Hoofdmenu

FK Pirmasens

Gestart door Rinus A., jan 20, 2009, 22:50:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rinus A.

Kwam zojuist via het googlen op een oud-Telstarspeler (Gerard Schoonewille) terecht bij de club FK Pirmasens.

Indrukwekkend stadion: http://www.fk-pirmasens.com/index.php?option=com_content&view=article&id=65&Itemid=77&bb9deb906ec3a561acbd9180dc791a18=e9c6080208f0ebc252e1756e483c271a

Het is al laat, dus ik open even een topic, kan ik er later op terugkomen en misschien weet iemand ondertussen al wat te melden over deze tempel en zijn moderne uitstraling.

Maroboduus

Het Sportpark Husterhöhe of Städtisches Stadion Pirmasens werd in 2004 geopend nadat de club haar oude Stadion an der Zweibrücker Straße had verlaten. Dat stadion was trouwens beter bekend onder de naam "Horeb" en was een mooie, ouwe bak. Hier enkele foto's van de bekende groundhopper:
http://www.groundhopping.de/pirmasns.htm

Zelf ben ik aan het begin van het seizoen 2006/2007 eens bij een thuiswedstrijd van Pirmasens geweest. Het tweede van Kaiserslautern kwam die dag op bezoek bij de versgebakken promovendus en dat zorgde voor een relatief goed gevuld stadion. 6.000 toeschouwers zagen een 2-0 overwinning die niet verhinderde dat Pirmasens dat seizoen toch zou degraderen. Sinds die tijd spelen ze weer in de Oberliga Südwest, aangezien ze het vorig seizoen niet klaarspeelden om zich voor de nieuwe Regionalliga te kwalificeren.

Onder aan dit bericht heb ik een aantal foto's van die dag in Pirmasens toegevoegd. Daarop is ook te zien dat de hoofdtribune weliswaar futuristisch aandoet en flink uit de kluiten gewassen is, maar de rest van het stadion daar vrij schril tegen afsteekt. Desalniettemin is het een zeer fraai onderkomen voor een club uit de Oberliga. Wat dat betreft heeft de Oberliga Südwest sowieso veel te bieden.
Pirmasens ligt niet ver van Kaiserslautern en het Saarland vandaan. Met een beetje mazzel valt er dus wel een interessante dubbel te plannen. (Misschien zelfs met Metz of Nancy?)







Joost

Dat is wel een heel keurig stadion voor zo'n betrekkelijk kleine club. Hoe willen ze naar de Bundesliga, a la Hoffenheim of gewoon sportief?

Maroboduus

Citaat van: Joost op jan 21, 2009, 19:10:50
Dat is wel een heel keurig stadion voor zo'n betrekkelijk kleine club. Hoe willen ze naar de Bundesliga, a la Hoffenheim of gewoon sportief?

Voor zover ik weet bestaan er helemaal geen plannen in die richting. Denk dat ze blij zullen zijn in de nabije toekomst eens naar de Regionalliga te promoveren.