Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Han

Overigens bezocht ik eind jaren zeventig, begin jaren tachtig een aantal malen Formule I in Zandvoort toen ik daar woonde. Ik was werkzaam in het hotel dat hoofdkwartier was van de rennersstallen en coureurs en dan zijn vrijkaartjes voor de paddock een aangename incentive. Dat was in de tijd van Carlos Reutemann Mario Andretti, Nelson Piquet en Alain Prost.

In Scheveningen was ik ooit op de Metsbanen getuige van een finale Nederlands kampioenschap tennissen en ik meen mij te herinneren dat ik als pre-adolescent een 'crush' had op de redelijk ravissant ogende Judith Salome. Dat kan aanleiding zijn geweest om af te reizen; ik ben daar samen met mijn vrouw tot op de dag van vandaag nog niet helemaal uit.

In de mid-seventies heb ik op een wedstrijddag eens Wimbledon bezocht in het jaar dat Betty Stöve in de finale verloor van Virginia Wade.

Over het WK baanwielrennen in het Olympisch Stadion in Amsterdam heb ik hier al eens iets geroepen.

In Zandvoort, Zeist en Hilversum bezocht ik Dutch Open golftoernooien. Mijn favoriet destijds was de zowel fluwelen als aanstormende Vijaj Singh.

Ook interlands van het Nederlandse volleybalteam liet ik niet aan mij voorbij gaan toen ik zelf actief volleybalde. Dat is de enige sport waarin ik zelf als spelverdeler enige aanspraak mocht maken op het uitstijgen boven de middelmaat maar dat kwam waarschijnlijk omdat het een teamsport is. Heb ooit mee mogen doen aan het Nederlands Kampioenschap Volleyball voor schoolteams en Wim Rijsbergen was onze gelegenheids- assistent coach. Misschien was hij destijds net afgestudeerd van het CIOS.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Maroboduus

Citaat van: Bossche Bol op dec 16, 2008, 15:52:31
Komende zomer staat alweer een bezoek gepland aan 3 MLB teams (brengt mijn totaal dan op 19 MLB-stadions): Cincinnati Reds, Kansas City Royals en de St. Louis Cardinals. Ook de minor leagues zijn leuk om te zien.

Vind ik toch ook erg indrukwekkend, 19 verschillende MLB-stadions. Dus naast voetbalhopper toch ook een serieuze baseballhopper? Staan er in Europa ook nog wat interessante baseballgrounds, of moet je daarvoor toch over de grote plas?

CiteerIk vind schaken een fascinerende denksport en ik speel het zelf op matig niveau tot op de dag van vandaag, hetzij met Mohamed Abdou in een shisha-café op straat, hetzij op internet tegen een computer.

Schaken als fascinerende denksport kan ik me goed voorstellen, maar als fascinerende kijksport een stuk minder. Schrijf je dan ook de zetten van de grootmeesters aandachtig mee en zit je van vreugde op je stoel heen en weer te schuivelen als een outsider Anand met een klassieke opening vanaf de eerste zet onder druk zet?

Over wielrennen hebben we het in een ander topic reeds gehad. Buiten het voetbal bezoek ook structureel alleen ijshockeywedstrijden. Verder ben ik in het verleden wel eens bij de tennistoernooien in Rosmalen en Rotterdam geweest. Ik heb ook wel eens wat American Football-wedstrijden bezocht, hoewel ik me daar nu niets meer bij voor kan stellen. Legendarisch was wel een match van de Amsterdam Admirals tegen de Scottish Claymores in 2000. Die wedstrijd werd ivm het naderende EK voetbal van de ArenA naar het Olympisch Stadion verplaatst en aldaar kwam men er een half uurtje voor de kick-off achter dat het speelveld eigenlijk te klein was en besloot men de wedstrijd met één zgn. endzone af te werken. Dat zorgde voor kolderieke en totaal krankzinnige speelsituatie's die met het professioneel beoefenen van sport niets meer te maken hebben. Geloof dat de gasten uit Schotland die wedstrijd ook dik wonnen.
Goed, verder ben ik wel eens bij het EK schaatsen in Heerenveen geweest in de tijd dat Bart Veldkamp nog voor Nederland reed en Falko en Rintje nog de scepter in schaatsland zwaaiden. Ik heb wel eens een rugbymatch om de Heineken Cup op Lansdowne Road gezien, was vreemd genoeg bij een WK Indoor Athletiek in Lissabon van de openingsceremonie tot en met de finalenummers drie dagen later en heb éénmaal de heren schansspringers naar beneden zien komen in Willingen. Schansspringen heb ik van kind af aan een bijzonder imposante sport gevonden. Helaas werd deze sport een aantal jaren geleden vooral in Duitsland (ik ga het toverwoord nog éénmaal gebruiken) enorm gehypt, met alle gevolgen van dien. Maar nu de normaliteit is weergekeerd zou ik graag eens het Neujahrsspringen in Garmisch of een wereldbeker in Zakopane willen bijwonen. Voorlopig zit dat er echter nog niet in.

