Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

KFC St Lenaarts - 4e Klasse C

17-08-2013 KFC St Lenaarts - Merksem ANSC 1-3 , 4e Klasse C




wekke

#271
K. Lyra TSV - Lyra Stadion - 4e Klasse C



21-08-2013 Lyra TSV - Zwarte Leeuw 1-2 , 4e Klasse C

Door de werkzaamheden in Lier en de verkeerschaos dat het met zich meebracht, miste ik de eerste 10 minuten van de partij en tevens ook de 0-1. In de 80 minuten die ik wel zag was het niveau aan de lage kant. Zeker Lyra speelde erg zwak, zonder bezieling/beleving, zonder drang naar voor,... Zwarte Leeuw kwam in de tweede helft dan ook verdiend op 0-2. Het werd wel nog even bibberen voor de bezoekers toen Lyra vlak voor tijd uit het niets de aansluitingstreffer kon scoren.






wekke

Merksem ANSC - Jef Mermansstadion - 4e Klasse C



24-08-2013 Merksem ANSC - Lyra TSV 1-0; 4e Klasse C

18e minuut 1-0 Vissers




wekke

KFC St. Job - Peter Benoitstadion - 4e Klasse C

25-08-2013 KFC St. Job - KVK Tienen 2-0; 4e Klasse C

18' 1-0 Daas
61' 2-0 Janssens

Naar schatting 350 toeschouwers, waarvan een 80 tal uit Tienen, waren afgekomen voor de eerste thuiswedstrijd van promovendus St. Job. Zij waren getuigen van een goede start van de bezoekers uit de suikerstad. Thuisgoalie Denissen moest in die openingsfase tot 3 keer toe alles uit de kast halen op geweldige afstandsschoten van Hamilton De Silva. St Job kwam sporadisch onder de druk uit, maar creëerde geen echte kansen. Tot dat in minuut 18 Schiettecat een verre corner met het hoofd weer voor doel bracht en Daas de 1-0 tegen de netten kopte. De goal veranderde weinig aan het spelbeeld. St Job kroop achteruit in zijn goede defensieve organisatie en gunde de bezoekers de bal. Die bezoekers uit Tienen vonden nauwelijks openingen en de kansen waren schaars. Enkel De Silva had nog enkele schoten in petto en verder dan nog een paar prangende scrimmages voor doel kwam het niet meer.

Ook in de tweede helft hetzelfde scenario. Baidjoe kreeg wel de kans op de gelijkmaker. De spits sneed vanop links naar binnen, maar trapte de bal nipt voorbij de verste paal. Dan deed St. Job het qua efficiëntie een pak beter. Op het uur een counter waarbij de ingevallen Janssens met een hakje diep gestuurd werd en de bal rustig naast de Tiense doelman in doel legde. Match gespeeld. St. Job speelde nu helemaal vanuit een zetel. Het spel van KVK Tienen werd veel te slordig om nog iets te forceren. De zege en 6 op 6 voor St. Job kwam dan ook niet meer in gevaar.




Joost

Hoeveel man in Merksem?

wekke

Citaat van: Joost op aug 26, 2013, 19:08:35
Hoeveel man in Merksem?

Zeer weinig. Een man of 25-30 op de zittribune, twee jeugdploegen aan de lange zijde en nog een beetje volk achter doel bij de kantine. Alles samen net 100 schat ik. Vorige week stond er, voor de eerste wedstrijd in en tegen Sint Lenaarts, al een oproep op de website van Merksem om massaal aanwezig te zijn en ook nu weer werden oa. de jeugdspelers opgeroepen om de ploeg te steunen. Tevergeefs. Qua team zie ik Merksem wel bovenaan eindigen. Lijkt me een promotiekandidaat.

Joost

Toch gek dat er daar eigenlijk nauwelijks publiek is. Samen met Lyra en Zwarte Leeuw in de top 3 qua stadion. Ik heb er nooit een wedstrijd gezien maar ben er wel eens langsgereden.

wekke

Citaat van: Joost op aug 26, 2013, 19:59:36
Toch gek dat er daar eigenlijk nauwelijks publiek is. Samen met Lyra en Zwarte Leeuw in de top 3 qua stadion. Ik heb er nooit een wedstrijd gezien maar ben er wel eens langsgereden.

Ik had ook op meer animo gerekend. Nu rond het stadion waren er ook nog twee andere sportmanifestaties: een internationale atletiek wedstrijd en een basketwedstrijd (ik zag een logo van Antwerp Giants tegen de sporthal dus ik gok op het reserven team ofzo?). Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

HRM1880

Citaat van: Joost op aug 26, 2013, 19:59:36
Toch gek dat er daar eigenlijk nauwelijks publiek is. Samen met Lyra en Zwarte Leeuw in de top 3 qua stadion. Ik heb er nooit een wedstrijd gezien maar ben er wel eens langsgereden.
Merksem is Antwerp-territorium, dat is al jaren zo en zal altijd zo blijven denk ik.

wekke

Oosterzonen - 3e Klasse B

28-08-2013 Oosterzonen - KSK Hasselt 1-1; 3e Klasse B

8' 1-0 Engelen
88' 1-1 Geerts (Penalty)





wekke

RWDM Brussels - Edmond Machtensstadion - Tweede Klasse



11-09-2013 RWDM Brussels - KVC Westerlo 1-2; Tweede Klasse

Het eerste half uur is er één om snel te vergeten. Bedroevend traag niveau, zonder kansen. Iets na het half uur dan toch de eerste grote kans, maar Van Tornhout trapte op de Brussels goalie. Enkele minuten later was het wel raak toen Geudens een hoekschop binnenkopte, 0-1 voor de bezoekers.

