Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Rob1977_PSV

Ik ben me aan het oriënteren om eens een XL Groundhop te doen in Baskenland, in de tweede seizoenshelft. Nu weet ik inmiddels via Joost dat deze regio via Charleroi -> Santander bereikbaar is en dan is een huurauto ook zo geregeld.

Echter zijn alle tips van ervaringsdeskundigen welkom. Stadions in Spanje zijn (vrijwel) nooit uitverkocht, mede vanwege de geringe "awayday cultuur" en wat het verder lastig plannen maakt, is het zeer versnipperde programma over de hele week uitgesmeerd. Ik ben geïnteresseerd in alles, hopelijk krijg ik een en ander geregeld en kunnen we meerdere potjes aan doen.
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

AthleticHolanda

Er zijn meerdere manieren om in Baskenland te komen, en ook betaalbaar als je op tijd boekt, zo vliegt Brussels Airlines vanaf Zaventem vanaf (oke, dus vrijwel altijd duurder, maar toch betaalbaar) €29,99 direct naar Bilbao.

https://www.brusselsairlines.com/nl-be/bestemmingen/spanje/bilbao.aspx

Mocht je specifieke vragen hebben dan kan ik ze vast specifiek beantwoorden.

Waarom wil je graag naar Baskenland?

Qua stadions ben je helaas net te laat, Athletic heeft een nieuw stadion en Real Sociedad zit momenteel in een verbouwing. Alavés speelt in een in mijn ogen saai stadion en dan blijven enkel Eibar en Osasuna over in het profvoetbal.
Bij de amateurs is meer dan genoeg leuks te zien maar daar houdt het gros op het forum hier wat minder van.

Koning Kriel

Eibar spreekt mij op de een of andere manier aan. Een heerlijk claustrofobisch stadion waarbij je op tv het gevoel hebt dat het veld veel kleiner is dan normaal (wellicht ook door het lagere camerastandpunt). Zou zelf ook nog wel een keer die kant op willen.

Rob1977_PSV

Altijd al eens die kant op willen gaan en met PSV ben ik al bij bijna alle topclubs in Europa geweest, dus de laatste jaren willen we steeds vaker clubs bezoeken die niet regelmatig in Europa spelen. Zelf houd ik ook erg van de klassieke, oude stadions (zoals o.a. Vicente Calderon en Mestalla, die om die twee in ieder geval te hebben gevinckt), maar mijn twee reisgenoten willen graag wel clubs bezoeken die in ieder geval op het hoogste op tweede niveau acteren. Zo kom je altijd bij elkaar en vindt je weer mooie, nieuwe reisdoelen.

Concreet de vraag: hoe groot is de kans dat Bilbao uitverkoopt tegen Atleti?
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

AthleticHolanda

Citaat van: Rob1977_PSV op dec 13, 2018, 13:33:08
Concreet de vraag: hoe groot is de kans dat Bilbao uitverkoopt tegen Atleti?

Erg klein, maar met de kanttekening dat de lege / laatst verkrijgbare plaatsen erg duur zullen zijn, vooral voor niet socio's.

Het is trouwens Athletic, niet 'Bilbao', dat ligt gevoelig. Vooral als Atlético komt. Als je dat daar zegt dan krijg je geen gratis Kalimotxo.

Rob1977_PSV

Heel goed om te weten, een mens is nooit te oud om te leren zo blijkt wel weer.

Is er bij Athletic ook online verkoop voor niet-socio's, om vooraf iets van zekerheid in te kunnen bouwen. Sociedad, Eibar enz komt wel goed, maar wij hadden Athletic-Atleti wel als hoofdmenu op het programma dat weekend.
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

AthleticHolanda

Citaat van: Rob1977_PSV op dec 14, 2018, 09:53:15
Is er bij Athletic ook online verkoop voor niet-socio's, om vooraf iets van zekerheid in te kunnen bouwen. Sociedad, Eibar enz komt wel goed, maar wij hadden Athletic-Atleti wel als hoofdmenu op het programma dat weekend.

Ja --> https://tickets.athletic-club.eus/athleticclub_web/es_ES/entradas/evento/12550 meestal niet langer dan twee weken van tevoren in de verkoop voor zover ik het volg.

Bij Eibar kunnen de kaartjes, afhankelijk van de tegenstander, ook schaars zijn. Ze spelen in het kleinste stadion van de competitie (of Huesca tegenwoordig?).

Ajacied

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op dec 10, 2018, 15:23:20
Nagenoeg dezelfde planning
30-01 Dynamo Dresden - Arminia Bielefeld
31-01 1. FC Union Berlin - 1. FC Köln
01-02 Hannover 96 - RB Leipzig
02-02 Hertha BSC - VfL Wolfsburg
03-02 Erzgebirge Aue - 1. FC Köln

zo dan, die is wel heel lekker.

Olav

Dat Griekenland niet ideaal is om een trip naar te plannen, zullen sommigen met mij eens zijn. In het weekend van 22 februari ga ik naar Thessaloniki om een tweede poging te wagen om PAOK te bezoeken, ditmaal in de derby tegen Aris.