Bossche Bol

CiteerVind ik toch ook erg indrukwekkend, 19 verschillende MLB-stadions. Dus naast voetbalhopper toch ook een serieuze baseballhopper? Staan er in Europa ook nog wat interessante baseballgrounds, of moet je daarvoor toch over de grote plas?

Of ik alle 30 MLB clubs ga halen weet ik nog niet, ik doe mijn best. Helaas spelen de Washington Nationals en ook de Yankees (komend seizoen) in een nieuw stadion. De oude heb ik bezocht, de nieuwe zal ik dus nog eens moeten bezoeken.

In Europa staan er geen interessante honkbalstadions. Haarlem en Neptunus en misschien in Italië nog wat. Maar die vallen zelfs in het niet bij de stadions in de Minor Leagues in Amerika.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

King Nothing

Van de week Lord's bezocht, het cricket-mekka in Londen. Niet dat ik nou zo'n cricketfan ben, maar ik was nieuwsgierig naar het stadion. Erg oud, erg indrukwekkend. Stadion is 195 jaar oud....
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Daniel

Ik bezoek zelf niet heel geregeld een andere sport dan voetbal. Ik ben recentelijk bij Eiffel Towers Den Bosch geweest, ga in de zomervakantie soms naar een Tour etappe en rijd volgende week mee met de organisatie tijdens de Eneco Tour (proloog in Rotterdam). Verder ben ik een keer bij de Wielerzesdaagse geweest en bezoek ik standaard de marathon van Rotterdam (dat is ook niet moelijk aangezien die voor mijn deur komt). 
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

hgrm

Citaat van: voetbalfan op mrt 12, 2010, 10:55:11
Is het zo dat bij baseball (New York Yankees, Detroit Tigers, Los Angeles Angels,...) er geen sjalen aanwezig zijn, verkopen ze die eigenlijk niet? Vind ik wel raar

Honkbal is geen sjalen-sport.
Honkbalfans dragen petjes of jacks met clubnaam/logo
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bossche Bol

Citaat van: voetbalfan op mrt 12, 2010, 10:55:11
Is het zo dat bij baseball (New York Yankees, Detroit Tigers, Los Angeles Angels,...) er geen sjalen aanwezig zijn, verkopen ze die eigenlijk niet? Vind ik wel raar
Je komt de gekste dingen tegen in de fanshops, maar sjaals zul je er niet vinden.

Inderdaad zijn Caps en wedstrijdshirts het populairst.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Peenvogel

#22
Zal niet snel naar andere sporten gaan. Maar tijdens een van mijn reizen in Z-O Azie kon een bezoekje aan her beroemde Lumphini-stadion in Bangkok niet ontbreken. Capaciteit van dat ding is officieel 9500 toeschouwers maar daar is uiteraard rekening gehouden met de kleinere Thai. Zo groot vond ik het nu ook weer niet van binnen.



Bij aankomst werden we direct bij het uitstappen uit de taxi belaagt door ticketverkoopsters. Nee, toeristen moesten echt op de tribune van 1000 baht (20 euro) gaan zitten. Want in de andere rangen had je geen verkoop van drank en geen wc. Bovendien moest je dan de hele tijd staan.

Wij kozen voor het op een na goedkoopste ticket voor 400 baht, een soort van tweede ring zeg maar. Eenmaal binnen bleek onze tribune gewoon te bestaan uit houten bankjes. Nog voordat ik goed en wel zat stond er al een dame met Singha-schort voor mijn neus om ons een ijskoude halve liter Singha-bier te verkopen. De toiletten waren wat minder maar niet slechter dan in een gemiddeld oud voetbalstadion.