Een kwartier ver in de tweede helft en Westerlo verdubbelde de score. Rentmeister kopte een vrije trap mooi in doel. Westerlo kreeg nu wel enkele uitgespeelde kansen, maar verzuimde de score uit te diepen. Dat brak ze nog bijna zuur op. 7 minuten voor tijd kwam RWDM uit het niets op 1-2 en in de resterende minuten kreeg het nog 3 uitstekende mogelijkheden op de (onverdiende) gelijkmaker.




wekke

Hoogstraten VV - Sportcomplex Seminarie - Tweede Klasse



14-09-2013 Hoogstraten VV - KVC Westerlo 1-1; Tweede Klasse

0-1 Cools
1-1 Savic




Slechte foto, maar dit is de nieuwe gehuurd tribune van Hoogstraten.

wekke

KFC Duffel - Gemeentelijk Sportcentrum - 4e Klasse B

15-09-2013 KFC Duffel - Léopold Uccle 3-0, 4e Klasse B

1-0 Karim Didi
2-0 Ken Vets
3-0 Jürgen Raeymaeckers


Tot anderhalf uur voor de wedstrijd was ik aan het twijfelen welke ik zou meepikken. Origineel stond KVK Tienen - Zwarte Leeuw op het programma. Aangezien ik beide teams dit seizoen al aan het werk zag en dit nog regelmatig zou gebeuren, wilde ik iets anders meepikken. Mijn oog viel op de B reeks uit bevordering en meer bepaald op FC Ganshoren - KOVC Sterrebeek of KFC Duffel - Léopold Uccle.



Het werd dus die laatste wedstrijd en na 45 minuten had ik daar veel spijt van. Het was een draak van een wedstrijd zonder enig doelgevaar. Na 3 minuten in de tweede helft maakte Karim Didi veel goed met een prachtige vrije trap. Hij krulde de bal vanop links heerlijk in de verste kruising. Duffel werd ook in het spel meer en meer de betere ploeg, maar zonder echt uitgespeelde kansen. Tot de 60e minuut. Karim Didi dribbelde het strafschopgebied binnen, zocht nadrukkelijk naar en penalty en kreeg die ook. De technisch vaardige Didi nam zelf plaats achter de bal, trapte de strafschop op de paal, maar Vets was er als de kippen bij om de rebound in doel te lopen. Léopold Uccle kon daar niets tegenover zetten en een kwartier voor tijd besliste Duffel de partij helemaal. Na dom balverlies van de bezoekers schakelde Duffel razendsnel om en kwam het met 3 aanvallers tegen 1 verdediger. De bal kwam bij ex-Lierse speler Jürgen Raeymaeckers, die weigerde zijn medemaats aan te spelen en legde zelf de bal onder doelman De Vits in doel. 3-0 en daar bleef het bij.




wekke

SC Grimbergen - Prinsenbos - 3e Klasse B



18-09-2013 SC Grimbergen - UR La Louvière Centre 3-0; 3e Klasse B

Deze wedstrijd stond normaal gepland voor 1 september, maar door de plaatselijke kermis werd deze afgelast en ingehaald op 18/09 te 17u45. Een ongebruikelijk uur voor een voetbalwedstrijd doordat Grimbergen niet beschikt over kunstverlichting.

La Louvière begon goed aan de partij en etaleerde zijn kwaliteiten zijnde duelkracht, veel beweeglijkheid en snelheid. Het kreeg dan ook een karrenvracht aan kansen, maar wisten deze telkens de nek om te wringen. Hun inefficiëntie zou hen zeer zuur opbreken. Er was iets meer dan een minuut gespeeld in de tweede helft toen De Geyter door de buitenspelval glipte. De bal belandde uiteindelijk bij Romero die simpel kon binnenduwen. 6 minuten later verdubbelde de thuisploeg de voorsprong. Een hoekschop van De Geyter werd binnengelopen door een La Louvière speler. De bezoekers gingen als kippen zonder kop opzoek naar de aansluitingstreffer, maar dat gaf Grimbergen te gelegenheid om te counteren doch werden de kansen niet benut. La Louvière van zijn kant had overigens genoeg kansen op de aansluitingstreffer, maar doelman Sulmon en de lat stonden in de weg. In de toegevoegde tijd werkte de keeper van de wolven nog een bal slecht weg pardoes in de voeten van Romero. Die lobde de bal vanop 20 meter over de doelman in doel, 3-0.





cafebac

Mooie locatie hoor. Het is niet te hopen voor Grimbergen dat ze ooit per ongeluk promoveren.