Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: AthleticHolanda op nov 06, 2013, 17:30:25
Leuk stukje! Ik vermaak me ook altijd in de Spaanse lagere divisie's ;-).

Waarom werd het je precies afgeraden om na Málaga-Betis terug te rijden? Dat had me nochtans een erg leuk affiche geleken. Málaga is een leuk stadje voor een dag, het stadion vind ik ook niet lelijk en Betis neemt zeker in de 'regio' veel uitsupporters mee.

De weg van Malaga naar El Gastor is er eentje door smalle bergpassen. De vrienden waar we verbleven vonden het niet zo'n goed idee om dat snachts te doen en zeker niet als je de weg niet kent. Beter zou zijn om een hotel te boeken, maar dan moest ik mijn vriendin achterlaten en gezien haar fysieke beperking, doe ik dat liever niet.

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op nov 06, 2013, 18:26:52
De weg van Malaga naar El Gastor is er eentje door smalle bergpassen. De vrienden waar we verbleven vonden het niet zo'n goed idee om dat snachts te doen en zeker niet als je de weg niet kent. Beter zou zijn om een hotel te boeken, maar dan moest ik mijn vriendin achterlaten en gezien haar fysieke beperking, doe ik dat liever niet.

Aha, dat is duidelijk.

Kan het me wel voorstellen, heb een keer op dat soort weggetjes gezeten grofweg tussen Donostia en Pamplona-Iruña en toen vond ik het al bijzonder spannend. Dat was dan nog maar als passagier in een bus.

wekke

Maar goed, we zijn van plan om misschien jaarlijks richting Sevilla te trekken dus nog kansen genoeg om de grote clubs te bezoeken :-)

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op nov 06, 2013, 19:02:09
Maar goed, we zijn van plan om misschien jaarlijks richting Sevilla te trekken dus nog kansen genoeg om de grote clubs te bezoeken :-)

Plan je bezoekje rond de derby zou ik zeggen ;-).

wekke

Citaat van: AthleticHolanda op nov 06, 2013, 19:03:22
Plan je bezoekje rond de derby zou ik zeggen ;-).

Jij bent bij Betis - Sevilla geweest als ik me niet vergis? Lastig om aan kaarten te geraken?

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op nov 06, 2013, 19:05:33
Jij bent bij Betis - Sevilla geweest als ik me niet vergis? Lastig om aan kaarten te geraken?

Nee, die hebben we op de wedstrijddag zelf gekocht, 's ochtends aan de stadionkassa.


wekke

RC Hades - Kiewitstadion - 4e Klasse C



09-11-2013 RC Hades - Zwarte Leeuw 1-1; 4e Klasse C


wekke

ASV Geel - De Leunen - 2e Klasse



10-11-2013 ASV Geel - KVC Westerlo 1-3; 2e Klasse






Joost

Het zit goed vol in Geel! Het lijkt erop alsof het publiek in Geel er weer helemaal achter is gaan staan.

wekke

Citaat van: Joost op nov 12, 2013, 14:29:41
Het zit goed vol in Geel! Het lijkt erop alsof het publiek in Geel er weer helemaal achter is gaan staan.

Het was dan ook een derby tussen twee supporterskernen die elkaar niet kunnen luchten. Bovendien dateerde de laatste confrontatie al van een jaar of tien geleden.

voetbalfan

Citaat van: wekke op nov 12, 2013, 15:46:13
Het was dan ook een derby tussen twee supporterskernen die elkaar niet kunnen luchten. Bovendien dateerde de laatste confrontatie al van een jaar of tien geleden.

13 jaar om precies te zijn plus er hangt nog een luchtje aan de laatste confrontatie. Het is echter van voor de tijd dat ik na Westerlo ga kijken dus heel precies kan ik het niet uitleggen. Maar een speler van Westerlo (naam ontgaat me zelfs!) zijn broer speelde toen bij Charleroi. Het was de laatste wedstrijd van het seizoen en toevallig moest Geel naar Westerlo komen, tot dan waren er niet echt noemenswaardige feiten gebeurd tussen beide clubs en Geel rekende er dan ook op dat Westerlo Geel de punten wel zou gunnen om hun goede buur een verlengd verblijf in 1ste nationale cadeau te doen. Doordat echter de broer van (- ik dacht Brogno) bij Charleroi speelde waren de spelers van Westerlo echter iets anders van plan. In plaats van rustig het seizoen af te sluiten streden ze voor elke meter en toen de 1-0 viel, toevallig van die broer in Westerlo trok hij zijn shirt uit met de tekst op: 'Voor mijn broer, voor Charleroi'. Ook de andere spelers hadden zo'n shirts aan, kortom Geel degradeerde dus naar tweede klasse en Charleroi bleef erin. Sindsdien is Geel in een neerwaartse spiraal terecht gekomen met tot slot het failliet gaan en de fusie met Meerhout waarbij een vernieuwde start uit 4 klasse het noodlot werd. Sindsdien is het enkel haat en nijd tussen beide supporterskernen.

Ici c est Paris

Dat van dat shirt is wat overdreven, maar dat ze zich te pletter lopen om de rivaal de nek om te draaien is toch niet zo raar?

wekke

Citaat van: Ici c est Paris op nov 12, 2013, 20:16:17
Dat van dat shirt is wat overdreven, maar dat ze zich te pletter lopen om de rivaal de nek om te draaien is toch niet zo raar?

Ik herinner me wel nog dat die degradatiestrijd bol stond van de verdachte omstandigheden. Zo was er oa. de trainerswissel op enkele speeldagen van het einde van Jacky Mathijssen van STVV (toen nog strijdend tegen degradatie)  naar Charleroi (de laatste in de stand). Bovendien moesten beide teams nog tegen elkaar spelen.

HRM1880

Citaat van: wekke op nov 12, 2013, 20:34:39
Ik herinner me wel nog dat die degradatiestrijd bol stond van de verdachte omstandigheden. Zo was er oa. de trainerswissel op enkele speeldagen van het einde van Jacky Mathijssen van STVV (toen nog strijdend tegen degradatie)  naar Charleroi (de laatste in de stand). Bovendien moesten beide teams nog tegen elkaar spelen.
Neen, dat is het jaar toen Antwerp gedegradeerd is. Toen waren er inderdaad insinuaties van omkoping.

wekke

Citaat van: HRM1880 op nov 12, 2013, 21:05:22
Neen, dat is het jaar toen Antwerp gedegradeerd is. Toen waren er inderdaad insinuaties van omkoping.

Aha, dan laat mijn geheugen me in de steek :-)