Het Thai-boxen zelf was wel leuk alleen duurt zo'n avond wel lang gezien het aantal wedstrijden waarbij de laatste wedstrijd de echte klapper is. Verwacht echter op dit profniveau niet alleen van die vliegende trappen e.d. De Thai-boxers zijn aan elkaar gewaagd. Bij het proberen van zo'n vliegende trap zou de uitvoerder ervan al op zijn rug liggen voordat hij de grond raakt. Het zit hem in de subtielere details.

Vooral het gokken van de Sino-Thai (de Thai van Chinese afkomst) op de derde ring was leuk om te observeren.


Peenvogel

Gisteren naar een waterpolo wedstrijd geweest die 45 minuten duurde.

betonrot

Citaat van: Han op dec 17, 2008, 23:08:17
Ik vind schaken een fascinerende denksport en ik speel het zelf op matig niveau tot op de dag van vandaag, hetzij met Mohamed Abdou in een shisha-café op straat, hetzij op internet tegen een computer. Dat laatste heeft als voordeel dat je geen bemoeizuchtige en zichzelf schromelijk overschattende werkloze Nubiër in nicotinejurk als omstaander in je nek hebt die denkt dat hij alles beter weet dan een Europeaan; indachtig de Egyptische volksziekte nummer één.

Bij schaaktoernooien is sprake van een auditorium waar een grootmeester uitlegt geeft bij een geprojecteerde partij. Als drieste aanvaller probeerde ik daar dan iets van op te steken. 

Patience is a virtue

Ik heb vanaf mijn elfde tot mijn achttiende in clubverband geschaakt. Indertijd liet ik de anciens met het schaamrood op de kaken van het bord vertrekken. Met name van een potje snelschaak was ik niet vies. Ook partijen van ruim drie uur vielen vaak aan mij ten prooi. Ik was dus zelf geen toernooi-ganger maar een toernooi-speler.
De vrouw zorgde voor een andere tijdsbesteding van de Donderdagavond heeft mij het schaken doen opgeven. Ik speel nog wel eens een potje tegen Fritz...



Amateurvelden.nl

In USA en Canada naar o.a.

Baseball: Seattle Mariners, Philadelphia Phillies, New York Yankees en Toronto Blue Jays
American Football: Washington Redskins en Miami Dolphins
IJshockey: New York Rangers en Philadelphia Flyers
Basketbal: Goldon State Warriors

In Australie naar o.a.:

Tennis: Australian Open
Australian Football: Geelong Cats - Collingwood
Cricket: Australie-Pakistan

In Zuid Afrika naar o.a.:

Cricket: Zuid Afrika - India
Rugby: KZN Sharks - Blues

In Europa naar o.a.:

Tennis: Roland Garros, Wimbledon, Rotterdam
Schaatsen: Thialf
Rugby: 6 Nations Schotland- Wales
Golf: KLM Open

En nog andere sporten zoals Paardenracen in Panama, Greyhound racen in Australie en Formule 1

ALenstra

#26
Citaat van: voetbalfan op mrt 12, 2010, 10:55:11
Is het zo dat bij baseball (New York Yankees, Detroit Tigers, Los Angeles Angels,...) er geen sjalen aanwezig zijn, verkopen ze die eigenlijk niet? Vind ik wel raar
De Amerikaanse sportwereld kent vrijwel geen sjaaltjes-cultuur. De supporters-cultuur is totaal verschillend vergeleken met Europa. Zaken als ultras, combies en uitvakken zijn totaal onbekend in de VS.

Joost

Zomer (althans kalendertechnisch bijna) dus een uitgekiende tijd om weer eens wat andere sporten te bezoeken in het weekend.

Wie heeft er tips?

Joost

Heeft er iemand zin om morgen mee te gaan naar Nederland v Cuba op het World Port TOurnament te Rotterdam. Het betreft Honkbal.

hgrm

Aanrader, absoluut. Helaas tegelijk met de diploma-uitreiking.

Volgende week donderdag zit ik in hetzelfde stadion op de tribune voor Neptunus-HCAW.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen