dat de onderlinge ontmoetingen daarna een stuk een minder supporters trokken. De volgende ontmoeting staat gepland in het weekend van 16 april. Eens kijken of ik daarvoor een groep kan mobiliseren.

Joost

Citaat van: Semper Fidelis op jan 11, 2016, 21:04:03
Dat is wel gigantisch veel inderdaad. Zag dat de onderlinge ontmoetingen daarna een stuk een minder supporters trokken. De volgende ontmoeting staat gepland in het weekend van 16 april. Eens kijken of ik daarvoor een groep kan mobiliseren.

De wedstrijd van vorig jaar was speciaal. De ploegen stonden samen bovenaan en de wedstrijd stond gepland net na de winterstop. De verkoop aan de kant van Essen liep goed en bij Alemannia ook. Sowieso had dit wedstrijd wel veel meer dan gemiddeld aantal mensen getrokken. Maar rond de kerst kwam er plots een sfeer op gang waarbij mensen bang waren dat het uitverkocht ging raken. Iedereen ging dus voor de zekerheid maar tickets bestellen, Essen kreeg meer kaarten en steeds meer vakken gingen open. Zodoende kwam dat enorme aantal er.




Bewussie

We zijn momenteel een tripje aan het plannen (als Liverpool fans zijnde) voor Duitsland:

Donderdag 18 Februari: Augsburg - Liverpool
Vrijdag 19 Februari: Eintracht Frankfurt - HSV

Nu weet ik dat mitglieder bij Augsburg al over een paar dagen aan tickets kunnen komen (2 stuks per mitglieder), terwijl de eventuele vrije verkoop pas 4 februari is. Nu is een mitglieder vrij duur bij Augsburg (91 euro), dus proberen we een andere manier te vinden om aan de tickets te komen tijdens deze verkoopronde. Weet iemand een kanaal waar dit voor redelijke prijzen mogelijk is, of waar bijvoorbeeld fans makkelijk te contacteren zijn hiervoor? Wie weet is hier iemand wel mitglieder van Augsburg? :P

ALenstra

Gaat Augsburg uitverkocht worden dan? Ze spelen toch in een best wel groot stadion maar hebben een kleine achterban?

Koning Kriel

Augsburg verkocht zijn eerste Europese wedstrijd ooit niet uit, gok dat je een kans maakt als niet mitgleider al zou het kunnen dat ze verkoop aan auslander niet toelaten.

Bewussie

Geen idee of het uitverkocht zal raken. Je zal altijd met zulk scenario rekening moeten houden gezien Liverpool toch een aardig leuke club is en ondanks dat ze lang geen prijzen hebben gewonnen, het nog steeds gezien wordt als een hele grote club in de wereld. Het liefst zouden we plaats nemen in het uitvak maar denk ik dat dit onmogelijk zal zijn voor ons. Hier heb ik ook nog geen enkele informatie over terug kunnen vinden. Plan B is om tickets te krijgen zo dicht mogelijk bij het uitvak, zodat we niet al te veel agressieve Duitsers om ons heen hebben als we (hopelijk) voor Liverpool juichen. Dan gaan we maar afwachten voor de vrije verkoopronde!

Nort

Citaat van: Bewussie op jan 13, 2016, 09:57:02
Geen idee of het uitverkocht zal raken. Je zal altijd met zulk scenario rekening moeten houden gezien Liverpool toch een aardig leuke club is en ondanks dat ze lang geen prijzen hebben gewonnen, het nog steeds gezien wordt als een hele grote club in de wereld. Het liefst zouden we plaats nemen in het uitvak maar denk ik dat dit onmogelijk zal zijn voor ons. Hier heb ik ook nog geen enkele informatie over terug kunnen vinden. Plan B is om tickets te krijgen zo dicht mogelijk bij het uitvak, zodat we niet al te veel agressieve Duitsers om ons heen hebben als we (hopelijk) voor Liverpool juichen. Dan gaan we maar afwachten voor de vrije verkoopronde!

Zonder membership in combinatie met een booking history, gaat het uitvak niet lukken. Behalve dat ik het zeer onfatsoenlijk vind om in de thuisvakken voor de uitploeg te juichen, is dat in Duitsland geen probleem. Enkel op de fanatieke tribunes wordt dit niet geaccepteerd.