Echter is in december een scheidsrechter in elkaar geslagen waardoor de competitie is stilgelegd. 12 januari wordt hij weer hervat. Dan zullen ze de competitie waarschijnlijk hervatten vanaf speelronde 15. Je ziet de bui al hangen: in de week dat ik er ben is er geen derby en in het ergste geval speelt PAOK nog uit ook.

De speelrondes zullen 2 weken achterlopen, wat dan wel een kans geeft dat er in het weekend van de 22e een andere topper op het programma staat: PAOK - Olympiakos.

Ik durf nog niets te zeggen. Als het goed is volgt er morgen een besluit, to be continued..

Bier und Bratwurst

Citaat van: Olav op jan 06, 2019, 15:45:12
Dat Griekenland niet ideaal is om een trip naar te plannen, zullen sommigen met mij eens zijn. In het weekend van 22 februari ga ik naar Thessaloniki om een tweede poging te wagen om PAOK te bezoeken, ditmaal in de derby tegen Aris.

Echter is in december een scheidsrechter in elkaar geslagen waardoor de competitie is stilgelegd. 12 januari wordt hij weer hervat. Dan zullen ze de competitie waarschijnlijk hervatten vanaf speelronde 15. Je ziet de bui al hangen: in de week dat ik er ben is er geen derby en in het ergste geval speelt PAOK nog uit ook.

De speelrondes zullen 2 weken achterlopen, wat dan wel een kans geeft dat er in het weekend van de 22e een andere topper op het programma staat: PAOK - Olympiakos.

Ik durf nog niets te zeggen. Als het goed is volgt er morgen een besluit, to be continued..

Altijd weer afwachten in Griekenland...
Het ene stadion is het andere niet!

Ruudjeee

Citaat van: Olav op jan 06, 2019, 15:45:12
Dat Griekenland niet ideaal is om een trip naar te plannen, zullen sommigen met mij eens zijn. In het weekend van 22 februari ga ik naar Thessaloniki om een tweede poging te wagen om PAOK te bezoeken, ditmaal in de derby tegen Aris.

Echter is in december een scheidsrechter in elkaar geslagen waardoor de competitie is stilgelegd. 12 januari wordt hij weer hervat. Dan zullen ze de competitie waarschijnlijk hervatten vanaf speelronde 15. Je ziet de bui al hangen: in de week dat ik er ben is er geen derby en in het ergste geval speelt PAOK nog uit ook.

De speelrondes zullen 2 weken achterlopen, wat dan wel een kans geeft dat er in het weekend van de 22e een andere topper op het programma staat: PAOK - Olympiakos.

Ik durf nog niets te zeggen. Als het goed is volgt er morgen een besluit, to be continued..

Ik maak ook graag uitstapjes naar Griekenland maar het is inderdaad altijd angstzweten totdat het eerste fluitsignaal heeft geklonken. Zeker bij grotere affiches. Afgelopen oktober naar PAOK geweest tegen panathinaikos. Ik moet zeggen dat ik dit echt de mooiste club is waar ik ben geweest. De mensen zijn ontzettend vriendelijk. Ook de mensen (die ik heb gesproken) van de beruchte Gate 4. Overigens is het een aanrader om voor de wedstrijd bij gate 4 wat te gaan eten/drinken. Hangt een heerlijke sfeer en lijkt bijna op een vrijstaat, heel bijzonder.

Olav

Pff dat was ook een mooie, had er graag heengewild maar redde het net niet met de vakantie.

De Griekse bond heeft vandaag vergaderd, de wedstrijden worden ingehaald op 30 en 31 januari, wat betekent dat het huidige schema zo blijft staan. Wat een mooi nieuws!

Hugo

Citaat van: Olav op jan 06, 2019, 15:45:12
Dat Griekenland niet ideaal is om een trip naar te plannen, zullen sommigen met mij eens zijn. In het weekend van 22 februari ga ik naar Thessaloniki om een tweede poging te wagen om PAOK te bezoeken, ditmaal in de derby tegen Aris.


Waarom was je eerste poging bij PAOK mislukt?

Olav

Citaat van: Hugo op jan 10, 2019, 15:47:46
Waarom was je eerste poging bij PAOK mislukt?

Die wedstrijd is nooit afgetrapt, aangezien er een kassarol op het hoofd van de trainer van Olympiakos belandde. Die ging als een stervende zwaan neer en weigerde nog te spelen. Ik heb dus geen minuut voetbal gezien.



Hugo

Citaat van: Olav op jan 10, 2019, 16:36:34
Die wedstrijd is nooit afgetrapt, aangezien er een kassarol op het hoofd van de trainer van Olympiakos belandde. Die ging als een stervende zwaan neer en weigerde nog te spelen. Ik heb dus geen minuut voetbal gezien.

Wel een mooi verhaal, dat is ook wat waard. PAOK en Phanatinaikos wil ik graag nog een keer "doen". Als speelt de laatste momenteel niet in eigen stadion, heb ik mij laten vertellen door AH.